האם הרשת החברתית של טראמפ עומדת בפני קריסה?

"החברתית האמיתית" - הרשת שהנשיא לשעבר ייסד כאלטרנטיבה ימנית אחרי שסולק מאמצעי המדיה החברתיים האחרים עקב התפרעות תומכיו בקפיטול - גם כך לא מצליחה במיוחד, אבל האם היא תהפוך לעוד כישלון חרוץ של טראמפ?

אחרי ההנפקה המוצלחת, באה הצניחה. גם ממדד בלומברג. דולנד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארה"ב.

החברתית האמיתית (Truth Social) – פלטפורמת הסושיאל שהקים נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, ב-2021 – נמצאת על סף קריסה, או כך לפחות חושדים כלי התקשורת בארה"ב.

שירות הרשת החברתית שנועד לשמש בית לימין הקיצוני ולעמדותיו עומד השבוע בפני הצבעה דומיננטית אשר תקבע האם להאריך את המיזוג שלו עם Digital World Acquisition Corp (ר"ת DWAC), חברת ספאק, שגייסה 300 מיליון דולר ממשקיעים, אם לאו.

DWAC היא חברה שהוקמה בפלורידה במטרה לאפשר לחברת המדיה של טראמפ, Trump Media & Technology Group, לצאת לציבור במהירות. אך כעת היא זקוקה לעזרה אמיתית מבעלי המניות שלה, והסיכוי שתזכה בעזרה הזו מוטל בספק גדול.

בעלי המניות של DWAC מתבקשים להחליט השבוע האם לתת לחברה שנה נוספת להשלמת העסקה. אם יסרבו לעשות זאת בפגישה שתתקיים ביום ו' הקרוב, ייתכן שהארגון לעולם לא יהפוך לחברה של 1.7 מיליארד דולר, כפי שפעם הוא עצמו חזה. אם בעלי המניות יצביעו נגד ההארכה בסיוע, DWAC תצטרך להחזיר את הכסף למשקיעים ולהפסיק את פעילותה, מה שיגרום לחברתית האמיתית להישאר ללא מימון – וככל הנראה להיסגר.

המיזוג נדחה במשך חודשים עקב מספר בעיות, כולל האשמות ש-Digital World החלה בשיחות עם Trump Media & Technology Group לפני שהורשתה לעשות זאת באופן חוקי. בנוסף, וכמו כדי להחמיר את הבעיות, גם מנכ"ל החברה פוטר על ידי הדירקטוריון וחבר דירקטוריון לשעבר נעצר באשמת סחר במידע פנים.

ג'יי ריטר, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת פלורידה, אמר לוושינגטון פוסט שהמיזוג היה "חסר תקדים מבחינת מכלול התקלות". הוא הוסיף כי לא סביר ש-Digital World תזכה בהארכת זמן נוספת, כלומר – שהעתיד של החברתית האמיתית לא ממש מזהיר להערכתו.

הרשת החברתית הימנית – רק שני מיליון משתמשים רשומים

האם הושפעו במכוון? מפגינים למען דונלד טראמפ בוושינגטון. מקור: מתוך ויקיפדיה

האם הושפעו במכוון? מפגינים למען דונלד טראמפ בוושינגטון. מקור: מתוך ויקיפדיה

החברתית האמיתית, לפי דיווחים עקביים לאורך תקפות פועלה, לא הצליחה לשגשג. היא אמנם משכה אליה קהל נאמן של תומכי טראמפ, אך לא הצליחה להשיג יותר מכ-2 מיליון משתמשים רשומים, שלא ברור כמה מהם הם משתמשים פעילים.

ה"אמיתית" אמנם הציעה פלטפורמה שהיוותה אלטרנטיבה עבור חובבי הדיבור החופשי ורפובליקנים, ובעיקר, כאמור, לתומכי טראמפ, אבל לא השכילה למשוך אליה משתמשים נוספים מהימין העולמי.

אם היא אכן תיסגר, הדבר יחשב ככישלון נוסף עבור טראמפ. לנשיא לשעבר יש היסטוריה של השקת עסקים שבסופו של דבר נכשלים, ביניהם ניתן להזכיר את טראמפ סטייקס (Trump Steaks) או אוניברסיטת טראמפ (Trump University). אם כי הכישלון הנחרץ ביותר של הנשיא האמריקני לשעבר הוא ככל הנראה תקופת נשיאותו והחלטת הבוחרים לסלקו מהבית הלבן בתום ארבע שנות הכהונה הראשונות שלו, החלטה שאותה לא קיבל יפה במיוחד.

כזכור, אחרי שהפסיד בבחירות 2020 ליריבו הדמוקרטי, ג'ו ביידן, החל טראמפ לטעון שהבחירות נגנבו בתרמית מתוכננת היטב והפיץ את טענותיו אלו ברחבי המדיה החברתית. אוהדיו הדהדו אותן עד לקליימקס בקפיטול, שהותיר את האמריקנים המומים.

עקב האירועים, באמצע ינואר 2021 טוויטר – שהייתה זירת הבית של טראמפ ושדרכה הרבה לתקשר עם העולם – הביעה חששות מסכנה לדמוקרטיה וחסמה לתמיד את חשבון הנשיא היוצא, וזאת לאחר המהומות בגבעת הקפיטול, שאותן ליבה לטענתה. גם פייסבוק, אינסטגרם ואפילו סנאפצ'ט בחרו שלא לאפשר לטראמפ להתבטא דרכן עוד, והמשיכו בחרם זה לאורך חודשים רבים. כשאילון מאסק רכש לפני כשנה את טוויטר (שמותגה על ידו כ-X באחרונה) הוא ערך סקר, שבו נענה על ידי המשתתפים כי יש לאפשר לנשיא המודח לשוב ולהפעיל את חשבונו ברשת המצייצת, וכך עשה. אלא שטראמפ הפגוע לא הזדרז לשוב לפלטפורמה, ורק באחרונה צייץ בה ציוץ בודד בהקשר לבחירות הבאות, שבהן הוא מתכנן לרוץ.

לא ברור מה טראמפ יעשה אם החברתית האמיתית תיאלץ להיסגר. הוא יכול לנסות לגייס כסף מתומכיו כדי לשמור על השירות, אבל כדאי לזכור שהוא גם עומד בפני מספר אתגרים פיננסיים, כולל הוצאות משפט בתביעות נגדו ועלות הקמפיין השלישי שלו לנשיאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים