סנדברג: השתיקה לנוכח אונס הנשים הישראליות ע"י החמאס – "מחרישה"

סנדברג, לשעבר מספר 2 במטא, כתבה במאמר באתר ה-CNN כי ארגוני נשים וזכויות אדם שמסרבים לגנות את מעשי האונס שביצע החמאס ב-7 באוקטובר משיגים את מאבק הנשים אחורה, וקראה "לעבור מפוליטיקה לאנושיות"

מסיימת סופית את ה"רומן" עם מטא וצוקרברג. שריל סנדברג.

הסירוב של ארגוני נשים עולמיים ופעילי זכויות אדם נוספים לגנות את מעשי האונס והאלימות המינית שביצע החמאס בנשים ישראליות כחלק מהטבח של ה-7 באוקטובר מעוררים את חמתם של רבים, בארץ ובחו"ל. במקרים אחרים, שגם הם מעצבנים, ארגונים ופעילים בתחומים אלה מגנים את המעשים הללו גינוי רפה, ואז חוזרים ומדגישים עד כמה הפעילות של צה"ל ברצועת עזה "ברוטאלית" ומהווה "רצח עם".

יש אף מקרים שבהם פעילות פמיניסטיות וארגוני נשים מטילות ספק בטענות שהחמאס אמנם ביצע את מעשי האונס, אף שהם מגובים בעדויות רבות. כך, למשל, במכתב שעליו חתומות פעילות פמיניסטיות בולטות בקנדה נטען שמדובר ב-"האשמות בלתי מאומתות". זאת טענה די מוזרה בתקופה שבה נהוג להאמין לנשים שמתלוננות על עבירות מין נגדן – ובצדק, ואם להתבטא בעדינות, היא מעלה את החשש שזהות הנשים היא זו שקבעה את היחס הזה.

כמו כן, ארגוני נשים וזכויות אדם רבים פרסמו מאז תחילת המלחמה דו"חות וניירות עמדה על מצב הנשים בעזה, לנוכח התקיפות מצד ישראל, אך בחרו שלא להתייחס לזוועות המיניות שביצעו המחבלים בנשים הישראליות.

"שתיקה מחרישת אוזניים"

אחת מאלה שיצאו נגד השתיקה הזאת היא שריל סנדברג, מנשות ההיי-טק והעסקים בכלל הבכירות בעולם, ומי שהייתה עד לפני קצת יותר משנה יד ימינו של מארק צוקרברג במטא, שם היא כיהנה כסמנכ"לית התפעול ולמעשה, מספר 2 בחברה.

סנדברג היא יהודייה-אמריקנית ופעילה ותיקה בארגוני נשים. היא הקדישה למורת הרוח שלה מאמר שפורסם באתר של ה-CNN וכן סרטון, שבו היא נראית על סף דמעות. סנדברג קראה במאמר "לעבור מפוליטיקה לאנושיות".

היא ציינה את העדויות הרבות לאותם מעשי אונס, כולל מקרה שבו המחבלים אנסו אחת מבאות פסטיבל נובה באונס קבוצתי, ולאחר מכן רצחו אותה, ודיווחים של אנשי הצלה על פגיעות גופניות בנשים שמחבלי החמאס טבחו בהן, שמעידות שהן עברו אונס. "למרות זאת", כתבה סנדברג, "יש כאלה שמכחישים שהזוועות האלה קרו. יותר גרוע מזה, יש כאלה שמאמינים ש-'היה מגיע' לנשים האלה – אימהות, בנות, אחיות ורעיות".

"השתיקה סביב פשעי המלחמה האלה היא מחרישת אוזניים", ציינה. "העדר גינוי חריף של מעשי האונס שבוצעו ב-7 באוקטובר, או של כל אונס שהוא, הוא צעד גדול אחורה עבור הנשים, והגברים, ברחבי העולם".

"לא משנה מה אתם מאמינים שצריך לקרות במזרח התיכון, אנחנו ודאי יכולים להתאחד נגד הזוועות הללו. עלינו לגנות את מעשי האונס הללו בכל שיחה, בכל מצעד והפגנה, ובכל שלט שנישא בכל קרן רחוב. עלינו לשכוח את הפוליטיקה שמפרידה בינינו ולזכור את האנושיות המשותפת שלנו", כתבה סנדברג.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זוהר

    מה היא מתפלאת, המפלצת ה "פרוגרסיבית" מתגלה כהרגלה במלוא צביעותה.

אירועים קרובים