יוצא דופן אפילו אצל מאסק: תוקף מתחרה על חוזה פדרלי ענק
אילון מאסק לא קרא במפורש למסור את החוזה של 2.4 מיליארד דולר לסטארלינק במקומה של ורייזון, אבל ציין כי החברה שלו יכולה להיות פתרון ביניים ● כינה את העבודה של ורייזון "נחותה"

אילון מאסק תוקף שוב את ורייזון (Verizon), החברה שזכתה בחוזה בסך 2.4 מיליארד דולר עם מינהל התעופה הפדרלי (FAA) – תוך שהוא מקדם את חברת הלוויין שלו סטארלינק (Starlink) כפתרון פוטנציאלי.
ההשתלחויות של מאסק נגד ורייזון מתרחשות במקביל לקיצוץ התקציבים שלו במסגרת יחידת ההתייעלות שהוא עומד בראשה בבית הלבן, ששוקלת גם את עתידו של מינהל התעופה הפדרלי, מה שמגביר את תלונותיהם של הדמוקרטים על כך, שתפקידו בממשל של הנשיא דונלד טראמפ מהווה ניגוד עניינים חמור.
לפחות בפעם השנייה השבוע, תקף מאסק בסוף השבוע ברשת המדיה החברתית שלו X את ורייזון על מה שהוא כינה "עבודה נחותה על מערכת תקשורת חדשה עבור ה-FAA", כשהמערכת של ורייזון עדיין בשלבי בדיקה, תוך שהוא מציג את סטארלינק כתחליף ביניים, וציון העובדה שהחברה שלו מספקת את מסופי התקשורת שלה "ללא עלות למשלם המיסים על בסיס חירום".
ההתבטאות הזאת היא יוצאת דופן אפילו בסטנדרטים של מאסק, והגיעה בזמן שמחלקת ההתייעלות הממשלתית שלו בוחנת פוטנציאל לקיצוץ בכוח אדם ובתקציבים בכלל הסוכנויות הפדרליות ובהן ה-FAA. החברה האם של סטארלינק, SpaceX, גם משתתפת במאמץ לשפץ את מערכת בקרת התעבורה האווירית של ה-FAA – כך הודיע שר התחבורה שון דאפי בשבוע שעבר. בתוך כך, המצב הוא גם שה-FAA היא זו שמאסדרת את SpaceX והאשימה אותה שוב ושוב בהפרת חוקים לגבי שיגורי חלל מסחריים.
מאסק לא קרא במפורש למסור את החוזה של 2.4 מיליארד דולר לסטארלינק במקומה של ורייזון. אבל ה-וושינגטון פוסט דיווח בשבוע שעבר, כי בתוך ה-FAA מתנהל קרב בשאלה האם על המינהל לתת את החוזה לחברה של מאסק, תוך ציטוט של שני גורמים לא מזוהים, שמקורבים לנושא. ה-FAA הצהיר גם בסוף השבוע, כי "לא התקבלו החלטות" לגבי החוזה.
השכבות החופפות הנוספות של מעורבות בין מאסק ל-FAA הובילו לאזהרות מצד הדמוקרטים, שגם הוקיעו את נכונותו לקדם ולבטל חוזי ממשלה לכאורה לפי רצונו.
כל מאמץ למסור את חוזה ה-FAA הרווחי לסטארלינק "מסמל את ההתנהלות המושחתת ביותר, שחוקי רכש ועקרונות פדרליים נועדו למנוע", כתב הסנאטור ריצ'רד בלומנטל במכתב לשר התחבורה דאפי, ודרש לקבל רשימה ארוכה של רישומים הקשורים לעבודה. הוא הוסיף, כי בעוד שהטכנולוגיה של ה-FAA זקוקה לשיפורים, "זה חייב להתבצע מבלי לאפשר לאילון מאסק לרפד את כיסיו בחוצפה על חשבון משלמי המיסים".
תגובות
(0)