תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Blue Box, יום א' 5 ביוני, דופלקס, הרצליה

היזם שהקים את Blue Box במפגש על כוס בירה בהרצליה

02/06/2016 17:55
ג'סי פראודמן, מייסד Blue Box. צילום: יח"צ

ג'סי פראודמן, היזם הטכנולוגי שייסד את חברת הענן הפרטי כשירות, Blue Box, שנרכשה על ידי יבמ (IBM), יתארח ביום א' 5 ביוני, למפגש על כוס בירה עם מנהלי טכנולוגיות (CTO), שייערך בדופלקס, בהרצליה.

סיפורו האישי של פראודמן, שהחל את דרכו כמתכנת ותרם גם לשורה ארוכה של פרויקטים בקוד מקור פתוח, מאפשר לו להציג שורת עצות ליזמים, ולפרוס חזון לעתיד הטכנולוגי של עולם הענן. פראודמן, המכהן כיום כמנהל הטכנולוגיות הראשי של Blue Box, מחזיק גם בתואר IBM Distinguished Engineer.

יבמ מציעה כיום ללקוחות בישראל את Blue Box Cloud, מערכת ענן פרטי כשירות, המבוססת על תקני OpenStack. השירות מבוסס על טכנולוגיה שפותחה ב-Blue Box – ואשר הוסבה לעבודה על גבי תשתיות SoftLayer, באמצעות מרכזי הענן של יבמ.

השירות מאפשר ליבמ להציע ענן פרטי מבוסס Openstack בתוך מרכז הנתונים של הלקוח או מתוך מרכזי הנתונים של יבמ ברחבי העולם, תוך שחרור הארגון מעול משימות ההקמה והפריסה של עננים פרטיים מסורתיים.

לחסוך זמן ומשאבים

האפשרות הייחודית אותה פותח Blue Box לספק מצד אחד ענן פרטי ומצד שני תוך רתימת היתרונות של ענן ציבורי, סוללת בפני הארגון את הדרך לקבל משאבי ענן לעצמו בלבד – מבלי להיות אחראי למשימות הניהול והתחזוקה שלו.

ארגונים המאחסנים ועוסקים במידע רגיש יותר, ו/או מוגבלים רגולטורית לרוב בכל הנוגע למיקום הנתונים, נדרש לפרטיות וכפוף לחקיקה המחייבת שליטה מלאה של הארגון על הנתונים – דוגמת עולם הבנקאות, או מידע רפואי – יעדיפו את היישום בסביבת ענן פרטי. ארגונים בינוניים-גדולים, בתי תוכנה, חברות סטארט-אפ, מו"לים של תכני Web, יכולים כולם להיעזר ביכולות אלה.

למעשה, גם ארגונים גדולים, אפילו כאלה המעסיקים כבר את כוח האדם המסוגל להתמודד עם משימות ניהול הענן – עשויים לגלות כי העברת המשימות האלה לידי יבמ, באמצעות Blue Box, חוסכת זמן ומשאבים.

דרור פרל, מוביל יחידת הענן, ביבמ ישראל, מסביר כי Blue Box עונה על הצורך לספק שירותים מנוהלים בתהליך הקמה מהיר ובסביבת אג'ייל לארגונים המבקשים להקים ענן פרטי בסביבה מקומית – או לנהל את העבודה בסביבת ענן ציבורי, באיזור מוגדר ותחום המוקם באופן ייעודי עבור הארגון המשתמש, בתצורה המותאמת לצרכיו ועל גבי תשתיות ענן SoftLayer של יבמ.

דרור פרל - מוביל את קבוצת הענן ב-IBM ישראל

דרור פרל – מוביל את קבוצת הענן ב-IBM ישראל

חשש מפני יציאה מלאה לעולם הפתוח

מודל ההתקשרות אותו מציעה יבמ, מבוסס על חוזה לתקופת מינימום של חודש אחד בלבד בעבודה בענן ציבורי, או למשך שנה בענן הפרטי. לקוחות הבוחרים בכלי הזה משוחררים לחלוטין מהצורך לבנות את הענן או לנהל אותו: הם מקבלים לשימושם סביבה מנוהלת – על ידי מומחי יבמ – על מנת שיוכלו להתמקד ביישומים עצמם.

"מי שרוצה ללכת לסביבות פתוחות של OpenStack, להקים ענן פרטי או לעבוד בסביבה ייעודית עבורו על גבי הענן הציבורי, בתהליך מהיר במיוחד – מקבל כאן קיצור דרך", אומר אסף קנדלר, Chief Architect , ביחידת הענן של יבמ ישראל.

גם לקוחות הבוחרים להפעיל את Blue Box בסביבת הענן הפרטי שלהם, במרכז הנתונים שלהם – מקבלים שירותי תחזוקה וניהול מרחוק. כך הם משוחררים מדאגה לעדכונים ושדרוגים, ונשענים על הפיקוח מרחוק על המתרחש בענן. אנשי התפעול של יבמ אינם חשופים למידע המאוחסן: הם ניגשים אל לוח הבקרה והניהול בלבד – ולא אל הנתונים המטופלים במערכת.

"בין אם מדובר בלקוח המעונין להקים ענן מקומי, בשל חשש מפני יציאה מלאה לעולם הפתוח, ובין אם מדובר בלקוח המעוניין להעמיד סביבת ענן ציבורי גמישה לטובת אנשי הפיתוח שלו: Blue Box מאפשר שילוב מיידי של תוכנות פתוחות בסביבת OpenStack – ללא עלויות יקרות של הקמה ותחזוקה, וללא צורך לפתח יכולות ואחריות ברמה הפנים-ארגונית", אומר קנדלר.

יבמ מעסיקה כיום יותר מ-500 מפתחים העוסקים בפיתוח וקידום פרויקט הקוד הפתוח Openstack, ובהצגת חדשנות בתחומי הענן. חברת הייעוץ פורסטר (Forrester) הציגה בסוף השנה שעברה נתונים לפיהם מספר כפול של חברות עושות שימוש בכלי הענן של יבמ או מתכננות להשתמש בהם כפלטפורמת שירותי אירוח הענן הפרטי שלהן, בהשוואה למתחרה הקרוב ביותר.

אירועים קרובים