עכשיו זה סופי: ברודקום רוכשת את VMware ב-69 מיליארד דולר

שנה וחצי אחרי שברודקום ו-VMware הסכימו על העסקה, מנכ"ל הרוכשת, הוק טאן, הודיע היום (ד') אחר הצהרים על סגירתה הסופית, ארבעה ימים לפני המועד האחרון ● זאת, לאחר שהרגולטור הסיני אישר את הרכישה השבוע

השעייה קצרה

סוף סוף זה קרה: אחרי שנה וחצי של עיכובים בגלל חסמים מהרשויות ודחייה של תאריך היציאה האפשרי האחרון מההסכם, ברודקום הודיעה היום (ד') כי כל המכשולים הרגולטוריים הוסרו ועסקת הענק שבמסגרתה היא רוכשת את VMware – נסגרה.

שתי החברות הסכימו על הרכישה לפני שנה וחצי, תמורת 69 מיליארד דולר – 61 מיליארד במזומן והיתר במניות. אלא שלאחר מכן, רגולטורים במדינות השונות – ארצות הברית, האיחוד האירופי, בריטניה, סין ועוד – שהיו אמורים לאשר את העסקה, או לא, הערימו קשיים. ברודקום השיבה לסוגיות שגורמי הרגולציה העלו, לשביעות רצונם – וכל אחד מהם החליט בתורו לתת לרכישה את האור הירוק. האחרון שבהם היה הרגולטור הסיני, שפרסם את החלטתו החיובית שלשום.

"צעד נוסף לבניית חברת תשתיות הטכנולוגיה המובילה בעולם"

בפוסט שפרסם לפני שעה קלה בבלוג של הרוכשת כתב המנכ"ל, הוק טאן, כי "אני נרגש להודות על הרכישה המוצלחת של ברודקום את VMware, ועל ההתחלה של עידן חדש ומרגש עבור כולנו, בחברה. אנשי VMware מצטרפים לצוות שלנו, וזהו צעד נוסף וחשוב לבניית חברת תשתיות הטכנולוגיה המובילה בעולם".

לטענתו, "זהו לא רק צעד חשוב לברודקום, אלא גם ללקוחותינו ברחבי העולם. כעת, ביחד, אנחנו יכולים לסייע לארגוני אנטרפרייז גלובליים לענות על אתגרי ה-IT המורכבים שלהם על ידי אפשור של סביבות ענן פרטי והיברידי, ולעזור להם ליישם גישה של 'אפליקציות בכל מקום'. המטרה שלנו היא לסייע ללקוחות לבצע אופטימיזציה של סביבות הענן הפרטי, הציבורי וההיברידי שלהם, ולאפשר להם להריץ אפליקציות ושירותים מכל מקום".

טאן התחייב "להשקיע משמעותית בכל שנה ב-VMware. חצי מההשקעות יופנו למו"פ, והחצי השני יסייעו להאיץ את פריסת הפתרונות של VMware ושירותים מקצועיים של שותפים". לדבריו, "אנחנו מחויבים ליצור ערך ולהניב הכנסות לרשת השותפים שלנו, שהתרחבה עם הוספת השותפים שלה".

הוא ציין כי ליבת ההשקעה תהיה ב-VMware Cloud Foundation, שמשרתת את העננים הפרטיים וההיברידיים של החברה". לדברי טאן, "VMware Cloud Foundation מתאימה לחזון של ברודקום לסייע ללקוחות להמיר את תשתית ה-IT שלהם, שהיא בדרך כלל הטרוגנית, לסביבה וירטואלית ומבוססת קונטיינרים, כזו שמאפשרת עננים פרטיים והיברידיים. המטרה היא לשחרר את צוותי ה-IT מלעסוק באינטגרציה של תשתיות ובמשימות ניהול. זה יאפשר להם לדלוור (טוב יותר – י"ה) שירותי IT שיסייעו להשגת היעדים העסקיים, על ידי צמצום למינימום של סיכוני האבטחה, השגת זמן הגעה לשוק טוב יותר, וצבירת הכנסות רבות יותר משירותים עסקיים חדשים".

"VMware תציע שלל שירותים על גבי ה-Cloud Foundation, על מנת להפוך את סביבות הענן למודרניות יותר ולבצע אופטימיזציה שלהן", הוסיף. הוא ציין כי זה כולל שירותי רישות ואבטחה של אפליקציות, יישומים מודרניים וחדשנות מבוססת תוכנה מהדאטה סנטר ועד למחשוב הקצה.

טאן סיכם את הפוסט בכותבו כי "לברודקום יש רקורד ארוך של השקעה בחברות שאנחנו רוכשים, על מנת להניע צמיחה עקבית ולהעלות את הערך ללקוח, וכעת, עם סגירת העסקה, אנחנו יכולים להתחיל לרוץ. אני מביט בציפייה על מה שנשיג ביחד, כחברה משולבת".

ברודקום מעוניינת בדריסת רגל משמעותית יותר בעולם הענן

ההודעה של מנכ"ל ברודקום מגיעה ארבעה ימים בלבד לפני התאריך האחרון שבו כל אחת מהחברות יכולה להודיע על יציאתה מההסכם – 26 בנובמבר. בהודעה קצרה במיוחד שפרסמה החברה מוקדם יותר היום, לקראת סגירת הרכישה, היא ציינה כי "ברודקום ו-VMware הודיעו היום כי הן קיבלו את כל האישורים הרגולטוריים… ברודקום קיבלה אור ירוק למיזוג באוסטרליה, ברזיל, קנדה, סין, האיחוד האירופי, ישראל, יפן, דרום אפריקה, דרום קוריאה, טייוואן ובריטניה, ואישור בקרת השקעות זרות בכל אזורי השיפוט הנדרשים. אין כל השלמות חוקיות שצריך לסגור תחת רגולציות המיזוגים האמריקניות".

אחד הדברים שברודקום מרוויחה מרכישת VMware הוא דריסת רגל משמעותית יותר בעולם הענן, משום שהטכנולוגיה של הנרכשת מאפשרת ללקוחות גדולים במיוחד לפעול בענן הציבורי, עם רשתות פנימיות משלהם. בענקית השבבים ודאי ישמחו להתבסס על הקשרים הטובים שיש ל-VMware עם כל אחת מספקיות הענן ולצרף אליהם את פורטפוליו הלקוחות הגדול שלה – במגזרי הממשלה, הבנקאות, הטלקום ועוד.

מאז ההודעה על העסקה בין ברודקום ל-VMware פורסמו עוד כמה עסקאות ענק בעולם הטק, ובראשן הרכישה של ענקית המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט תמורת 69 מיליארד דולר – עסקה שבעצמה נתקלה בלא מעט קשיים רגולטוריים, עד שקיבלה את כל האישורים ונסגרה בחודש שעבר.

יצוין כי VMware היא לא החברה היחידה שברודקום רכשה בשנים האחרונות בעסקת ענק: קדמו לה רכישת CA תמורת 19 מיליארד דולר ב-2018 וזו של סימנטק תמורת 11 מיליארד שנה לאחר מכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים