בעקבות השינויים ב-VMware: מניית נוטניקס משתדרגת

אנליסט מבית ההשקעות האמריקני וויליאם בלייר: "הרכישה של ברודקום – משמעותית ותסייע לנוטניקס" ● בוויליאם בלייר העלו את מניית נוטניקס מדירוג של "ביצועים על פי השוק" לציפייה ל"ביצועי יתר"

מכירת VMware תקדם אותן. מניות נוטניקס.

"השיבוש בעולם תשתיות התוכנה – הנובע מרכישת ברודקום (Broadcom) את VMware מתברר כיותר משמעותי מכפי שצפינו; זאת, בהתבסס על שיחות שערכנו עם משווקים של ענקית הווירטואליזציה והשיבוש שנוצר בתחום", כך כתבו האנליסטים מבית ההשקעות האמריקני וויליאם בלייר (William Blair & Co).

בית ההשקעות הוותיק משיקגו מספק ייעוץ פיננסי ומחקרים לקרנות השקעה, בתי השקעות, בנקים, קרנות פנסיה וחברות ביטוח. בשנה החולפת הניתוחים של האנליסטים שלו זכו בחמישה דירוגים מצטיינים על דיוק בניתוח, ממחקר שערכו Coalition Greenwich. בוויליאם בלייר העלו באחרונה את מניית נוטניקס (Nutanix) מדירוג של "ביצועים על פי השוק" (market perform) לציפייה ל"ביצועי יתר" (Outperform).

האנליסטים הדהדו בדבריהם את אופן הפעולה שברודקום עשתה ברכישות עבר שלה, של סימנטק ו-CA, אז היא עזבה את החלק הארי של הלקוחות, והתמקדה באלפים בודדים של לקוחות, ארגוני ענק.

"רגע משמעותי ביותר לנוטניקס – יאפשר לה לקחת נתחי שוק מ-VMware"

רכישתה על ידי ברודקום תסייע לנוטניקס. VMware.

רכישתה על ידי ברודקום תסייע לנוטניקס. VMware.

"ברודקום לוקחת את הלקוחות העיקריים (במקור: לקוחות ישירים גדולים) של VMware; היא מעלה מחירים; היא מבטלת חבילות מוצרים שהוצעו בעבר, כמו גם מבטלת תמריצים לשותפים ורישום עסקאות; היא  מבטלת את האפשרות למכור רישיונות במודל המסורתי. החברה הנרכשת מעלה את הרף לכ-50,000 משווקים של VMware, במסגרת תוכנית השותפים שלה", נכתב. על פי האנליסטים, "מדובר בהצטברות של שיבושים שנגרמה לקהילת המשווקים של VMware. הם יצרו רגע משמעותי ביותר עבור נוטניקס, שיאפשר לה לקחת נתחי שוק מ-VMware".

"בזמן שצפינו שנוטניקס תיהנה מהשיבוש הזה", כתבו האנליסטים, "קהילת המשווקים רואה את המסלול הרב-שנתי של Nutanix Cloud Platform (שוק ה-HCI) ו-Nutanix AHV (ב-Acropolis Hypervisor). שני אלה יקחו נתחי שוק מ-VMware – מ-vSAN ומ-ESX בהתאמה", כתבו האנליסטים. "זה לא מהלך שיקרה בן לילה, אבל הוא יסייע לעשות שינוי בקרב לקוחות קטנים".

לדבריהם, יש כבר מהלקוחות הגדולים של VMware שחוששים מהרכישה ולכן התחילו בהגירה ממנה. מצב חדש זה הניב לנוטניקס עסקאות של מיליוני דולרים בסוף השנה שעברה, "והמגמה הזו נמשכת, גם ברבעון הרביעי של 2023".

האנליסטים של וויליאם בלייר ציינו בסיום הניתוח כי "משווקים מסורתיים של סיסקו רואים גם הם עלייה בפעילות שלהם סביב השותפות, שנחשפה לאחרונה, עם נוטניקס". הם הוסיפו כי "השיבוש שנוצר ב-VMware מהווה תמריץ גדול יותר ללקוחות ארגוניים לאמץ פתרון זה. סיסקו נאבקה שנים רבות להשיג דריסת רגל בשוק ה-HCI".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים