שריל סנדברג צילמה סרט דוקומנטרי על הפשיעה המינית ב-7 באוקטובר

הסרט מביא עדויות חדשות מפי חטופות משוחררות, שורדות וניצולים שהיו בזירות הטבח השונות בשבת השחורה ● "מחובתנו לדרוש צדק עבור הקורבנות והעדות ששרדו, ולוודא כי הפושעים והאנסים יישאו באחריות למעשיהם", אמרה

שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית מטא, בעוטף עזה, בצילומי הסרט הדוקומנטרי Screams Before Silence.

שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית מטא – החברה האם של פייסבוק, ואינסטגרם – ומייסדת ארגון LeanIn.org השלימה אמש בישראל צילומים לסרט דוקומנטרי חדש בהובלתה ששמו הוא Screams Before Silence ("זעקות ואז שתיקה").

הסרט שופך אור על הפשעים המיניים שביצעו מחבלי החמאס כחלק מהמתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ומציג מידע חדש על האירועים הספציפיים. התיעוד החדש מהווה עדות חד-משמעית למעשי אונס, פגיעות ופשעים מיניים שביצעו המחבלים בנשים ובנערות ישראליות, לרבות עדויות נוספות שהצטברו בשבועות האחרונים בעקבות שחרורן של חטופות משבי החמאס – אז התברר כי אלו התרחשו גם בתקופת השבי. למרות העדויות המחרידות, הזוועות זכו להתייחסות מועטה מצד ארגוני זכויות אדם וארגונים בינלאומיים, ואף חמור מכך – דמויות עולמיות בולטות מתחום הפוליטיקה, האקדמיה והתקשורת ניסו למזער את היקף האירועים. חלקן אף הכחישו כי תקיפות מיניות בכלל התרחשו.

סנדברג שהתה בישראל באחרונה כחלק מהמשימה שלקחה על עצמה, להביא לידיעת דעת הקהל העולמית את היקף הזוועות שביצעו מחבלי החמאס, והשלימה את צילומי הסרט. בין היתר נערכו הצילומים בישובי עוטף עזה וברעים, במקום בו התקיימה מסיבת נובה.

הסרט כולל ראיונות עם עדי ראייה, חטופות משוחררות, אנשי זק"א ומשטרה, מומחים רפואיים ופורנזיים, ושורדות טבח החמאס.

סנדברג, לשעבר סמנכ"לית מטא, מול ההרס בישובי עוטף עזה.

סנדברג, לשעבר סמנכ"לית מטא, מול ההרס בישובי עוטף עזה. צילום: רן מנדלסון

"אונס לעולם לא יכול להיות כלי מלחמתי"

סנדברג – שפרשה באחרונה סופית ממטא אחרי כ-16 שנים בהן שימשה בחברה כיד ימינו של המנכ"ל והמייסד, מארק צוקרברג – הפכה מתחילת המלחמה לאחד הקולות הבולטים בנושא בזירה העולמית. אמירתה ש-"אונס לעולם לא יכול להיות כלי מלחמתי" הדהדה במאמר מערכת שפרסמה ב-CNN, כמו גם בנאום שנשאה באירוע עם שורדות טבח ה-7 באוקטובר במטה האו"ם בניו יורק, ובסדרת פגישות שערכה לאחרונה עם מנהיגים בבריטניה, צרפת וגרמניה.

שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית מטא, מחבקת שורדת מאירוע הנובה, בצילומי הסרט הדוקומנטרי Screams Before Silence.

שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית מטא, מחבקת שורדת מאירוע הנובה, בצילומי הסרט הדוקומנטרי Screams Before Silence. צילום: רן מנדלסון

בכל האירועים הללו הובילה ומובילה סנדברג קריאה לקהילייה הבינלאומית לחקור את פשעי החמאס כפשעים נגד האנושות. "מחובתנו לדרוש צדק עבור הקורבנות והעדות ששרדו, ולוודא כי הפושעים והאנסים יישאו באחריות למעשיהם. ועבור אלו שלא שרדו – תפקידנו להיות להן לקול, שכן הן כבר לא יכולות לספר", מסרה סנדברג, שהוסיפה: "ברצוני להודות לקסטינה תקשורת על העבודה המשותפת שאיפשרה לשפוך אור על הפשעים המיניים שביצעו החמאס ב-7 באוקטובר".

הסרט, שביימה ענת סטלינסקי והפיקה צמרת אלכסנדרוני, מיועד להפצה בתחילת אפריל 2024 והופק בשיתוף קסטינה תקשורת, שעומדת גם מאחורי הפקת הסרט NOVA# על הטבח במסיבת הטבע ברעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים