דיווחים: אפל מפתחת כלי GPT משלה ותצטרף למירוץ ה-GenAI

נראה הגיע הזמן מזמן שגם ענקית הטכנולוגיה שרבים מאמינים כי היא החדשנית ביותר בקרב חברות הטק הגדולות תציע כלי AI ג'נרטיבית משלה ● דיווח חדש של מארק גורמן מבלומברג טוען שה-אפל GPT כבר על האש

מתכננת תחרות מול ChatGPT ויתר כלי ה-AI. אפל.

בין ענקיות הטק האמריקניות הבולטות, דווקא אפל שמרה עד כה על פרופיל נמוך בקשר לפיתוחי הבינה המלאכותית שלה. אבל לפי דיווח חדש של מארק גורמן מבלומברג זה לא אומר שהיא אינה מתכוננת לקראת הצטרפות למירוץ ה-GenAI, שאותו פתחה OpenAI עם שחרורו של ChatGPT שלה בשלהיי אוקטובר 2022.

על פי בלומברג, הענקית מקופרטינו עושה בחודשים האחרונים בכל זאת, בשקט ומאחורי הקלעים, צעדים משמעותיים לקראת השקת כלי צ'טבוט מתקדם מבוסס בינה מלאכותית ג'נרטיבית.

כך למשל נודע כי אפל בנתה מסגרת משלה ליצירת מודלים של שפה גדולים (LLMs), עליהם מתבססות מערכות ה-AI שנמצאות ב-ChatGPT ובבראד (Bard) של גוגל. עוד דיווח גורמן כי אפל גם יצרה שירות צ'טבוט בשם Apple GPT, שנמצא כעת בשימוש פנימי לצורכי בדיקות.

מאמצי ה-AI הג'נרטיבית מבית אפל מובנים – מדובר בחברה חדשנית מאין כמותה שלא יכולה למעשה להרשות לעצמה להישאר מאחור כשכל העולם משובש באינטנסיביות כיום על ידי היכולות והפוטנציאל של הבינה המלאכותית מהדור החדש. אפל חייבת לשפר את חווית המשתמש במוצריה בהתבסס על יכולות אלו כדי להתקדם הלאה ולהישאר רלוונטית. ואולם אפשר כי בשל הדאגות הגואות לגבי סכנות ה-GenAI – ביניהן מוזכרים בעיקר הפצת פייק ניוז, העצמת הטיות ופרופיילינג, איבוד שליטה על ה-AI ופגיעה פוטנציאלית בפרטיות – אפל לוקחת את הזמן קצת יותר מ-מטא, גוגל, מיקרוסופט וכמובן OpenAI, שכבר מציעות למשתמשיהן כלים או שירותים בתחום.

עם זאת, לכלי GenAI מבית אפל יש פוטנציאל לשיפור חווית המשתמש במוצרי החברה במספר דרכים – לדוגמה, AI יכולה לשמש כדי להתאים אישית את ממשק המשתמש, להמליץ על מוצרים ושירותים ולספק תמיכת לקוחות, כך שלאפל יש גם הרבה מה להרוויח מנטילת הסיכון של הצטרפות למירוץ הסוער. יתרה מזאת, אם היא לא תצטרף היא עלולה להיחשב פחות מתקדמת ממתחרותיה, ותדמית שכזו עלולה לפגוע בה באופן מובהק. למעשה, אפל שמרה על פרופיל כל כך נמוך בנוגע להתקדמות פיתוח בינה מלאכותית שלה עד שכבר הואשמה בפיגור – דבר שבהחלט מסכן את מיתוגה ותדמיתה.

בקרוב בתוספת צ'טבוט AI ג'נרטיבית? iPhone.

בקרוב בתוספת צ'טבוט AI ג'נרטיבית? iPhone. צילום: אפל

 אז האם Apple GPT ישולב ב-iPhone בקרוב?

על פי הדיווחים, הבינה המלאכותית היוצרת מבית אפל עדיין נמצאת בשלבי הפיתוח הראשוניים שלה יחסית, אך החברה מתקדמת בצעדים משמעותיים. עדיין לא ברור כיצד אפל מתכננת למסחר את כלי הבינה המלאכותית שלה לכשתשחרר אותם בעתיד.

כידוע, ChatGPT מסוגל כבר כיום לנסח תוכן מילולי במבחר שפות, וזאת בזמן שהעוזרת הקולית של אפל, סירי, שמבוססת על AI מהדור הישן, יכולה להגדיר שעון מעורר או סטופר או לגלגל במקומכם שאילתות.

הדיווח של גורמן, שהתבסס על דברי אנשים שמכירים את המאמצים, טוען כי עם ה-MML שיצרנית ה-iPhone בנתה, ושזכה לכינוי Ajax, אפל גם יצרה שירות צ'טבוט שחלק מהמהנדסים מכנים 'אפל GPT'. 

ככל הנראה, בחודשים האחרונים אפל שקועה באמצים משמעותיים להציג לעולם GPT משלה, ומספר צוותים משתפים פעולה בפרויקט העוסק בכך, כך אמרו יודעי הדבר לבלומברג. Ajax, לדבריה, נוצר לראשונה בכלל כבר בשנה שעברה, כדי לאחד את פיתוח למידת המכונה באפל, ואז בהמשך, צוות הנדסה זעיר הכין את אפליקציית הצ'טבוט כניסוי. אלא שההשקה של היכולות החדשות בתוך אפל הופסקה בתחילה בגלל חששות אבטחה לגבי ה-AI היצירתית.

ואולם מי ששוחחו עם בלומברג טוענים כי מאז הפיתוח הורחב משמעותית, וכיום עובדים נוספים רבים שוקדים עליו. המערכת שפועלת כפיילוט באפל דורשת אישור מיוחד עבור הגישה אליה, וזאת בצירוף אזהרה משמעותית: כל פלט שהיא מפיקה אינו יכול לשמש לפיתוח תכונות המיועדות ללקוחות.

יודעי הדבר סיפרו כי הכלי הוא שיבוט של בארד ו-ChatGPT ואינו כולל תכונות או טכנולוגיה חדישה. המערכת נגישה כאפליקציה אינטרנטית ובעלת עיצוב מופשט שאינו מיועד לצריכה ציבורית בינתיים. לפיכך גורמן טוען כי ככזה, לאפל אין תוכניות עדכניות לשחרר אותו לצרכנים, אך מציין שאפל פועלת לשיפור הדגמים הבסיסיים שלה. בלומברג גם ציטט דו"ח פנימי של הענקית ובו נכתב כי "המכשירים של אפל, שהניבו הכנסות של כמעט 320 מיליארד דולר בשנת הכספים האחרונה, עלולים לסבול אם החברה לא תעמוד בקצב התקדמות הבינה המלאכותית".

על פי הדיוח, הפיתוח כולל ניסיון להתמודד עם חששות פוטנציאליים לפרטיות הקשורים ליכולות ה-GenAI, משום ש-AI הפעילה בסמארטפון יודעת לעקוף בעיות פרטיות נתונים רבות שעומדות בפני AI מבוססת ענן, ואפל צריכה בכלל להוכיח שהיא תאסוף פחות נתונים כשה-AI החדשה שלה תופעל ב-iPhone.

נראה שלפיכך משתמשי ה-iPhone לא יזכו לקבל את ה-אפל GPT במכשיריהם בינתיים, ושהחברה עדיין בוחנת את הזווית הצרכניות של ה-AI הג'נרטיבית שלה. עם זאת, למרות שלאפל אין עדיין תוכנית קונקרטית, בלומברג אמר כי האנשים שמכירים את הנושא מאמינים שאפל שואפת לפרסם הכרזה משמעותית הקשורה לבינה מלאכותית מהסוג היוצר בשנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים