ארה"ב: יוכרזו מענקים ליצרניות שבבים שבונות מפעלים במדינה

המהלך יתרחש במסגרת מימוש חלק מחוק השבבים והמדע של 2022, שנועד לחזק את תעשיית השבבים האמריקנית ובעיקר לשמור על מובילותה הטכנולוגית של ארה"ב

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

הממשל האמריקני, לפי דיווחים, עומד לממש חלק מחוק השבבים והמדע של 2022, חוק ה-CHIPS, לקראת סוף מרץ הקרוב. המטרה, כזכור, היא לחזק את תעשיית השבבים האמריקנית לאור הבעיות הקשות שנוצרו בשרשרת האספקה בתקופת הקורונה – שחלקן נמשכות עד היום. מעבר לכך מדובר בדאגה של הממשל מכך שרוב ייצור השבבים בעולם מתרכז כיום בדרום מזרח אסיה, מבלי לנקוב בשם המפורש של סין.

בצעד הקרוב אמור הממשל להכריז על מענקים של כמה מיליארדי דולרים ליצרניות המעבדים שבונות כיום מפעלים ברחבי ארצות הברית.

בהכרזת החוק המקורית, שכאמור התרחשה כבר לפני קרוב לשנתיים, דובר שהממשל יבנה קרן תקציבית של כ-39 מיליארד דולר לטובת מענקים ישירים לחברות, וזאת מעבר לסעד בדמות הטבות מיסים וכדומה. למענקים הללו מחכות בקוצר רוח יצרניות שבבים כמו TSMC וסמסונג, וכמובן אינטל, שמציגות תוכניות הרחבה ובנייה של מפעלים חדשים בארצות הברית.

אינטל כבר הודיעה, כי גובה המענקים יקבע את ההתקדמות בפרויקטי ההתרחבות והבנייה שלה באריזונה, ובעיקר בהתקדמות של בניית המפעל שלה באוהיו, שאמור להיות הגדול ביותר של החברה לאחר סיום הבנייה.

TSMC, החברה הטייוונית שמובילה כיום את שוק ייצור המעבדים לפי דרישה, שאפל וקוולאקום הן הלקוחות העיקריות שלה, הודיעה בעבר על בנייה של שני מפעלי ייצור באריזונה, בהשקעה של 40 מיליארד דולר, אך עצרה את התחלת הבנייה בטענה לחוסר בכוח עבודה מתאים וגם בגלל עלויות, וציינה כי המענקים ייקבעו עד כמה הטכנולוגיה במפעל השני תהיה מתקדמת.

לפי הערכות, משרד המסחר האמריקני אמור השנה להכריז על 12 מענקים ליצרניות השבבים השונות, וכאמור, מעבר למענקים ישירים תהיה תמיכה בדמות הפחתת מיסים, הלוואות וערבויות להלוואות שיכסו עד 15% מעלויות הפרויקטים השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים