תם עידן: שריל סנדברג עזבה סופית את מטא

סמנכ"לית התפעול - שהייתה יד ימינו של צוקרברג ונמצאת בחברה עוד מהתקופה שנקראה פייסבוק והתרכזה רק ברשת החברתית - פרשה מתפקידה סופית, כך לפי הגשה ל-SEC ● לא נודע מדוע עזבה, אך באחרונה נשמעו חריקות

עזבה את מטא. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול הפורשת של מטא.

ביוני האחרון הודיעה סמנכ"לית התפעול של מטא, שריל סנדברג, כי לאחר 14 שנים שבהן כיהנה כדמות מספר שתיים בה, וכיד ימינו של המנכ"ל, מארק צוקרברג, על עזיבתה את החברה. סנדבר הייתה אמורה לנטוש סופית בסתיו, אלא שכעת, עקב הגשה ל-SEC, התגלה כי סנדברג למעשה כבר בחוץ, ובאופן די היסטורי היא אינה שייכת עוד לשורות הענקית ממאנלו פארק. למעשה במסמכים שקיבלה ה-SEC ממטא נחשף כי על אף שסנדברג עזבה סופית את תפקידה הרם ב-1 באוגוטס, היא תמשיך להיחשב כעובדת בחברה עד ה-30 בספטמבר 2022, ואחר כך תשב בדירקטוריון החברה.

ביוני, כשהחדשות שסנדברג מתפטרת החלו לצוץ ברשת, נודע כי היא תוחלף במנהל הצמיחה של החברה, חוויאר אוליבן, למרות שלא נמסר תאריך ספציפי לחילופין. צוקרברג אישר את הדיווחים והצהיר כי למרות שתפקיד ה-COO יעבור לידי אוליבן, התפקידים לא יהיו זהים, שכן ה-COO החדש יהיה אחראי על מוצרי פרסום ומוצרים מסחריים, בנוסף להובלת צוותים המתמקדים ב"תשתית, יושרה, ניתוח, שיווק , פיתוח וצמיחה תאגידית", כך לדברי המנכ"ל.

זמנים של שינוי מתיחויות

מטא אינה חווה כרגע זמנים חיוביים במיוחד – החברה עומדת בפני הירידה הרבעונית הראשונה בהכנסות בתולדותיה. בנוסף, שירות המדיה החברתית הליבתי שלה, פייסבוק, איבד נתחים ממיליארדי המשתמשים שלו.

יתרה מכך, בתקשורת שוב עוסקים בשערוריית דליפת הנתונים של קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica) – פרק שכלל חברת ייעוץ פוליטית בריטית-אמריקנית, שסיפקה למפלגה הרפובליקנית לפי בחירות 2016 נתונים אישיים על כ-80 מיליארד משתמשי פייסבוק, כדי לחזות ולהשפיע על התנהגות הבוחרים באמצעות מודעות ממוקדות. הפרשה נדונה בבית משפט כיום, והן סנדברג והן צוקרברג עתידים להיקרא להעיד על מעללי החברה וחלקם בשאירע ככל הנראה בספטמבר. לפי מסמך בית משפט, צוקרברג יצטרך לענות על שאלות במשך עד שש שעות, בעוד שסנדברג צפויה לעמוד בפני עד חמש שעות של חקירה, יחד עם ה-COO החדש, אוליבן. העדויות הללו הן חלק מתביעה שהוגשה לבית משפט בקליפורניה בשם משתמשי פייסבוק שהושפעו מהשותפות המפוקפקת של מטא ושל קיימברידג' אנליטיקה.

עזיבתה של סנדברג מגיעה גם על רקע המיתוג מחדש של פייסבוק כ-מטא, חברה אם שתחת כנפיה חוסות חברות הבת הדומיננטיות שהקימה ורכשה: פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, אוקולוס ואחרות.

עובדים יחד המון המון שנים. סנדברג&צוקרברג ב-2008.

עובדים יחד המון המון שנים. סנדברג&צוקרברג ב-2008. צילום: פליקר

הפרידה מצוקרברג – עשירה ברגשות אמיתיים

ולמרות שהפרידה מצוקרברג הייתה ללא משקעים, ושניכר כי המנכ"ל המפורסם מכבד ומעריך מאוד את סנדברג, נטישתה את החברה שלו לא עברה חלק – סנדברג, כפי שדיווחנו, קיבלה כ"מתנת פרידה" מענקית הטק חקירה.

קצת אחרי הבשורות על הפרידה הקרובה מהחברה שהייתה לה לבית, על פי הוול סטריט ג'ורנל, נפתחה נגד סנדברג חקירה מטעם על ידי עורכי הדין של מטא בגין ההאשמות שה-COO עשתה שימוש בעובדי החברה לצורך קידום מיזמים פרטיים שלה. סנדברג, לכאורה, גרמה לעובדים להקדיש זמן ואנרגיה למטרותיה האישיות – יוזמה פילנתרופית שהחליטה להתמקד בה אחרי שתעזוב את החברה, משמע – מעכשיו. על פי הדיווחים, עורכי הדין בוחנים את המעורבות של צוות פייסבוק בקרן Lean In של סנדברג, ואת עבודתם כדי לעזור לה לקדם את ספרה האחרון, "אופציה ב'".

בנוסף, סמנכ"לית התפעול העוזבת נחקרת גם בשל חשדות שהיא משתמשת בתפקידה ובמשאבי החברה כדי לארגן את נישואיה למנהל השיווק, טום ברנטל.

עד כה, אף אחת מהחקירות לא הגיעה לכדי סיום או לכדי תביעה.

צוקרברג התייחס לעזיבת האישה שעמדה לצידו במשך 14 שנים בניהול החברה בפוסט שפרסם ב-1 ביוני, עם היוודע דבר עזיבתה המתוכננת, וכתב: "במבט קדימה, אני לא מתכוון להחליף את תפקידה של שריל במבנה הקיים שלנו, מכיוון שהיא כוכבת-על שהגדירה את תפקיד ה-COO בצורה ייחודית".

בשיחת הרווחים הרבעונית האחרונה, בסוף החודש שעבר, הודה המנכ"ל והמייסד לסנדברג על כל מה שעשתה למען פייסבוק/מטא, למען הקהילה שלה ולמען כל כך הרבה עסקים קטנים ברחבי העולם.

"ממש קשה להפריז במידת ההשפעה הגדולה של שריל על כל כך הרבה חלקים שונים של מה שאנחנו עושים ועליי באופן אישי", אמר אז צוקרברג. סנדברג השיבה ואמרה כי הייתה לה זכות עצומה לעבוד עבורו ו"לעזור לבנות את החברה המדהימה הזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים