מבוקשים: עד עשרה מיליון דולר למידע על מפעילי הכופרה Hive

מחלקת המדינה האמריקנית תחלק את הפרס על מידע שיוביל למנהיגים מרכזיים בקבוצת הפשע Hive; ועוד 5 מ' ד' עבור פרטים שיובילו למעצר או להרשעת "כל מי שקשר קשר להשתתף, או מנסה להשתתף, בפעילות הכנופייה"

פעילות משמעותית נגד אחת מקבוצות הכופרה המשמעותיות.

ארה"ב מציעה פרס של עד עשרה מיליון דולר, עבור מידע שיוביל לזיהוי, או למיקום של מנהיגים מרכזיים בקבוצת הפשע המאורגן ; כך הודיעה מחלקת המדינה. הפרס כולל גם 5 מיליון דולר נוספים עבור פרטים שיובילו למעצר, או הרשעה, של "כל אדם שקשר קשר להשתתף, או מנסה להשתתף, בפעילות של הכנופייה".

בינואר 2023 הבולשת הפדרלית של ארה"ב, ה-FBI, הודיעה כי – בשיתוף האינטרפול – היא חדרה לרשתות תשתית הכופרה של Hive וסגרה אותה, ובכך מנעה ביצוע של תשלום דמי כופר בסך כ-130 מיליון דולר. באופן נדיר, אנשי ה-IT של ה-FBI השתמשו בטקטיקות סייבר התקפי על מנת לחדור לרשת של כנופיית הכופרות.

ה-FBI חדרה בראשונה לרשת של Hive ביולי 2022. במהלך אותה תקופה, שבה אנשי ה-IT של הבולשת השיגו נראות על פעילות הכנופייה, הם "גנבו" מתשתית הכנופייה יותר מ-300 מפתחות פענוח לקורבנות שהותקפו. הבולשת לא סיפקה פרטים על אופן החדירה, רק ציינה כי היא עשתה זאת כחלק ממבצע של 13 רשויות אכיפה, בהן גרמניה, הולנד, ובריטניה.

תקפו יותר מ-1,500 ארגונים ביותר מ-80 מדינות בעולם

מומחי אבטחה ציינו כי Hive הייתה אחת מקבוצות הכופרה כשירות, ה-RaaS – הפוריות ביותר בעולם. בדצמבר 2022, חברות האבטחה דירגו את חברי הקבוצה במקום ה-11 בין קבוצות הכופרה הפעילות המובילות לשנה החולפת. לפי הבולשת, חברי Hive תקפו בהצלחה יותר מ-1,500 ארגונים ביותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. עם קורבנות הכופרה נמנים איגוד המירוצים של ניו יורק, Tata Power ההודית וענקית הטלקום הצרפתית Altice. מפעילי תשתית הכופרה, כמו גם "שותפיה", ידועים גם בהפעלת טקטיקות של סחיטה כפולה.

אנליסטים ציינו, כי "לצד ההערכה למבצע המשולב ולתוצאות המוצלחות שלו, ולמרות שסוכנויות האכיפה יראו בכך ניצחון, ההיסטוריה מלמדת אותנו שבמקרים דומים, פושעי הסייבר הם לרוב חמקמקים, ובסופו של דבר, יעברו לעבוד עבור כנופיות יריבות". אנליסט אחר הוסיף כי "הורדת Hive לא תביא לירידה משמעותית בפעילות הכוללת של כנופיות המפעילות כופרות ברמה העולמית, אבל זה בהחלט ניצחון לאכיפת החוק וסימן לכנופיות פושעי סייבר מרושעות אחרות – שלמעשיהן יש השלכות משמעותיות".

פעילות המניעה: כנראה הביאה לחיסכון של 210.4 מיליון ד'

יצוין כי אחד מחברי הכנופייה, או מישהו שהיה מצוי עימה בקשר, נעצר בפריז בדצמבר 2023.

Hive הצליחה לגנוב מהקורבנות שלה כמאה מיליון דולר, כך העריכו סוכנויות אכיפת חוק. בנובמבר 2023, Bitdefender חשפה שקבוצת כופרה חדשה, בשם האנטרס אינטרנשיונל (Hunters International) רכשה את קוד המקור והתשתית מ-Hive. אז צצו עדויות המצביעות על כך שהמיקום של שחקני האיום של האנטרס אינטרנשיונל הוא בניגריה.

היקף מניעת התשלום בסך כ-130 מיליון דולר לדמי כופר עשוי להיות גדול יותר. כאשר הבולשת ושותפיה הרסו את התשתית של Hive, נאמר כי "הפעולה השפיעה גם על היכולות של שותפי Hive, מה שיביא להפחתה של מספר ההתקפות הכולל שהם יכלו לבצע". כך, ייתכן שפעילות המניעה הביאה לחיסכון של 210.4 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים