תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Fujitsu, יום ב' 31 באוקטובר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

סופר מחשב-על המורכב מאשכול שרתי פוג'יטסו ישדרג את ביצועי גלאי הנייטרינו הגדול בעולם

18/09/2016 16:05
משפחת שרתי Fujitsu Primergy

פוג'יטסו (Fujitsu) הודיעה השבוע כי היא נבחרה לבנות את מערכת הניסוי-אנליזה עבור המתקן סופר-Kamiokande במצפה Kamioka בטוקיו, יפן.

נייטְרִינוֹ (Neutrino – "נייטרון קטן" באיטלקית) הוא חלקיק יסודי, לפטון נטול מטען חשמלי או מטען צבע. מסתו של חלקיק הנייטרינו אינה ידועה, אך ידוע שהיא נמוכה מאוד ביחס לכל החלקיקים האחרים, אך אינה אפסית.

סופר-Kamiokande ממוקם 1,000 מטר מתחת לאדמה במכרה Mozumi שביפן והוא מורכב במיכל נירוסטה גלילי המחזיק בתוכו 50 אלף טונות של מים אולטרא-טהורים.

כיוון שהנייטרינו חסר מטען חשמלי ומטען צבע, הוא לא מגיב לכוח האלקטרומגנטי או לכוח הגרעיני החזק, ומושפע בעיקר מהכוח הגרעיני החלש. ההסתברות לאינטראקציה של נייטרינו עם אטומי החומר דרכו הוא עובר, היא נמוכה מאוד. לפיכך, גלאי נייטרינו מכיל מאות טונות של חומר ועל-אף זאת, אטומים בודדים בלבד יגיבו לפגיעת נייטרינו במהלך יממה אחת.

סופר-Kamiokande הוא גלאי חלקיקי נויטרינו הגדול בעולם, והוא מבוסס על מים טהורים. בגלאי זה הנייטרינו מעביר את האנרגיה שלו לאלקטרון שנע כתוצאה מכך מהר יותר ממהירות האור. תופעה זו גורמת ל"גל הלם אופטי" הידוע כ"קרינת צ'רנקוב" ושניתן לאתרה באמצעות חיישנים. לגלאי צ'רנקוב יתרון בכך שהנייטרינו מתגלה בכניסות לגלאי, וניתן לקבל מידע על כיוונו של הנייטרינו. גלאי זה מאתר הן נייטרינו אלקטרוני והן נייטרינו מואוני.

superkamiokande 3D

superkamiokande 3D

מחשב-העל של פוג'יטסו יהיה מורכב מאשכול הכולל 85 שרתי PRIMERGY RX2530 M2, בכל אחד שני מעבדי Intel Xeon E5v4 ובסך הכל 2,380 ליבות.

והביצועים בהתאם: SPECint_rate2006 107,100 – פי שלושה מהביצועים של המערכת הקיימת!!! קיבולת האחסון המירבי של המערכת הינה 9 Peta-Bynet והיא מגובה על ידי כלי הגיבוי המתקדמים ביותר של פוג'יטסו.

אבן הבניין לאשכול מחשב-העל הינו שרת RX2530 M2, שרת "פיצה" בגובה 1U בעל שני מעבדים, ממשפחת שרתי פוג'יטסו.

משפחת שרתי Fujitsu Primergy מתבססים על ארכיטקטורת אינטל (Intel), והינם בעלי כוח מחשוב עצום וביצועי שיא, יכולת מחשוב ואחסון גבוהים, התאמה וגמישות מיטביים וצריכת אנרגיה נמוכה.

משפחת שרתי Primergy נחלקת לארבע תתי-משפחות, במטרה לענות בצורה מיטבית על מגוון הצרכים:
● PRIMERGY (TX): שרתי Tower לעסקים קטנים ובינוניים וכן לסניפים מרוחקים, בעלי יכולות גידול בתוך מארז עצמאי, ובדגש על אמינות ומחיר אטרקטיבי.
● PRIMERGY (RX): שרתים דקים ("פיצה") אופטימליים למתקון במסד 19 אינץ'  (rack), המהווים אבני בניין סטנדרטים במרכזי הנתונים. בשרתים הושקעו כ-20 שנות מו"פ וניסיון של המהנדסים שלנו בכדי ליצור אמינות ללא תחרות, וזמינות חומרה מהמובילים בתעשייה.
● PRIMERGY (BX): שרתי להב "Blade" אידאלים לבניית תשתיות אחודות לציפוף מיטבי של שרתים, אחסון, רישות ומודולי ניהול מתקדמים לתוך מארז אחד להתקנה במסד 19".
● PRIMERGY (CX): שרתים לתשתיות וירטואליות וענן או ליצירת אשכול שרתים לעיבוד מקבילי עתיר ביצועים HPC בעלי יכולות עיבוד אדירות ומאסיביות והתרחבות scale-out.

superkamiokande

superkamiokande

פוג'יטסו הינה ענקית המחשוב היפנית, והיא חברת שירותי IT וטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT) החמישית בגודלה בעולם ומספר אחת ביפן.

הכנסות פוג'יטסו לשנת הכספים 2015 הסתכמו ב-46 מיליארד דולר ועובדים בה כ-160 אלף עובדים בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם.

פוג'יטסו משקיעה כשני מליארד דולר במו"פ לשנה, ומחזיקה בכ-100 אלף פטנטים ברחבי העולם, והיא מדורגת על-ידי ניוזוויק (Newsweek) במקום השביעי בעולם ב"דירוג הירוק".

לפוג'יטסו סל מוצרים ושירותים מהרחבים ביותר בתעשייה והוא כולל מגוון פתרונות כוללים מקצה לקצה בתחום טכנולוגיית מידע, תשתיות תקשורת ושירותים והכל בראייה של תשתיות ענן מקומי, ציבורי או ענן היברדי.

החברה אף מדורגת בין חמשת הספקים המובילים בעולם של שרתים.

המוצרים המסופקים לשוק בישראל מיוצרים במפעל החברה עטור הפרסים באוגסבורג, גרמניה. המפעל פועל בסטנדרטים הגבוהים ביותר תוך בקרת איכות קפדנית הכוללת בדיקות מחמירות בכדי לייצר את המוצרים האמינים והאיכותיים ביותר בענף המחשוב. המפעל אף זכה בפרס האיכות של בוואריה בזכות האיכות והחדשנות, איכות מחקר ופיתוח, ייצור והשירות היוצאים מן הכלל.

לפוג'יטסו שת"פ ארוך שנים עם חברות IT מהמובילות בעולם: 40 שנות שת"פ עם סאפ (SAP) ומעל 8,000 לקוחות בעולם, 19 שנות שת"פ עם אורקל (Diamond Partner), שותף טכנולוגי בכיר של אינטל (Largest non-US OEM partner), סיטריקס (Citrix), רד-האט (Red Hat), VMware, נט-אפ (NetApp), ברוקייד (Brocade), מיקרוסופט (Microsoft) ועוד. בזכות שת"פ זה מציעה החברה מגוון פתרונות ושירותים מקצועיים וכן תמיכה מקצה לקצה לסביבות אלו.

את סניף פוג'יטסו בישראל הקים ומנהל רענן ביבר.

אירועים קרובים