רועי אביטל מונה למנהל האקדמי של התוכנית למפתחי AI בטכניון

אביטל יעמוד בראש תוכנית הלימודים החדשה מבית הטכניון לימודי המשך, שתיפתח בנובמבר הקרוב בקמפוס הטכניון בשרונה בת"א, ובלמידה מרחוק, ונועדה לספק מענה אקדמי ומקצועי למחסור במסגרות הכשרה מתאימות בתחום ה-AI

רועי אביטל, המנהל האקדמי של התוכנית למפתחי AI בטכניון.

רועי אביטל מונה למנהל האקדמי של תוכנית הלימודים הראשונה מסוגה למפתחי AI של הטכניון. אביטל, מומחה בכיר ל-AI עם ידע תיאורטי ופרקטי עשיר וניסיון מוכח בהדרכה, יוביל את התוכנית מבית הטכניון לימודי המשך, שתיפתח בנובמבר הקרוב בלמידה משולבת בקמפוס הטכניון בשרונה שבתל אביב, ובלמידה מקוונת מרחוק, ומיועדת למהנדסים ולבעלי תואר מדעי עם רקע מתמטי ותכנותי, המעוניינים לעבוד בתפקידים בתחום הביה המלאכותית, דוגמת מדען נתונים (Data Scientist), מפתח למידת מכונה (ML Developer) ומפתח למידה עמוקה (Deep Learning Developer).

בין תפקידיו, מדריך אביטל בתעשייה האווירית והוא יועץ בכיר בתחומי האופטימיזציה, ראייה ממוחשבת (Computer Vision), עיבוד התמונה (Image Processing) ולמידת המכונה, ה-Signal וה-DL. אביטל בעל רקע עשיר של תפקידי ניהול קבוצות AI ותפקידי CTO במספר חברות סטארט-אפ. בעל תואר שני בהנדסת חשמל ומחשבים מהטכניון. במסגרת תפקידו החדש, הוא מוביל את קביעת מבנה הקורס, הנושאים, שיטות הלימוד והעברת נושאי הליבה.

התחום המבוקש ילמד בשלוחת הטכניון בשרונה. הבינה המלאכותית.

התחום המבוקש ילמד בשלוחת הטכניון בשרונה. הבינה המלאכותית. צילום: BigStock

דרישה למהנדסי התחום בשיאה – אך הביקוש גדול מההיצע 

למידת מכונה הכתה גלים בעשורים האחרונים והפכה לקטר מרכזי בהתפתחות הטכנולוגית, עם השפעה מרחיקת לכת בהיבטים רבים. למידת מכונה, ובתוכה ההתפתחות בלמידה עמוקה, שינתה את הרגלי הצריכה, הצפייה וההאזנה, ומאפשרת להתמודד עם כמויות מידע עצומות, באופן ששינה לחלוטין את איסוף המידע וניתוחו בקרב חברות וגם בקרב צבאות ומדינות. בשנים האחרונות התקדמות זו משנה מהיסוד את שוק העבודה עם כניסה של יכולות ג'נרטיביות.

כיום, מרבית השירותים והיישומים דורשים היבטים של AI כיכולות תומכות או כ-לב הפיתוח. לכן, הדרישה למהנדסים עם יכולות פיתוח בעולמות התוכן האלו היא בשיאה והביקוש גדול מההיצע. בנוסף, לא קיימות כיום בישראל מסגרות לימוד מקצועיות ואקדמיות שיודעות לרדת לשורש העניין ברמה המקצועית הדרושה.

תוכנית ההכשרה החדשה שיוביל אביטל למפתחות ומפתחי AI של הטכניון לימודי המשך, שעלותה עומדת על 20,040 ₪, נועדה לספק ידע עיוני עשיר, לצד ידע מעשי נרחב, הכולל תרגולים ופרויקטים. התוכנית תעניק למשתתפיה את השילוב בין הנדסת אלגוריתמים לידע בעולמות הדאטה, למידה חישובית ועמוקה ויצירת מערכות לעיבוד מידע ב-Scale. הלימודים מתמקדים בנושאי ראייה ממוחשבת (CV) ועיבוד שפה טבעית (NLP), ויכשירו את המשתתפים לבצע תהליכים משמעותיים ומעמיקים בפיתוח AI: הגדרת ארכיטקטורה, בחירת אבני בניין ואלגוריתמים ומימוש וולידציה.

על מנת להכין את בוגרות ובוגרי התוכנית באופן המיטבי ביותר לתפקיד, שיטת הלימוד תכלול תרגול רב על כל נושא נלמד. התוכנית מבוססת על מיומנויות בסיס (מיני קורס יסודות מתמטיים ומיני קורס פייתון), למידת מכונה, למידה עמוקה, ו-NLP וכוללת מגוון מטלות, שיעורי בית ופרויקטים מורכבים לאורך הקורס, המבוססים על בחירת בעיות מהעולם האמיתי ושימוש בדאטה אמיתי.

כלל הפרויקטים מבוצעים בליווי והנחיית הצוות האקדמי, עד להבנה מעמיקה של התהליך. הפרויקטים הסופיים יבוצעו בשימוש בלמידה עמוקה, עם דגש על מידע ויזואלי או שפתי. משך התוכנית כשבעה חודשים עם שני מפגשים בשבוע, אחד בקמפוס ואחד בלמידה מקוונת מרחוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים