הבינה המלאכותית – איך לא – במרכז הכנס של VMware בברצלונה

החברה הכריזה על יכולות חדשות, בעיקר בעולמות ה-AI והענן, ועל שותפויות עם אינטל, יבמ ונט-אפ ● עיקר ההכרזות - בכתבה שלפניכם

כנס VMware Explore.

הבינה המלאכותית – איך לא – ושיתופי פעולה עם חברות גדולות אחרות עמדו במוקד VMware Explore – הכנס של VMware, שנערך מדי שנה בברצלונה, והתקיים לפני ימים אחדים. בקצרה: החברה הכריזה על הרחבת יכולות ה-AI שלה לארגונים (כולל GenAI), אבטחת מידע וסייבר מבוססת בינה מלאכותית, ושיתופי פעולה עם חברות כגון אינטל, יבמ ונט-אפ.

ולחדשות בהרחבה: שיתוף הפעולה החדש של VMware עם אינטל אמור, לפי שתי החברות, לאפשר AI פרטי בכל מקום – במרכזי נתונים, בעננים ציבוריים ובסביבות קצה. החברות תספקנה מערכת בינה מלאכותית מאומתת משותפת, שתאפשר ללקוחות להשתמש בתשתיות VMware ואינטל הקיימות בתוכנת קוד פתוח, כדי לפשט את הבנייה והפריסה של מודלים של בינה מלאכותית.

מדובר בשילוב של VMware Cloud Foundation עם תוכנת ה-AI של אינטל, מעבדי ה-Xeon שלה, מאיצי AI מובנים ומעבדי Max Series GPU. המטרה היא לספק מערכת AI מאומתת להכנת נתונים, אימון מודלים, כוונון עדין והסקת מסקנות, כדי להאיץ גילויים מדעיים ולהעשיר שירותים עסקיים וצרכניים. החברות מבטיחות כי שיתוף הפעולה החדש מאפשר לארגונים לקבל תשתית AI מאובטחת יותר עם TCO (עלות בעלות כוללת) נמוך יותר.

GenAI באמצעות watsonx, יחד עם VMware

כמו כן, יבמ ו-VMware חוברות כדי להציע לארגונים יכולות בינה מלאכותית יוצרת באמצעות watsonx בסביבות מקומיות בתוך הארגון, ב-VMware Private AI וב-Red Hat OpenShift. זאת, כדי לאפשר יכולות בינה מלאכותית מהירות, גמישות ושקופות.

שילוב זה יאפשר לארגונים לגשת ל-watsonx בסביבות IaaS (תשתית כשירות) פרטיות, כמו גם בענן היברידי, עם אפשרויות watsonx SaaS על גבי הענן של הענק הכחול – כדי לאפשר מודלים שקופים וברורים של בינה מלאכותית.

הלקוחות המשותפים של החברות יוכלו לאמץ ענן היברידי באמצעות מודלים של צריכה גמישה, ולווסת את עומסי העבודה הקריטיים למשימות הבינה המלאכותית שלהם. כמו כן, הם יוכלו להיוועץ בזרוע הייעוץ של הענק הכחול, שמומחים בהטמעת בינה מלאכותית יוצרת בארגונים.

יש לציין שיבמ ו-VMware מפעילות מזה חמש שנים מעבדת חדשנות משותפת, ששיתוף הפעולה החדש יצא ממנה.

AI לזיהוי כופרות והתאוששות מאסון

עוד הכרזה מהכנס היא של יכולות AI למערכות לזיהוי כופרה והתאוששות מאסון. זה רלוונטי לארגונים, בארץ ובחו"ל, בכל מצב, אבל ארגונים ישראליים התמודדו עם סוגיה זו בחודש האחרון, עקב המלחמה, החששות מפגיעת רקטות בחדרי מחשוב ובעיקר השיתוק של עסקים רבים בגללה, בפרט בימיה הראשונים. ארגונים שלא התכוננו היטב עם מערכות גיבוי והתאוששות מאסון התקשו יותר לחזור לפעילות במהיrות, וקיבלו המחשה ברורה שהיה עליהם לעשות זאת.

בינה מלאכותית לזיהוי כופרות.

בינה מלאכותית לזיהוי כופרות. צילום: BigStock

היכולות החדשות ש-VMware הכריזה עליהן מזהות מתקפות כופרה ומאפשרות לארגונים להתמודד עם התחכום ההולך וגדל של מתקפות הכופרה. הן זמינות לכל המשתמשים ביכולות Disaster Recovery VMware Cloud. כמו כן, הן מאפשרות הגנה מפני מחיקת מידע, מה שנותן לארגונים ולחדרי מחשב את היכולת להמשכיות עסקית גם ללא הקמת חדרי מחשב חדשים, וכן התאוששות מאסון וחזרה לפעילות בזמן אמת.

בין היכולות החדשות להתאוששות מאסון ניתן למצוא: Intelligent Threat Detection – מניעה ותגובה מבוססות בינה מלאכותית ולימוד מכונה באמצעות הצפנה; VMware Live Recovery – יכולת לשחזור נתונים בזמן אמת עבור לקוחות VMware Cloud, לרבות ניהול מאוחד של הטיפול במתקפות והתאוששות מאסון – הן בתוך מתקני הארגון והן בעננים ציבוריים; ו-VMware Data Services Manager – יכולת שמספקת ניהול מגוון רחב של שירותי נתונים, לא רק דאטה בייסים, ועל פי החברה, משרתת את הצרכים של מנהלי ה-IT, צוותי הנתונים והמפתחים כאחד.

ענן ריבוני.

ענן ריבוני. צילום: ShutterStock (אילוסטרציה)

אחסון GRID וענן ריבוני

הכרזה נוספת בכנס, הפעם בשיתוף נט-אפ, הייתה על ענן ריבוני לניהול נתונים. שתי החברות הכריזו על אינטגרציה בין מערכת NetApp StorageGRID ל-VMware Sovereign Cloud, "כדי לתמוך טוב יותר בארגונים שכפופים לרגולציה הדוקה בכל הקשור לשמירה על סודיות ופרטיות נתונים", לדבריהן. היכולת החדשה מאפשרת ללקוחות הענן הריבוני של נט-אפ לאחסן, לאבטח, להגן ולשמור נתונים (Object Storage) בצורה חסכונית יותר, תוך עמידה בתקנות פרטיות הנתונים ורגולציות גלובליות. כך, ספקי שירותי ענן יכולים לשלב בצורה חלקה את StorageGRID כפתרון ה-Object Storage שלהם, כדי להציע ללקוחות אחסון אובייקטים מאובטח. שירותי ה-StorageGRID נכללים בתוך ממשק המשתמש של VMware Cloud Director. תכונה בולטת של StorageGRID היא התאימות האוניברסלית והתמיכה המקורית שלו עבור ממשקי API סטנדרטיים בתעשייה, מה שמבטיח יכולת פעולה הדדית חלקה בסביבות ענן מגוונות.

ב-VMware ובנט-אפ אומרים כי השילוב יאפשר לספקים להציע ללקוחות הבטחה טובה יותר שמידע רגיש, לרבות מטא נתונים, נשאר תחת שליטה ריבונית, תוך מניעת גישה של רשויות זרות, שעלולות להפר את חוקי פרטיות הנתונים; אבטחה ותאימות מוגברת, שמגנות על יישומים ונתונים מפני יכולות תקיפה המתפתחות במהירות, תוך שמירה על תאימות מתמשכת עם גורם מקומי מהימן, תשתיות, מסגרות מובנות ומומחים מקומיים; תשתית מוגנת, שעתידה להגיב במהירות לשינויי תקנות פרטיות הנתונים, איומי אבטחה ושינויים גיאו-פוליטיים; ויכולת לפתוח את ערך הנתונים לצורך שיתוף וניתוח נתונים מאובטחים, כדי להניע חדשנות ומבלי להפר את חוקי הפרטיות. אמיתות הנתונים מוגנת כדי להבטיח תובנות מדויקות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים