סין למיקרוסופט: אל תפריעו לחקירה של ההגבלים העסקיים

בצד האזהרה הממשלתית, ההערכות הקיימות הן כי אין להסיק מההודעה שענקית התוכנה ניסתה להפריע לחקירה, מפני שאם הייתה עושה זאת, היו הרשויות מציינות זאת במפורש

מהדורה חדשה נבדקת. מיקרוסופט

הסאגה הסינית בין מיקרוסופט (Microsoft) לשלטון הסיני מסרבת לגווע: ההתפתחות החדשה בפרשה היא קריאה של השלטונות להימנע מלהפריע לחקירה של ההגבלים העסקיים המתנהלת בימים אלה במדינה.

הדברים עולים מהודעה שנמסרה מהמינהל לתעשייה ומסחר (SAIC) בסין, לאחר שפרקליטה של מיקרוסופט, מרי סנפ, סגנית היועץ המשפטי הראשי של החברה, תושאלה באותו יום במשרדי המינהל הסיני.

יו יונטינג, שותף בכיר במשרד הפרקליטים הסיני Shanghai DeBund Law Offices, הסביר כי אין להסיק מההודעה שמיקרוסופט ניסתה להפריע לחקירה, מפני שאם הייתה עושה זאת, היו הרשויות מציינות זאת במפורש. "המדינה מצפה ממך לעשות כל שביכולתך כדי לסייע לרשויות שחוקרות אותך. ההודעה למעשה אומרת: 'אם לא תתנגדו נגלה כלפיכם הבנה רבה יותר, אחרת נהיה קשוחים יותר'", הסביר.

בשבוע שעבר פשטו קרוב ל-100 חוקרים על משרדי החברה בבייג'ינג, שנגחאי, גואנגזו וצ'נגדו, ואספו ראיות במסגרת החקירה של ההגבלים עסקיים. בהודעה צוין כי החוקרים חיפשו מידע על השילוב בין חלונות (Windows) לאופיס (Office), על תאימות בין המוצרים ועל סוגיות נוספות הקשורות לתלונות שהתקבלו ברשות מאז יוני 2013.

במהלך הפשיטה החרימו החוקרים שני מחשבים ממשרדי מיקרוסופט, תכתובות פנימיות בדואר אלקטרוני, חוזים ומידע פיננסי. הם תשאלו מנהלים בכירים ואנשי צוות ממחלקות השיווק והכספים של החברה.

החקירה נמצאת בשלבים ראשוניים ולא ברור לפי שעה אם היא מסווגת כחקירה פלילית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים