האם מאסק מתכנן לגבות סכום "חודשי סמלי" מכלל משתמשי X?

הבעלים של X הזכיר את הנושא במהלך השיחה שניהל בלייב עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, השבוע, שנועדה בכלל לעסוק ב-AI, ואמר: "זו הדרך היחידה שאני יכול לחשוב עליה כדי להילחם בצבאות עצומים של בוטים"

מאבדים מפרסמים עקב אנטישמיות? X ואילון מאסק, הבעלים.

אילון מאסק, יזם הטק רב הזרועות ומי שהוא הבעלים הנוכחי של X (לשעבר טוויטר) הודיע באחרונה כי פלטפורמת המדיה החברתית המצייצת תתחיל לחייב בקרוב את כלל המשתמשים בה במעין דמי שימוש בשירות, בניסיון לצמצם את נוכחותם של חשבונות בוט מזויפים בפלטפורמה.

השבוע נפגש ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בארה"ב עם מאסק, לשיחה בלייב שנועדה – כך הוכרז – כדי לעסוק ב-AI. במהלך השיחה ציין מאסק כי החברה "עוברת ל(גביית – ג"פ) תשלום חודשי קטן" עבור עצם השימוש במערכת של X. הוא הסביר כי זו הדרך היחידה שהוא יכול לחשוב עליה כדי להילחם ב"צבאות עצומים של בוטים", מכיוון שהפעולה תכביד כספית על מפעילי הבוטים ותקשה עליהם ליצור ולתחזק מספר רב של חשבונות.

מאסק לא חשף פרטים נוספים על "התשלום הסמלי", או אם הוא יספק תכונות מיוחדות למשתמשים.

נזכיר כי X כבר מציעה שירות מנוי פרימיום (Twitter Blue) תמורת 8 דולר בחודש למשתמשי הפלטפורמה בגרסת הווב, או 11 דולר בחודש במכשירי iOS ואנדרואיד, אך מדובר בתשלום בחירה ולא בכזה שחל על כל המשתמשים ושהוא כל תקן אילוץ. כידוע, הנרשמים לשירות הפרימיום מקבלים בתמורה לכספם סימון אימות המופיע בצמוד לחשבונם, אפשרות לכתוב פוסטים ארוכים יותר, אפשרות לערוך פוסטים קיימים ועדיפות במיקום הציוצים שלהם בתוצאות החיפוש בשירות.

ושוב הצייצנים כועסים ומאיימים לעזוב

בתגובה להכרזה של מאסק החלו משתמשי X זועמים לפרסם ביקורת על המהלך המתוכנן, איפה אם לא – ב-X עצמה. הפלטפורמה התמלאה בציוצים כועסים, שברבים מהם הצהירו הכותבים כי יעזבו את השירות במקום לשלם דמי מנוי חודשיים שיכפו עליהם.

בין הציוצים הופיע, למשל, ציוץ של עיתונאית הטק האמריקנית קארה סווישר שכתבה: "בעצם הוא אומר, 'אם הייתי צריך לשלם יותר מדי עבור טוויטר – גם אתם תשלמו'".

משתמש בשם Benjamin Goggin צייץ בציניות: "אוהבים 'כיכר עיר' שאתה צריך לשלם כדי לגשת אליה…".

ואילו משתמש אחר שכינויו ב-X הוא John Scalzi בישר למאסק: "הו בייבי. אתה לא תקבל אגורה".

לא ברור מתי תתחיל X לגבות מהמשתמשים שלה כסף עבור השמוש בה, שהיה עד כה חינמי, או באיזה סכום מדובר, אולם בתקשורת העולמית ניכרת ההתרשמות שמאסק רציני הפעם לגבי הכוונה שמאחורי המהלך – צמצום מספר החשבונות המזויפים בפלטפורמה.

על פי הרושם שנוצר, רבים ממשתמשי טוויטר (כמו גם כמה מבכירי מפרסמיה) נטשו אותה מאז שעברה לידיו של מאסק ב-2022. על פי נתוני אתר Statista, בינואר 2023 עמד מספר המשתמשים הפעילים החודשיים בטוויטר על 556 מיליון. מאז לא נרשמו נתונים עדכניים, אך לפי הערכות מספר המשתמשים בפלטפורמה ירד באופן משמעותי השנה, עקב שלל תקריות, ביניהן כמה וכמה הקשורות בחופש דיבור חסר מעצורים שניתן בפלטפורמה כולל לגורמים אנטישמיים, לצד ניהול שנוי במחלוקת מטעם הבוס הדומיננטי מאסק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים