אפל מתחזקת ב-GenAI: רכשה את חברת הבינה המלאכותית DarwinAI

לרכישה - עליה דווח כעת אך שבוצעה מוקדם יותר השנה - אין אישור רשמי בינתיים מאפל או מהנרכשת, אבל יש סימנים שמצביעים על קיומה ● ל-DarwinA פלטפורמת AI מסחרית שמטרתה לבחון ויזואלית רכיבים בתהליכי ייצור

האם בקרוב גם היא תיכנס לרשימת מפתחות ה-GenAI? אפל.

בזמן שמתחרותיה הגדולות רצות קדימה עם דור ועוד דור של בינה מלאכותית יוצרת (GenAI) ועם עוד דור של פתרונות עבור תרחישי היסק, באפל לא ממש עלו על עגלת הבינה המלאכותית באופן רשמי, עד עתה, וכמובן לפיכך גם אין מידע על היקפה – אבל זה כנראה הולך ומתקרב.

לפי דיווחים, אפל סגרה עוד רכישה של עוד סטארט-אפ בתחום ה-AI. הפעם היא אימצה אל חיקה את DarwinAI הקנדית, וזה קרה מוקדם יותר השנה, למרות שהפרסום על כך התרחש בסוף השבוע האחרון.

עדיין אין לכך אישור רשמי מצידה של אפל, וגם לא מצידה של החברה הנרכשת, אם כי האתר של האחרונה כבר ירד מהרשת. בנוסף, בפרופיל הלינקדאין של אחד ממקימי החברה, אלכסנדר וונג, כבר כתוב שהוא "מנהל תחום מחקר לימוד מכונה באפל" החל מינואר האחרון.

כבר מציין בלינקדאין שלו שהוא "מנהל תחום מחקר לימוד מכונה באפל". אחד ממקימי הנרכשת, אלכסנדר וונג.

כבר מציין בלינקדאין שלו שהוא "מנהל תחום מחקר לימוד מכונה באפל". אחד ממקימי הנרכשת, אלכסנדר וונג. צילום: לכידת מסך מלינקדאין

בינה מלאכותית ג'נרטיבית – אפל סופסוף מתקדמת בתחום החם?

מה שברור הוא ש-אפל עסוקה מאוד בהיבט של הבינה המלאכותית, וכנראה ההחלטה לבטל את פרויקט המכונית החשמלית האוטונומית שלה נבעה מכך שהיא רצתה להפנות משאבים מוגברים לטובת ה-GenAI. בנוסף, המהלך הזה הגיע כמה ימים אחרי שפורסם ש-אפל רכשה את חברת הבינה המלאכותית iWork.AI, ויום אחרי שמנכ"ל החברה, טים קוק, הודיע שהענקית מקופרטטינו תציג מוצרי בינה מלאכותית עוד השנה.

ההערכה היא שהגרסה הבאה של מערכת ההפעלה הטלפונית של החברה, iOS 18 – ואולי אף מעבר לכך – כבר תגיע עם תכונות בינה מלאכותית מובנות.

מה יהיה התפקיד של DarwinAI? אפשר להבין די בבירור. אמנם מצד אחד היא פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית מאוד מסחרית, שמטרתה לבחון ויזואלית רכיבים בתהליכי ייצור, אבל מצד שני היא מתמחה בפיתוח המערכות הללו בתוך מסגרת קטנה ומהירה יותר, כזו שמתאימה להרצה במכשירי קצה במקום להתחבר לסביבת ענן כדי לבצע את ההרצה – ואיזה מכשירים קצה יותר קומפקטיים ויותר פופולריים יש לאפל מאשר טלפוני ה-iPhone שלה?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים