VMware מעלה מחירים – והלקוחות לא אוהבים זאת
אנליסטים: "ייתכן שנראה הגירה של לקוחות ארגוניים למתחרים של ענקית הווירטואליזציה"

VMware מבית ברודקום (Broadcom) הודיעה כי תעלה ללקוחות ארגוניים את המחיר – בכלל, וגם למי שלא חידשו את הרישוי שלהם במועד.
מפיצת הענק ארו (Arrow) שלחה לספקי הפתרונות העובדים מולה מזכר ובו פירוט של שינויי התמחור. "ברצוננו להודיע לכם על שינויים משמעותיים שברודקום ערכה, אשר ישפיעו על העסקים המשותפים שלנו… דרישות חדשות אלו עשויות לדרוש התאמות בהצעות המחיר הנוכחיות שלכם".
"החל מה-10 באפריל", נכתב, "המספר המינימלי של ליבות הנדרש לרישיונות VMware – יגדל באופן משמעותי, מ-16 ל-72 ליבות לכל שורת פקודה". משמעות השינוי פירושה, שלקוח ארגוני שלו יש שרת עם מעבד יחיד, בעל שמונה ליבות, ייאלץ לשלם עבור 72 ליבות – כלומר הוא ישלם עבור תוכנה בשווי 64 ליבות שהוא לא יכול להשתמש בה. עוד צוין במייל, כי ברודקום "הציגה 'עונשים' ללקוחות קצה שלא חידשו את רישיונות המנוי שלהם במועד. הם מייצגים גידול 20% ממחיר השנה הראשונה של המנוי והם יוחלו באופן רטרואקטיבי".
יצויין כי בישראל ובכמה מדינות נוספות, אין מגבלה של 72 ליבות לרישיון.
VMware לא הגיבה לדיווח.
אנליסטים העריכו, כי "נראה ששינוי הרישוי מהווה איתות לכך ש-VMware מתכוונת להעלות את המחירים עבור לקוחותיה הקטנים יותר, כפי שהבעלים שלה, ברודקום, כבר הצהירה בעבר, שבכוונתה להתרכז בצורכי לקוחות גדולים יותר, המניבים לה את רוב ההכנסות… כלומר, ברודקום מעדיפה לעבוד עם לקוחות גדולים ורווחיים".
הם הוסיפו, כי "לקוחות גדולים יותר של VMware ראו גם הם גידול בעלויות, כאשר ברודקום איחדה לחבילות חלק מהיצע המוצרים הרחב שלה, ומכרה אותם תחת מנויים הכוללים שירותי תמיכה. בעוד שמחיר המוצרים בחבילות אלה ירד, הרי שבסופו של יום, הצורך לקנות חבילות ובהן שירות, פירושו שרוב המשתמשים חוו עלייה בהוצאות".
חלק מהאנליסטים ציינו, כי "גם בעבר לקוחות התלוננו על השינויים שברודקום עשתה, שהביאו לגידול בעלויות, עד שהם חשו שהם חייבים לעבור לפלטפורמה חלופית. נראה כי גם אם התוצאות העסקיות של ברודקום מצביעות שהיא הגדילה את ההכנסות והרווחים ממוצרי VMware – ייתכן שנראה הגירה של לקוחות ארגוניים למתחרים של ענקית הווירטואליזציה".
אחד השותפים אמר לעיתונות הטכנולוגית בבריטניה, כי "לברודקום לא באמת אכפת כל כך ממפיצים שרק 'דוחפים' מכירה של רישיונות. הם רוצים שותפים שלוקחים בעלות ומספקים ערך". שותף אחר התייחס לעונש על אי חידוש רישוי בזמן ואמר, כי "במקום לחדש את הרישיון הקודם שלך למנוי, למה לא פשוט להתחיל מנוי חדש? עבור רוב הלקוחות נעלם התמריץ לחדש".
שותף אחר אמר, כי "לקוחות היו מרוצים מ-VMware כאשר העלות השנתית עמדה על רק 1,000 עד 2,000 דולרים בשנה על חידושים קבועים. כעת השינויים האלה יעמדו על 3,500 עד 4,000 דולרים בשנה. זה יגרום לחלק מהלקוחות להתחיל לבחון חלופות".
אחד המתחרים של ענקית הווירטואליזציה סיפר, כי הרים תוכנית תמריצים חדשה לשותפים שלו, כדי שאלה יהגרו את הלקוחות ממערכות VMware לחלופות. שם התכנית: "VMware Rip And Replace".
שותף המתמקד באספקת פתרונות לארגונים קטנים ובינוניים אמר, כי "המינימום החדש, של 72 ליבות לרישיונות, מרתיע לקוחות SMB, או לקוחות גדולים שיש להם משרדים מרוחקים, מלהשתמש בפלטפורמת הווירטואליזציה. VMware בעצם מענישה לקוחות עסקיים אלה. היא לא מעריכה את קהילת העסקים הקטנים והבינוניים שבנו את העסק שלהם, תוך מינוף הפלטפורמה".
שותף נוסף ציין, כי "הגדלת עלות הרישוי ללקוחות שלא חידשו את הרישיון שלהם במועד – היא גם עלבון ללקוחות. אני לא מבין למה הם מנסים להרחיק לקוחות. זו פשוט אסטרטגיה עסקית שאינה טובה לטווח ארוך, גם אם היא מניבה תוצאות טובות לטווח הקצר… זה משחק של מנגנון פיננסי".
עוד חברת תוכנה מצליחה שברודקום קונה ולאט לאט מוחקת
ברודקום לאט לאט גומרת חברה ענקית שהביאה לשינוי פרדיגמה רציני בעולמות ה IT. כמה עצוב.
עצוב מאוד, הגיע הזמן לעבור דירה
עברנו בחברה לנוטניקס. VMware בדרך לקריסה
יודעים לתת מענה לכמות גדולה של מידע?