סין הודיעה: אוסרת על שימוש במוצרי אינטל ו-AMD במחשבי המדינה

המהלך המשמעותי של הטלת חרם על חברות השבבים האמריקניות הוא חלק ממאבק הסחר בין סין לארה"ב, שגלש גם למאמצים של שתי המעצמות למניעת ריגול הדדי

סין החרימה את מוצריהן. אינטל ו-AMD.

בעוד שבארצות הברית מתחיל חוק ה-CHIPS להזרים בפועל כספים ליצרניות המוליכים למחצה, ובראשן לאינטל (Intel), כדי שיתחילו לבנות מפעלים נוספים במדינה על מנת למזער את הצורך בייצור מעבדים בסין ובטאיוואן, בסין לא מחכים עם תגובת הנגד – או לכל הפחות עם מה שניתן להגדיר כסוג של תגובה.

הממשל הסיני פרסם באחרונה באופן רשמי קווים מנחים חדשים, שמורים כי במחשבים ובשרתים ציבוריים במדינה אין להשתמש יותר במעבדים שמקורם בחברות אמריקניות. למעשה בכל רמת ממשל שהיא עירונית ולמעלה מכך, אסור מעתה לרכוש מחשבים או שרתים שמבוססים על המעבדים של אינטל ו-AMD.

מדובר במימוש של החלטת ממשלה שכבר התקבלה בשלהי השנה שעברה, אשר מנחה את המשרדים הממשלתיים באיזו מערכות הפעלה, חומרה וגם בסיסי נתונים מותר להם להשתמש – וגם מיקרוסופט עומדת לסבול מכך.

ההסבר של הממשל הסיני מאוד מוכר: הם רוצים להבטיח שהמשרדים ירכשו מעבדים ומערכות הפעלה שהן "בטוחים ואמינים לשימוש". ובכל מקרה, זהו המשך המהלך בו הממשל הסיני מקדם את תעשיית השבבים הלאומית שלו – גם אם בינתיים זה בא על חשבון ביצועים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צ'רצ'יל

    בכותרת יש טעות, נכתב "יצרניות השבבים האמריקניות" אך AMD אינה יצרנית שבבים. יותר נכון לכתוב חברות השבבים.

  2. זיו

    ומה יקרה ביום בו כל יצרניות התוכנה המערביות יסרבו חמכור תוכנה לסין??? אין מיקרוסופט, אין אורקל, אין גוגל, אין אף אחד מה שכן יהיה, ביי ביי לסין ולכלכלתה❗❗❗

אירועים קרובים