שריל סנדברג, הדמות הבכירה ביותר אחרי צוקרברג – עוזבת את מטא

סמנכ"לית התפעול תסיים את תפקידה בחברה בסתיו, ועדיין תישאר בדירקטוריון ● "הגיע הזמן להתחיל פרק חדש בחיי", היא ציינה כדי להסביר את המהלך, אך לא הבהירה לאן פניה מועדות

עוזבת את מטא. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

שריל סנדברג תפרוש בסוף הקיץ מתפקידה כסמנכ"לית התפעול של מטא.

סנדברג בת ה-52 הצטרפה לחברה בשנת 2008, ולפני כן עבדה בחברת הייעוץ מקינזי ואחר כך בגוגל.

היא הייתה ידועה כיד ימינו של המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, וכיהנה כארבע-עשרה שנה כדמות השנייה בחשיבותה בחברה.

סנדברג, שנחשבת לפנים של החברה אחרי צוקרברג, עדיין תישאר חברת דירקטוריון, כך לפי הודעה שלה על הפרישה שפרסמה בפייסבוק אמש (ד'). לפי הדיווחים, צוקרברג עודכן על ההחלטה הדרמטית בסוף השבוע האחרון.

פרק חדש בחיים שהוא גם סוף עידן

"הגיע הזמן להתחיל פרק חדש בחיי", כתבה סנדברג כהסבר לעזיבה, וציינה שאינה יודעת בדיוק מה התוכניות שלה לעתיד לבוא.

את תפקידה של סנדברג יאייש אחרי עזיבתה חוויאר אוליבן, מנהל הצמיחה הראשי של החברה, שייכנס לתפקיד ה-COO בסתיו הקרוב. 

"במהלך החודשים הקרובים, מארק ואני נעביר את הדיווחים הישירים שלי", הרחיבה סנדברג בפוסט הארוך שדן בפרישתה.

צוקרברג הגיב על הבשורה וכינה את עזיבתה של סנדברג "סוף עידן". לדבריו, מטא מתכננת רה-ארגון פנימי כדי לתקוף את השינוי שמגולם בעזיבת סנדברג את תפקידה הבכיר.

"במבט קדימה, אני לא מתכנן להחליף את תפקידה של שריל במבנה הקיים שלנו. אני לא בטוח שזה יהיה אפשרי, מכיוון שהיא כוכבת-על שהגדירה את תפקיד ה-COO בדרכה הייחודית", כתב צוקרברג בפוסט התגובה שלו שגם הוא פוסרם בפייסבוק.

הפכה את פייסבוק למפלצת רווחית

כסמנכ"לית התפעול, תפקידה של סנדברג היה להפוך את פייסבוק לחברה רווחית, מה שהיא לא הייתה כשסנדברג נכנסה אליה לפני שנים רבות. ברבות השנים הפכה פייסבוק, הודות למודל הפרסומי שטוותה סנדברג יחד עם צוקרברג, למפלצת המדיה החברתית שהיא כיום, ושבבעלותה נמצאים גם אינסטגרם, ווטסאפ, אוקולוס ועוד חברות אחרות.

נזכיר כי במרבית שנותיה בשורות הענקית ממאנלו פארק, החברה נקראה בכלל פייסבוק, עד שב-28 באוקטובר 2021 היא שינתה את שמה ואת המיתוג שלה ל-מטא. הסיבה לשינוי נעוצה ברצונה של החברה להפוך לכזו המזוהה עם המטאברס, ולא משתפקדת רק כחברה-אם של רשתות חברתית.

לפי צוקרברג, המטאברס הוא בעצם עולם דיגיטלי אלטרנטיבי, שמשלב מציאות פיזית, וירטואלית ורבודה, בין היתר באמצעות אווטארים ובדרכים הרבה יותר מתקדמות ממה שאנחנו יודעים כיום. צוקרברג גרס שהתחום הולך להשפיע על כמעט כל תחומי החיים שלנו, ומה שאנחנו עושים בשנים הקרובות – מהעבודה דרך כושר, גיימינג, לימודים ועוד – וצפוי להגיע למיליארד משתמשים בתוך עשור.

מאז החברה חותרת בעוז לעבר המטרות שלה, ובהחלט הולכת ונתפשת כיצרנית המטאברס, אולם עסקי המדיה החברתית המרכזיים שלה, במסגרת פלטפורמת פייסבוק, נמצאים בדעיכה מסוימת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים