ג'ורג' סורוס מהמר על שבבי ה-AI: רכש רבע מיליון מניות של AMD

כמו כן, הקרן שלו קנתה ברבעון האחרון 10,000 מניות של אנבידיה, נוסף על אלה שהיא כבר מחזיקה בהן, ו-10,000 מניות של מיקרוסופט ● מנגד, היא מכרה מניות רבות של סנואופלייק ובעיקר של סיילספורס

ג'ורג' סורוס.

קרן ההשקעות של ג'ורג' סורוס הודיעה כי היא ביצעה ברבעון האחרון השקעות גדולות למדי בחברות המתמחות בענן ובמיוחד בבינה מלאכותית, כמו גם בחברות שפועלות בתחום אבטחת הסייבר. סורוס הוא יהודי-אמריקני ממוצא הונגרי, שבלשון המעטה לא אהוד במיוחד על השלטון של ויקטור אורבן בהונגריה, ולא חביב גם על הממשלה בישראל.

הקרן של סורוס היא אחת המשמעותיות בשוק והמהלך שלו בולט בין היתר על רקע סקירת שוק שהוא פרסם באחרונה, שבה כתב איל ההון כי "אני באופן אינסטינקטיבי מתנגד לבינה מלאכותית, אבל אני לא רואה כיצד אפשר לעצור אותה".

בדיווח הרבעוני שלה הודיעה הנהלת הקרן כי היא רכשה רבע מיליון מניות של AMD, שבאחרונה רואה עלייה במכירות של כרטיסי המסך המתקדמים שלה, ועוד 10,000 מניות של אנבידיה, נוסף על אלה שכבר יש לה. כמו כן, הקרן רכשה עוד 10,000 מניות של מיקרוסופט – בגלל ההשקעה הגדולה שלה ב-OpenAI ובתוצרי הבינה המלאכותית היוצרת שנובעים מהשקעה ושותפות זו, ובמרכזם ChatGPT.

בתחום אבטחת הסייבר שילשה הקרן את ההשקעה שלה בקלאודפלייר, כמעט הכפילה את השקעתה באוקטה, וכן הכפילה וקצת יותר את אלה שהיא ערכה ב-Rapid7.

אחת הדרכים לממן את הרכישות הללו הייתה למכור כ-170 אלף מניות של סיילספורס וכן 38,500 מניות של סנואופלייק – הראשונה היא מחברות ה-CRM הגדולות בשוק, והשנייה מציעה פתרונות הנדסת נתונים ואנליטיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים