ההכנסות השנתיות של מטריקס – יותר מחמישה מיליארד שקלים

החברה סיימה את השנה ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות טובות - הן בהכנסות והן ברווח הנקי ● עלות שכרו של המנכ"ל, מוטי גוטמן, זינקה ב-26%

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

מטריקס סיימה את 2023 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות טובות, כאשר בשתי התקופות היא רשמה עליות עליות הן בהכנסות והן ברווחים – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה היום (ב').

אחד הנתונים הבולטים בדו"חות הוא שמטריקס חצתה את הרף של חמישה מיליארד שקלים בהכנסות השנתיות, ואלה עמדו על 5.2 מיליארד, לאחר שעלו ב-12.2%. ההכנסות הרבעוניות גדלו ב-8.4% ל-1.3 מיליארד שקלים. הרווח הנקי השנתי רשם עלייה של 6% ל-247 מיליון שקלים (בנטרול רווח הון חד פעמי ב-2022 כתוצאה ממכירת אינפיניטי) וברבעון הוא טיפס ב-16.3% ל-62 מיליון.

חברת ה-IT הישראלית הבולטת רשמה תוצאות טובות גם ברווח התפעולי: בשנה כולה הוא עלה ב-12.2% ל-393 מיליון שקלים וברבעון האחרון שלה – ב-7.4% ל-101 מיליון. בנטרול הוצאה בסך של כ-6.5 מיליון שקלים, שנגרמה ברבעון הרביעי בגין גיוס 750 עובדים של החברה למילואים, צמיחת הרווח התפעולי במהלכו עמדה על 14.4%.

ה-EBITDA המתואם השנתי של החברה עמד על 459 מיליון שקלים, לאחר עלייה של 12.9%, וברבעון הוא הגיע ל-119 מיליון שקלים, אחרי שגדל ב-9.5%.

כמה השתכרו בכירי החברה?

עלות שכרם של חמשת בעלי השכר הגבוה במטריקס הסתכמה ב-2023 ב-35.8 מיליון שקלים – גידול של 15% לעומת 2022. במקום הראשון ניצב המנכ"ל, מוטי גוטמן, שעלות שכרו השנתית זינקה ב-25.5% ל-21.4 מיליון שקלים. בהמשך הרשימה נמצאים: זיו מנדל, סמנכ"ל בכיר במטריקס ומנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה (בחודש שעבר הוא עבר מתפקיד זה לתפקיד יו"ר החברה), עם עלות שכר של 4.01 מיליון שקלים – עלייה של 15.5%; אבי גולדשטיין, מנהל חטיבת תשתיות ענן, עם 3.9 מיליון שקלים, לאחר צמיחה של 28.7%; נבו ברנר, סמנכ"ל הכספים, עם 3.53 מיליון שקלים (ב-2022 הוא לא נמנה על חמשת מקבלי השכר הגבוה בחברה); וירון רז, סמנכ"ל בכיר, עם גידול של 19.3% בעלות שכרו ל-2.95 מיליון שקלים.

עם פרסום הדו"חות הודיעה מטריקס על חלוקת דיבידנד בגין רווחי המחצית השנייה של השנה בסך של 80.7 מיליון שקלים (1.27 שקל למניה). זאת, בהתאם למדיניות הדיבידנד שלה – שיעור של עד 75% מהרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות. סכום הדיבידנדים שחילקה החברה לבעלי מניותיה בגין 2023 כולה עומד על 169.6 מיליון שקלים. שהם 2.67 שקלים למנייה.

לדברי גוטמן, "בשנה האחרונה, החברה הישראלית עברה טלטלות רבות. האחרונה שבהן, שאנחנו חווים אותה עד עצם ימים אלה, בעקבות המתקפה האכזרית ב-7 באוקטובר ופרוץ המלחמה, היא אולי הקשה והטרגית ביותר בתולדות המדינה. מטריקס מתייחדת בהרכנת ראש ובכאב עמוק עם זכרם של עובדיה ובני משפחתם, שנרצחו ונפלו בקרבות: אביב קוץ ז"ל, סמנכ"ל בחברה הבת אביב, אשתו, לבנת, וילדיהם – רותם, יונתן ויפתח, שנרצחו באכזריות, ורס"מ (מיל') רפאל אליאס מושיוף ז"ל מחטיבת שירותי האוף שור והמו"פ, שנפל בקרב. אנחנו משתתפים בצער כל משפחות הנופלים והנרצחים, מאחלים רפואה שלמה והחלמה מהירה לפצועים, מתפללים ומייחלים להשבת כל החטופים בהקדם ומחזקים את ידי כוחות הביטחון במשימתם, שאין חשובה ממנה".

גוטמן ציין כי "אנחנו עדיין בעיצומה של המלחמה, אשר אין בידינו לחזות את משכה ואופן התפתחותה, אך מטריקס נכנסה למשבר כאשר היא במצב עסקי ופיננסי מצוין ואיתן. משכך, אנחנו מעריכים שהפגיעה בעסקי החברה בתקופה הקרובה תמשיך להיות לא מהותית. מבחינה זו, ההתנהלות שלנו היא כבימים רגילים, ואנחנו ממשיכים לגייס במרץ מאות עובדים למשרות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. למטריקס רשת ביטחון חזקה, שנובעת מהאיתנות הפיננסית של החברה, מהפריסה החרבה של פעילותה במגזרי המשק והטכנולוגיות, מהיציבות של לקוחותיה ומהפעילות הגלובלית הצומחת, המהווה נתח משמעותי מרווחי החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים