ממשל ביידן העניק לאינטל 8.5 מיליארד ד' – לבניית מפעלים בארה"ב

ביידן הבטיח סובסידיות בסך 52 מיליארד ד' ליצרניות שבבים אמריקניות, במטרה להחזיר כמה שיותר מייצור השבבים "הביתה" ולהקטין הסתמכות על רכיבים, ייצור ושינוע ממזרח אסיה - כעת הוא קיים הבטחתה זו מול אינטל

העביר לאינטל את המימון שהבטיח בחוק השבבים. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

כשנה וחצי לאחר שהנשיא האמריקני ג'ו ביידן שם את חתימתו על מה שזכה לכינוי חוק ה-CHIPS ('חוק השבבים') – הכספים מתחילים לזרום אל היצרניות השונות, שבונות מפעלי ייצור רלוונטיים על אדמת ארצות הברית.

אחת המועמדות הראשונות לקבל מענקים וסובסידיות הייתה אינטל, שבעקבות היוזמה האמריקנית 'להחזיר' הביתה את הייצור, הודיעה בזמנו על הקמה והרחבה של מפעלי ייצור למוליכים למחצה באריזונה, ניו מקסיקו, אוהיו ואורגון – וזה קורה עכשיו באופן רשמי, ובין השאר כולל מימון ישיר של הממשל בגובה של 8.5 מיליארד דולר.

מעבר להסדרה הראשונית, שכוללת את העברת המענק הממשלתי, תזכה אינטל להטבות נוספות בהתאם לחוק, שכולל גם הטבות בדמות סובסידיות ותמיכה בקבלת הלוואות עבור ההשקעות שלה בתחום, שלפי החברה יגיעו ליותר מ-100 מיליארד דולר. כך לדוגמה היא תזכה להטבת מס ממשרד האוצר של עד 25% עבור ההשקעות המאושרות, ותהיה זכאית בנוסף להלוואות פדרליות בריבית נוחה יחסית, בגובה של עד 11 מיליארד דולר.

"יום מכונן עבור ארצות הברית ואינטל"

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון (ארכיון)

"זהו יום מכונן עבור ארצות הברית ואינטל, בדרך לפרק הגדול הבא של חדשנות בשוק המוליכים למחצה האמריקני", אמר בתגובה מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר. לדבריו, "הבינה המלאכותית מניעה את המהפכה הדיגיטלית, וכל דבר דיגיטלי צריך מוליכים למחצה. חוק ה-CHIPS יסייע להבטיח שאינטל וארצות הברית יישארו בחזית עידן ה-AI, כאשר אנו בונים שרשרת אספקה עמידה ובת קיימא של מוליכים למחצה, כדי להניע את עתיד האומה שלנו".

לפי אינטל הפרויקטים החדשים ייצרו כ-10,000 מקומות עבודה ישירים, כ-20,00 משרות עבור תקופת הבנייה של המפעלים, כשהמהלך כולו יתמוך ב-50,000 משרות אצל ספקי שירות לחברה.

"הכרזה זו היא צעד אדיר לקראת הבטחת ההובלה של אמריקה בייצור במאה ה-21. עם הסכם זה, אנו עוזרים לתמרץ השקעות של למעלה מ-100 מיליארד דולר מאינטל – וזו אחת ההשקעות הגדולות ביותר אי פעם בייצור מוליכים למחצה בארצות הברית, שתיצור למעלה מ-30,000 משרות בשכר טוב, ותצית את הדור הבא של החדשנות", אמרה שרת המסחר האמריקנית, ג'ינה ריימונדו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים