דפדפן כרום של גוגל יתחיל לחסום מעקב של אתרים אחר משתמשים

בתחילת ינואר 2024 תתחיל גוגל בחסימת קובצי עוגיות של צד שלישי עבור 1% מהמשתמשים בדפדפן האינטרנט שלה כרום, והחסימה להתרחב לכל המשתמשים מאוחר יותר בהמשך השנה

יתחיל לחסום קובצי עוגיות של צד שלישי. דפדפן כרום

שנים לאחר שדפדפני אינטרנט מתחרים עשו את המהלך, גם דפדפן כרום של גוגל יתחיל לחסום אתרים משימוש בקובצי עוגיות של צד שלישי, המשמשים למעקב אחר ההתנהגות המקוונת של המשתמשים באינטרנט.

החל מ-4 בינואר 2024 הדפדפן יחסום קובצי עוגיות של צד שלישי עבור 1% מהמשתמשים במחשבים ובטלפוני אנדרואיד, ציין אנתוני צ'אבס, מוביל פרויקט Privacy Sandbox של גוגל, בפוסט בבלוג. גוגל תרחיב את החסימה לכל משתמשי כרום עד סוף 2024 תחת לוח זמנים שכבר נדחה כמה פעמים בשנים האחרונות.

למרות שהשינוי ישפיע בתחילה רק על חלק קטן מאוד מהמשתמשים, זהו שינוי מהותי מאוד מבחינת האינטרנט. קובצי העוגיות היו בשימוש כמעט משחר הרשת, והסרתם הייתה קשה למרות המאמץ הגובר להגן על הפרטיות באינטרנט. כרום הוא הדפדפן הדומיננטי, המהווה 63% מהשימוש באינטרנט, לפי חברת הניתוח StatCounter.

המתחרים של כרום, בהם ספארי של אפל, מוזילה של פיירפוקס ו-ברייב, החלו לחסום קובצי עוגיות כבר לפני שנים, וגם אדג' של מיקרוסופט מאפשר זאת בהגדרות הפרטיות, אבל גוגל זזה לאט יותר, בשל החשש לפגוע בתעשיית הפרסום המקוון, שתומכת באתרים רבים וגם במפרסמים.

לקובצי העוגיות יש שפע של שימושים נוחים, שמסייעים לבעלי אתרים ולמפרסמים לטרגט לקוחות ולשלוח להם פרסום ממוקד על סמך המידע שמספקים קובצי העוגיות, ובמקרים היותר גרועים המידע הזה אף גורם לחוויות פולשניות.

ללא קובצי העוגיות, חלק מהחברות והמפרסמים השתמשו בטכנולוגיות מעקב שהן יותר סמויות וקשות יותר לחסימה, כמו טביעת אצבע, המזהה את המאפיינים של מכשיר המחשוב של המשתמש. כעת גוגל ואחרות עובדות על תחליפים לפחות לחלק ממה שהעוגיות הציעו, כמו, למשל, עוזרות למפרסמים לדעת אם המודעות שלהם נצפו.

"כשאנחנו פועלים להפוך את האינטרנט לפרטי יותר, נספק לעסקים כלים להצליח באינטרנט כך שתוכן באיכות גבוהה יישאר נגיש באופן חופשי – בין אם זה מאמרי חדשות, סרטונים, מידע חינוכי, אתרי קהילה או צורות אחרות של תוכן אינטרנט", אמר צ'אבס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים