הצעד שפייסבוק נקטה לצמצום תגובות שנאה נגד משפחות החטופים

תגובות ופוסטים של שטנה ושמחה לאיד נגדן הביאו את מטא לשנות זמנית את הגדרות הפרטיות ברשת החברתית שלה, כך שרק חברים יוכלו להציב תגובות לפוסטים ציבוריים של משתמשים מישראל

(עוד) תופעה בזויה ברשתות החברתיות.

אחת התופעות הבזויות בימים האחרונים ברשתות החברתיות היא מתקפת פוסטים ותגובות של שטנה שהציבו גולשים שתומכים בחמאס בעמודים של בני משפחות של חטופים ונרצחים בטבח שערך הארגון, ושפתח את המלחמה בינו לבין ישראל.

גולשים פרו-חמאס הגיבו על פוסטים בפייסבוק, שבהם כתבו בני המשפחות על יקיריהם ועל מה שעובר עליהם, בדברי שמחה לאיד, לעג ושנאה – להם ולישראל. הדבר קומם, מן הסתם, גולשים רבים, מהארץ ומחו"ל.

במטא לא נשארו אדישים לכך ומסרו כי "כאמצעי זמני שמטרתו להגן על אנשים באזור מפני תגובות פוטנציאליות לא מקובלות, שינינו את הגדרות ברירת המחדל לגבי מי יכול להגיב על פוסטים ציבוריים של אנשים – לחברים בלבד. משתמשים יכולים לשנות הגדרה זו בכל זמן". כדי לעשות זאת, על המשתמשים להיכנס להגדרות הפרטיות ברשת החברתית ולשנות את ההגדרה מי יכולים להגיב על הפוסטים שלהם לציבורי, או Public.

היו משתמשים שהביעו תרעומת על הצעד הזה של מטא (ככל הנראה מבלי שהם ידעו מדוע היא נקטה בו), אבל נראה שכדי לצמצם את התגובות המכוערות והשונאות הללו, מדובר בצעד מתבקש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים