סוף עידן: שריל סנדברג עוזבת את דירקטוריון מטא באביב הקרוב

"בלב מלא הכרת תודה ועם ראש מלא בזכרונות, הודעתי לדירקטוריון מטא שלא אעמוד לבחירה מחדש", כתבה סמנכ"לית התפעול ויד ימינו של צוקרברג עד שנת 2022 ● צוק הגיב לפוסט והודה לסנדברג מקרב לבו על תרומתה לחברה

מסיימת סופית את ה"רומן" עם מטא וצוקרברג. שריל סנדברג.

ה"רומן" ארוך השנים של שריל סנדברג עם מארק צוקרברג ומטא יסתיים סופית במאי הקרוב, וכרגע מסתמן שאם לא יצוצו מחלוקות מפתיעות בעתיד לבוא, הקשר יגיע אל קיצו באופן ידידותי ועתיר הערכה וכבוד.

אחרי שנים רבות של ריקוד זוגי מפרה, סנדברג תעזוב את דירקטוריון מטא, וזאת אחרי שמוקדם יותר, ב-2022, כבר עזבה את תפקידה כסמנכ"לית התפעול, כמספר שתיים בפייסבוק וכיד ימינו של צוקרברג. 

סנדברג – שהייתה ללא ספק דמות שעיצבה את ענקית המדיה החברתית מסטארט-אפ ניסיוני לכדי תאגיד הענק שהיא כיום – הודיעה על עזיבתה את הדירקטוריון בפוסט שהעלתה אתמול (ד') לחשבון הפייסבוק שלה, אליו הוסיפה שלוש תמונות, שהראשית בהן היא תמונה מחויכת שלה ושל צוקרברג.

"בלב מלא הכרת תודה ובראש מלא בזכרונות, הודעתי לדירקטוריון מטא שלא אעמוד לבחירה מחדש במאי הקרוב. לאחר שעזבתי את תפקידי כ-COO, נשארתי בדירקטוריון כדי לעזור להבטיח מעבר מוצלח. תחת הנהגתו של מארק, ג'אווי אוליבן, ג'סטין אוסופסקי, ניקולה מנדלסון והצוותים שלהם הוכיחו מעל לכל ספק שהעסק של מטא חזק וממוקם היטב לעתיד, אז זה מרגיש כמו הזמן הנכון להתרחק", כתבה סנדברג, ושהמשיכה וציינה כי "בהמשך אשמש כיועצת לחברה, ותמיד אהיה שם לעזור לצוותי מטא".

"לשמש כ-COO של פייסבוק – ולאחר מכן של מטא – במשך 14 וחצי שנים וכחברת דירקטוריון במשך 12 שנים, הייתה הזדמנות של פעם בחיים. תמיד אהיה אסירת תודה למארק על שהאמין בי ועל השותפות והידידות שלו; הוא באמת מנהיג חזון של פעם בדור, והוא מדהים באותה מידה כידיד שנשאר לצידך בזמנים הטובים והרעים. תמיד אהיה אסירת תודה לעמיתיי ולחבריי לצוות במטא על כל שנות העבודה אלו לצד אלו, וכל מה שהם לימדו אותי. ואני אסירת תודה במיוחד לחברי מועצת המנהלים של מטא על החברות המתמשכת שלהם, ההדרכה שהם סיפקו לי במשך כל כך הרבה שנים, והניהול שלהם של מוצרים שמשמעותיים כל כך לאנשים בכל רחבי העולם", חתמה סנדברג את הפוסט שלה.

סנדברג וצוקרברג – עשו יחד היסטוריה

סנדברג נפגשה לראשונה עם צוקרברג בסוף 2007 במסיבת חג מולד, והמסע העסקי שלהם יחד התחיל ב-2008, כש"צוק" סחף את סנדברג יחד איתו אל הרעיון המהפכני של פייסבוק. סנדברג הייתה סוג של גורם משלים ליזם הצעיר והנלבב והביאה איתה יכולות אסטרטגיות עם מגע של מידאס, כזה שמאפשר לתרגם את החזון למציאות שתכבוש את העולם.

השותפות שלהם הצטיירה כחומר ממנו נבראות האגדות של עמק הסיליקון, כשסנדברג, אדריכלית קפדנית ורצינית, בנתה את הפיגומים סביב חלומותיו הפרועים של צוקרברג. היא ניהלה את החברה באמצעות הנפקות, מיזוגים ובתוספת התמודדות עם לא מעט מחלוקות, כשתוך כדי כך היא נלחמת בסופות וסערות שונות ומשונות, כולל פרצות מידע, האשמות בהפרות פרטיות חמורות של משתמשים (ששיאן בשערוריית דליפת הנתונים של קיימברידג' אנליטיקה, וכן בעידן של פייק ניוז שהטכנולוגיה הביאה לדרגת אמנות.

אלא שבשנת 2022, לאחר ארבע עשרה שנים וחצי שנים מתישות אך פוריות כמנהלת התפעול, היא פרשה מתפקידה, ובחרה להתמסר ל-Lean In – קהילה גלובלית ללא מטרות רווח, המוקדשת לסייע בטיפוח מנהיגות, קידום והכלה לנשים במקום העבודה. למרות שעזבה את הקוקפיט של מטא, סנדברג נשארה בדירקטוריון, כיד יציבה שממשיכה ללוות את הספינה במים הסוערים, אבל כעת, בחלוף כשנה וחצי, היא מוותרת גם על מעמדה זה ועוזבת סופית את כל פועלה סביב מטא.

מארק צוקרברג הגיב על פוסט הפרידה מלא ההוקרה של סנדברג וכתב לה: "תודה לך שריל על התרומות יוצאות הדופן שתרמת לחברה ולקהילה שלנו במהלך השנים". הוא המשיך וציין כי "המסירות וההכוונה שלך היו מכריעים בהנעת ההצלחה שלנו ואני אסיר תודה על המחויבות הבלתי מעורערת שלך לי ולמטא לאורך השנים. אני מצפה לפרק הבא יחד!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים