יבמ רוכשת את חברת התוכנה אפטיו תמורת 4.6 מיליארד דולר

אחרי דיווחים על התקרבות לסגירת העסקה, יבמ הודיעה היום (ב') כי תרכוש את חברת תוכנת הענן המספקת פלטפורמה ל-FinOps, כך לפי רויטרס ● העסקה עתידה לחזק את יכולות הענק הכחול בענן ובאוטומציה

רוכשת את אפטיו. יבמ.

חברת יבמ (IBM) הודיעה הבוקר (ב') כי אחרי שהייתה בשיחות מתקדמות מול אפטיו (Apptio), שנמצאת בשליטת קרן ויסטה פרטנרס (Vista Equity Partners), סוכם כי היא רוכשת את ספקית התוכנה לניהול הוצאות הטכנולוגיה, בסכום של 4.6 מיליארד דולר במזומן. העסקה הענקית כשתושלם תהווה צעד נוסף אחרון בתוכניתה של יבמ להתמקד בענף הענן ההיברידי.

על פי דיווחים שפורסמו בוול סטריט ג'ורנל בסוף השבוע, כששתי החברות ניסו להגיע להסכמה המקווה על הרכישה, השתיים דיברו על עלות של 5 מיליארד דולר, מחיר שאינו כולל את החוב של אפטיו, אך העסקה נסגרה לבסוף בסכום מעט נמוך יותר.

אפטיו, שנוסדה ב-2007, מסייעת לחברות לנהל ולהבין את ההוצאות שלהן על שירותי ענן, ומציעה שירותים כמו תקצוב IT, תחזיות וניתוחים פיננסיים. החברה, כאמור, נרכשה ב-2018 בתמורה ל-1.94 מיליארד דולר על ידי קרן ההון הפרטית ויסטה. עם לקוחות החברה נמנות חברות כמו שברון (Chevron), בנק אוף אירלנד (Bank of Ireland) או EDF Energy, כך ניתן ללמוד מאתרה.

באתר מתארת הנרכשת את עצמה במילים: "אפטיו הספקית המובילה של תוכנות IT מבוססות ענן לניהול פיננסי. היישומים שלנו מחברים השקעות טכנולוגיות לסדרי עדיפויות עסקיים, מעסיקים בעלי עניין עסקיים כדי להניע אחריות בין-תפקודית ולשפר את היעילות של משאבי IT היברידיים". בנוסף מדגישה החברה כי פלטפורמת Cloudability שלה היא "הפתרון המקורי עבור FinOps".

למה יבמ מוכנה לשלם כל כך הרבה על אפטיו?

מקדם שינוי בכיוון העסקי. ארבינד קרישנה, מנכ''ל יבמ.

מקדם שינוי בכיוון העסקי. ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ. צילום: יח"צ

בשנת 2018, כשקרן ויסטה רכשה אותה, אפטיו רשמה הכנסות שנתיות של 188 מיליון דולר, והסכום המשמעותי בהרבה משוויה אז, ש-יבמ מוכנה לשלם עבור השליטה בה – שהוא גם הרבה יותר מהמחיר המקורי ששילמה עליה ויסטה – מרמז על גידול שחוותה החברה במהלך חמש השנים האחרונות, וזאת על אף שאפטיו לא מפרסמת מידע על הכנסותיה מאז שנרכשה.

להערכת אנליסטים, העסקה, שמהווה צעד אחרון במעבר של יבמ להתמקד בענף הענן ההיברידי, עתידה לחזק את היכולות שלה בשוק זה.

"IBM מתמקדת במדיום הענן ההיברידי השווה טריליון דולר", אמר מנכ"ל הענק הכחול, ארווינד קרישנה, ב-2020, כאשר החברה הודיעה על תוכניות להפריד את עסקי התשתיות המסורתיים שלה וליצור ספקית שירותים מנוהלים חדשה בשם קינדריל (Kyndryl). החברה גם סגרה את מחלקת Watson Health שלה, שסיפקה שירותי נתונים וניתוח לספקי שירותי הבריאות. השינויים האסטרטגיים האלו השאירו את יבמ חופשית להתמקד בענף הענן ובטכנולוגיות חדשות נוספות, כמו ה-AI והמחשוב הקוונטי.

בתוצאות הרבעוניות האחרונות שפרסמה יבמ באפריל, ניתן היה לראות כבר את התעלות הראשונות של האסטרטגיה החדשה הזו – למרות תנאי השוק הקשים בתקופה הנוכחית, יבמ דיווחה על הכנסות לרבעון הראשון בשווי 14.3 מיליארד דולר – שמהוות עלייה קלה בהשוואה לשנה הקודמת. ההכנסות מתוכנה עמדו על 5.9 מיליארד דולר – עלייה של 2.6% משנה לשנה.

קרישנה, המנכ"ל מזה שלוש שנים, מתמקד גם בשימוש בטכנולוגיה כדי לחסוך בהוצאות ב-יבמ ואמר בחודש האחרון שכ-7,800 תפקידים במשרדי החברה יחלפו בעתיד ביכולות בינה מלאכותית.

יבמ מסתמכת כנראה על הרכישה האחרונה של אפטיו כדי להמשיך את דרכה בשוק הענן ההבירידי ומוכנה להשקיע בה כסף גדול בניסיון למקסם את ההכנסות שלה בשוק זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים