תוכן שיווקי
בעקבות אירוע בכירים יבמ

Let's Open Up חושף עניין גובר בשוק הישראלי בסביבת ענן הפיתוח הפרטי של יבמ

07/04/2016 12:59
מתפצלת. יבמ. אילוסטרציה: BigStock

עשרות מנהלי טכנולוגיות מידע בארגונים, מנהלי תשתיות ומערכות השתתפו במפגש מיוחד שערכה יבמ (IBM), לאחרונה, בנושא הענן ההיברידי.

דרור פרל, מנהל קבוצת הענן ביבמ ישראל, שפתח את הכנס, הציג את תהליך השינוי העמוק בפניו ניצב העולם העסקי. גידול בכמויות הנתונים – הצומחות ב-90% מדי שנתיים, הרחבה פי ארבעה של ההשקעות בטכנולוגיות ענן בשלוש השנים האחרונות, העברת מכלול התקשורת עם הצרכן הסופי אל עולם המובייל – ו-75 מיליארד מכשירים הצפויים להיות קשורים לרשת כבר בשנת 2020.

לדברי פרל, סביבת ענן היברידי מאפשרת לארגון לפעול ולהתקדם בקצב מתאים ושונה בכל אחד מתחומי העיסוק שלו. היא מבטיחה גמישות בהעברת יישומים אל הענן, תוך מינוף מירבי של השקעות קיימות.

התשתית של יבמ, שהוצגה בכנס מרחיבה את יכולותיה של סביבת הפיתוח לענן של יבמ, Bluemix. פלטפורמה זו, בנויה בארכיטקטורה פתוחה ומציעה קטלוג מבוסס תקנים פתוחים, הכולל יותר מ- 120 שירותים של יבמ ושותפי צד שלישי. הקטלוג המוצע כולל כלים ושירותים בתחומי ה-Big Data, מובייל, מחשוב קוגניטיבי, ניתוח אנליטי, שילוב מערכות, תמיכה במפתחים (DevOps), אבטחה ואינטרנט של הדברים. יכולות אלו חשובות במיוחד בתחומי משק ותעשייה הנתונים לפיקוח רגולטורי הדוק, דוגמת עולם הבנקאות והשירותים הפיננסיים, כמו גם תחום הבריאות.

להעביר אפליקציות בין העננים השונים

גבי זודיק, דירקטור ומוביל פעילויות תשתיות המובייל ואינטרנט של הדברים, הדגיש כי אחת החוזקות והיכולות המיוחדות של ארכיטקטורת הענן של יבמ הינה היכולת לספק את יכולות הענן גם כענן ציבורי משותף, וגם ענן פרטי מקומי או דטה סנטרים של יבמ. יכולת זו מאפשרת להעביר ללא שינוי אפליקציות בין העננים השונים, למשל בשלבים מוקדמים כאשר מנסים אפליקציה חדשה זה נוח וזל יותר לבצע בענן הציבורי, אבל בשלבים מאוחרים יותר כאשר נאסף או יש גישה למידע רגיש של לקוחות, יש הרבה פעמים צורך להעביר את אפליקציה לענן פרטי.

דוגמה לארגון כזה הביאה ויטה בורטניקוב, ממעבדת המחקר בחיפה, שהציגה את סיפורו של בנק באוסטרליה, המשתמש בפלטפורמת Bluemix ובכלי ניהול ממשקי התכנות של יבמ, על מנת לקצר את תהליך ההצגה של מערכות חדשות ושירותים תחרותיים יותר, בשוק הכפוף לפיקוח רגולטורי הדוק. הבנק משלב בין סביבת Bluemix ציבורית ובין מערכת ענן מקבילה המתנהלת בתוך הארגון ובמסגרת מרכז עיבוד הנתונים שלו.

יעל אלקלעי, מובילת תחום החדשנות האסטרטגית בקבוצת יישומי הבריאות של ווטסון (Watson), הציגה את תפיסת עיצוב המערכת של יבמ, IBM Design Thinking, המיושמת בעבודת הקבוצה ומתמקדת בהצעת מסגרת ניתנת להרחבה, המסייעת לצוותים בהבנת המשימות ובעמידה רצופה ביעדים. היא מציעה להתייחס אל חוויית המשתמש במימדים הפונקציונאליים, בהקשר בו היא מתנהלת ובתגובה הרגשית אליה. על מנת שלא להגיע לתוצאות הקיימות והמוכרות כבר בשוק – יש להתחיל בהבנת הצורך הקיים בקרב קהל היעד, להגדיר כוונות ברורות ולספק תוצאות בתהליך מהיר ובקנה מידה גדול.

להתמקד בחוויה הכוללת

אחת הזירות המרתקות בהן מיושמת גישת חשיבה זו היא Bluemix Garage – אתרי ההתנסות של יבמ המסייעים ללקוחות בתהליכי החדשנות שלהם, בעזרת תשתיות ענן Bluemix ושימוש נבון באפשרויות הזמינות ובכלים הפועלים על גבי התשתיות אלו. גישת תכנון זו של יבמ, המתמקדת בבני האדם המפתחים את המערכות ובאלה העתידים להשתמש בהם, מסייעת בבניית חזון מקיף לחוויית משתמש. "בסופו של דבר, עלינו לעבור מתכנון מוצר המתמקד ברשימת יכולות, לכזה המתמקד בחוויה הכוללת", מסבירה אלקלעי.

אדם גונתר, המוביל העולמי של נושא Bluemix ביבמ, הציג בכנס את האפשרות הייחודית אותה מציע ענן Bluemix של יבמ לבניה מהירה של אפליקציות בעזרת הקטלוג העשיר של שירותים הזמינים בסביבת Bluemix, כלי העבודה הגמישים ומגוון שפות התכנות וסביבות ההפעלה.

בלומיקס נשען על שלוש טכנולוגיות מחשוב פתוחות: Cloud Foundry, Docker ו-OpenStack. הוא ממשיך ומרחיב אותן בעזרת מספר הולך וגדל של שירותים, סביבת כלי פיתוח DevOps, והצגת חוויית עבודה מקיפה ושקופה למפתח הנהנה ממערכת אחידה ומשולבת אחת. "Bluemix הוא בסופו של דבר פלטפורמה ברמה כלל-ארגונית לקידום החדשנות", אומר גונתר.

אירועים קרובים