מיקרוסופט ואינטל סיכמו על עסקת שבבים – ב-15 מיליארד ד'

בהודעה שפרסמו שתי החברות סופר כי מיקרוסופט תייצר את המעבדים שלה אצל אינטל, כשהאחרונה תתחיל להריץ בפועל את תהליך הייצור Intel 18A - מה שאמור לקרות לפי התחזיות כבר במהלך 2024

אינטל תייצר שבבים עבודה. מיקרוסופט.

לפני מספר חודשים, במהלך נובמבר 2023, הכריזה מיקרוסופט כי היא הולכת בדרכי חברות תוכנה גדולות אחרות ותפתח מעבדים בשביל עצמה. באותו מעמד הציגה החברה מעבד בינה מלאכותית בשם Maia 100 וכן מעבד ייעודי למחשוב ענן בשם Azure Cobalt 100. עכשיו הודיעה החברה גם היכן היא תייצר את המעבדים החדשים הללו – והיא בחרה באינטל. שווי העסקה הוא מעל 15 מיליארד דולר, כך דיווחה סוכנות רויטרס.

בשביל אינטל מדובר בסוג של ניצחון משמעותי עבור אסטרטגיית ה-IDM 2.0, לפיה היא פתחה את שערי מפעלי הייצור שלה לטובת ייצור מעבדים מותאמים עבור חברות אחרות – מה שבסופו של דבר יכול ליצור שתי חברות אינטל: אחת שמפתחת מעבדים ואחת שמייצרת מעבדים, כשהראשונה לאו דווקא מחויבת לייצר את המעבדים שהיא מפתחת במפעלים של אחותה.

נרגש לעבוד עם אינטל. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

נרגש לעבוד עם אינטל. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. צילום: בריאן סמייל

בהודעה המשותפת של שתי החברות סופר כי אינטל תייצר את המעבדים של מיקרוסופט כשתתחיל להריץ בפועל את תהליך הייצור Intel 18A, מה שאמור לקרות לפי התחזיות כבר במהלך 2024, עם המעבר לייצור  בעידן האנגסטרום, ועם המימוש של התוכנית של אינטל להציג חמש קפיצות בהיבט של טכנולוגיות ייצור שבבים בארבע שנים.

עבור מיקרוסופט, שרכשה כמות ענקית של מעבדי בינה מלאכותית מאנבידיה וגם מ-AMD, מדובר במהלך שאמור בסופו של דבר להקטין את התלות שלה באספקה חיצונית של המעבדים, להם היא זקוקה לשירותי ה-Copilot שלה, על כל רבדיהם – גם לאור תחזיות שלא בטוח שאנבידיה תוכל לספק בעתיד הלא רחוק את כל ההזמנות בזמן.

"אנחנו צריכים אספקה אמינה של מוליכים למחצה מתקדמים, שמציעים את הביצועים הגבוהים והאיכותיים ביותר. זו הסיבה שאנחנו כל כך נרגשים לעבוד עם אינטל", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים