הבעלים של וורדפרס רוכשים את ביפר – מדוע?

לפי הדיווחים, שווי העסקה עומד על 125 מיליון דולר ● האם לרוכשת, אוטומטיק, יש כוונות ליצור שירות הודעות מיידיות כולל

רכשה את ביפר. הבעלים של וורדפרס, אוטומטיק.

בצעד שיכול להיות משמעותי עבור כל תחום אפליקציות ההודעות המיידיות, אוטומטיק (Automattic) – החברה שהיא הבעלים של וורדפרס (WordPress.com), רוכשת כעת את ביפר (Beeper). הנרכשת התפרסמה בעיקר בזכות Beeper Mini – האפליקציה קצרת הימים שלה, שסיפקה אפשרות לשימוש ביישום iMessage במכשירים מבוססי אנדרואיד. באתרה היא מגדירה עצמה כ"אפליקציה אחת לצ'אט ב-ווטסאפ, טלגרם, אינסטגרם ועוד 11 רשתות צ'אט".

על פי ההערכות העסקה, ששוויה 125 מיליון דולר, מסמנת את שאיפתה של אוטומטיק ליצור שירות הודעות מיידיות כולל, שיאחד את שאר שירותי המסרים יחדיו לתועלת הלקוחות.

מייסד ביפר, אריק מיגיקובסקי, יוביל את מאמצי של אוטומטיק בתחום שירותי המסרים המיידיים, כך לפי דיווח של Tech Crunch, וימזג את ביפר עם Texts.com – פלטפורמת הודעות נוספת שהחברה רכשה בשנה שעברה.

בעקרון, באמצעות שילוב היכולות של Texts.com – שהתמקדה בשירותי הודעות לשולחן העבודה וב-iOS – יחד עם יכולותיה של ביפר – שמציעה גישה מרובת שירותים, ותומכת, כאמור, בפלטפורמות כמו ווסטאפ, סיגנל וטלגרם – תוכל הרוכשת לייצר שירות הוליסטי של כל אלו יחד שיספק למשתמשים חוויה המאחדת בין מכשירים ושירותים.

שירות מסרים בקוד פתוח שימצא חן בעיני הרגולטורים?

יצוין עם זאת כי Beeper Mini, שכבר אינה פעילה כיום, הדגישה את האתגרים בתחום, כיוון ש-אפל , שמן הסתם לא התלהבה מהרעיון שמאחורי האפליקציה, פשוט חסמה אותה במהירות, במהלך שעורר עיסוק ער בהפרות הגבלים עסקיים, לכאורה, מצד הענקית מקופרטינו, ושאף יתכן שיכלל בתביעה האחרונה של משרד המשפטים האמריקני נגד יצרנית ה-iPhone והתנהלותה הלכאורה מונופולית בחנותה, ה-App Store.

החייאת הקונספט של iMessage באנדרואיד אולי לא תגיע בעתיד המיידי, אבל לפי אנליסטים הרכישה הזו של אוטומטיק מהווה מעין הימור בכיוון המסוים, ובהאחדת שירותי המסרים המיידים בעתיד במתכונת קוד פתוח, אם לחשוב עוד יותר בגדול.

הרכישה הזו מגיעה בתקופה שבה ברחבי העולם בודקים את ענקיות הטכנולוגיה ואת השליטה שלהן בערוצי התקשורת. פוליטיקאים ורגולטורים בארה"ב ובאירופה קוראים ל-אפל לפתוח חלק מהטכנולוגיה שלה כדי לעזור לטפח תחרות. פועלה של אוטומטיק בקוד פתוח עשוי למצב אותה היטב כנותנת שירות מועדפת, אם כחלק מההסדרה והתקנות אפל תדרש לפתוח את iMessage שלה, או שירותים קנייניים אחרים, לתחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים