לזמן קצר: אנבידיה עקפה את אמזון ואלפבית בשווי השוק

הביקוש הגואה לשרתי AI המבוססים על מעבדי אנבידיה הקפיץ אותה אתמול (ב'), זמנית, למקום הרביעי מבחינת שווי שוק, עם 1.83 טריליון דולר ● אחר כך היא שבה לרדת, וחזרה למקום השישי

ציון דרך לאנבידיה.

אנבידיה ממשיכה להגיע לשיאים חדשים, בזכות ההתמקדות שלה בחומרה ובתוכנה שמיועדים לגלי הבינה המלאכותית, שממשיכים להציף את ים התעשייה הטכנולוגית, ומעבר לכך. אתמול (ב') רשמה החברה נקודת שיא חדשה – אמנם זמנית, אבל עדיין שיא חדש: היא הגיעה במהלך המסחר בנאסד"ק לשווי שוק של 1.83 טריליון דולר, וזינקה למקום הרביעי – מתחת למיקרוסופט, שהתייצבה מעל לקו של שלושה טריליון דולר, אפל, שכבר מזמן מגרדת די בקביעות את הקו הזה, ואמרקו הסעודית, עם שווי של שני טריליון דולר.

אבל מה שיותר חשוב מבחינתה של אנבידיה הוא שבקפיצה הזו היא עקפה את ענקיות הטכנולוגיה אמזון ואלפבית, החברה האם של גוגל, עם שווי זמני של 1.82 ו-1.03 טריליון דולר, בהתאמה.

אמנם, מדובר היה בקפיצה זמנית במסחר, אבל ייתכן שהיא מנבאת את מה שיקרה בעתיד הלא רחוק במיוחד – ואנבידיה בהחלט יכולה לראות עתיד שבו היא תהיה החברה בעלת שווי השוק הרביעי בגודלו בעולם.

עד סוף המסחר אתמול, אנבידיה חזרה למקום השישי ברשימה, עם שווי שוק של 1.784 טריליון דולר, כשאלפבית ואמזון מעליה, עם 1.84 טריליון ו-1.79 טריליון, בהתאמה. מטא, דרך אגב, נמצאת במקום השביעי, עם שווי שוק של 1.78 טריליון דולר, נכון לסגירת שערי נאסד"ק אמש.

על אף שאנחנו נמצאים רק באמצע פברואר, הביקוש לשרתי בינה מלאכותית המבוססים על המעבדים של אנבידיה רק הולך וגובר, והוא הקפיץ בעשרות אחוזים את ערך המניה שלה מאז תחילת השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים