שוב: האוצר דחה את פרסום המכרז להפקת תלושי השכר לעובדי המדינה; תאריך היעד: מאי 2011

במשרד האוצר מנמקים את הדחייה בכך ש-"מדובר במכרז מורכב, שנדרש זמן להיערך אליו כיאות" ● תלושי השכר של עובדי המדינה מופקים מאז 1995 על ידי מלם מערכות ונראה, כי במכרז הקרוב יתמודדו מולה חילן-טק, לביא טיימטק וחברות נוספות

העדר מכרז להפקת תלוש השכר לעובדי המדינה - במוקד ה-"תחקיר" של קול ישראל

יותר מ-15 שנים לאחר פרסום המכרז הראשון להפקת תלושי השכר של 220 אלף עובדי המדינה ו-40 אלף עובדי הרשויות המקומיות, ולאחר שהחשב הכללי האריך את תוקף המכרז, שהסתיים ב-2010, הוא לא ממהר לפרסם מכרז חדש. לפי משרד האוצר, המכרז יפורסם רק בסוף מאי.

לפני כשנה, בעקבות חשיפת אנשים ומחשבים על העדר מכרז חדש, מסר דובר משרד האוצר, כי "הלו"ז לפרסום המכרז הוא לקראת סוף 2010". הוא נימק זאת בכך ש-"מדובר במכרז מורכב, שדורש היערכות מסיבית ויסודית בטרם פרסומו ואיסוף מידע שלא קיים בידי האוצר".

השבוע, בעקבות פנייה חוזרת של אנשים ומחשבים, נמסר מהמשרד, כי "מדובר במכרז מורכב, שנדרש זמן להיערך אליו כיאות. הלו"ז המתוכנן הינו סוף מאי 2011".

תלושי השכר של עובדי המדינה מופקים מאז 1995 על ידי מלם מערכות. בשל העובדה שהמדינה אינה מפרסמת מכרז חדש, מוצאת את עצמה מלם, שלא באשמתה, מספקת שירותים למדינה, לכאורה ללא מכרז. נראה שאם ייצא מכרז חדש, מלם תהיה אחת המתמודדות העיקריות בו, לצידן של חברות כגון חילן, לביא טיימטק ואחרות.

מדובר באחד המכרזים הכבדים ביותר שקיימים בשוק ה-IT ובמכרזי הממשלה בכלל. על פי הערכות של גורמים בשוק, העלות השנתית של הפקת התלושים נאמדת בכ-45 מיליון שקלים.

המכרז הראשון להפקת תלושי שכר לעובדי המדינה נערך ב-1993, אולם הוא נכשל. במכרז שנערך שנתיים לאחר מכן זכתה חילן, אולם, מסיבות שונות, המכרז בוטל. החברה קיבלה פיצוי בגין כך ומלם התבקשה להמשיך בהפקת התלושים, בהנחה שבבוא הזמן ייערך מכרז חדש. ב-2007, בעקבות ביקורת ציבורית ואיומים לפנות לבג"ץ, האריך החשב הכללי את תוקף המכרז עד סוף 2010, כדי לאפשר למלם להמשיך ולספק את השירותים למדינה. כאמור, בניגוד להתחייבותו, משרד האוצר לא נערך בזמן למכרז – ודחה אותו למאי 2011.

גורמים בענף המתחרים במלם ומעוניינים במכרז טענו בעבר, כי מכרז חדש עשוי לחסוך למדינה עשרות אחוזים בעלות הפקת התלוש, העומדת כיום בין 10 ל-15 שקלים לאחד.

יצוין, כי ביוני 2007 יצא משרד החינוך במכרז עצמאי להפקת תלושי שכר למורים, ועל פי מסמכים שהגיעו בעבר לידי אנשים ומחשבים, לוועדת המכרזים הגיעו הצעות להפקת תלושים בעלות של 4 עד 8 שקלים לתלוש.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי תורן

    כדאי לברר קודם מי החברות שעוסקות בעיבודי שכר. למיטב ידיעתי, נכון להיום, "לביא טיימטק" לא עוסקת בעיבודי שכר. לעומת זאת חברת "יוניק תעשיות תוכנה" שעיקר עיסוקה הוא בהפקת שכר ולאחרונה זכתה במכרז להפקת שכר של 120,000 מורי משרד החינוך ומבצעת את עיבוד השכר מזה שנה בהצלחה רבה, לא זוכה לסיקור מטעמכם...

  2. אסף

    לביא????? וודאי התכוונתם לסינריון. בפעם הבאה שאתם כותבים כתבה בנושא מערכות שכר תבדקו טוב טוב מי השחקנים בשוק (כמובן, שלא לביא ולא סינריון בעלי מערכות שכר)

אירועים קרובים