הנהלת יבמ אישרה הפיצול של קינדריל

בחלוף יותר ממאה שנות קיומה, יבמ מפצלת מתוכה את יחידת שירותי תשתית ה-IT שלה כחברה נפרדת תחת השם קינדריל, במהלך שנועד להמשיך את המיקוד של החברה בענן

דרור פרל, מנהל פעילות קינדריל ישראל. צילום: נמרוד קפלוטו

דירקטוריון יבמ (IBM) אישר את הפיצול של החברה לשתי חברות: הענק הכחול וקינדריל (Kyndryl).

כך, בחלוף יותר ממאה שנות קיומה, יבמ מתפצלת. יחידת שירותי תשתית ה-IT שלה – המספקת שירותים ותמיכה טכנית בדטה סנטרים – הוקמה כחברה נפרדת, עם שם חדש. מטרת המהלך היא להמשיך את המיקוד של יבמ בענן, כמהלך המשך לרכישת הענק בסך 34 מיליארד הדולרים של רד האט, שנעשתה בשנה שעברה.

קינדריל, החברה החדשה שהוקמה כחלק מהפיצול של יבמ, הגישה באחרונה מסמכים ל-SEC – הרשות לניירות ערך בארצות הברית, שבהם צוין שהמהלך יושלם עד סוף השנה.

על אף שהכנסות החברה הצעירה נמצאות בירידה, קינדריל צפויה להיות שחקן מסיבי בעולם ה-IT ושנייה בדירוג ספקיות הפתרונות, אחרי אקסנצ'ר. מספר הלקוחות שלה עומד על 4,400 ומועסקים בה כ-90 אלף עובדים ברחבי העולם.

לקינדריל ישראל יש מאות לקוחות ממגזרים רבים – פיננסים, קמעונאות, היי-טק, ממשלה וביטחון. הסניף המקומי נמצא בעיצומו של מהלך קליטה מסיבי וצפוי להגדיל ב-2022 את מצבת כוח האדם שלו, שכולל כיום מאות עובדים – בעשרות אחוזים. זרוע הפיתוח של קינדריל מוקמת בימים אלה כנגזרת של חלק מהמו"פ שהיה ביבמ. בארץ יפעל מרכז מו"פ של קינדריל, לצד מרכזי המו"פ הקיימים בארצות הברית ובהודו. את הפעילות של קינדריל בישראל מנהל דרור פרל.

בהתאם לתנאי הפיצול שאישר, כאמור, דירקטוריון יבמ, בעלי המניות של הענק הכחול יקבלו 80.1% מהמניות הרגילות של קינדריל על בסיס יחסי. כך, כל בעל מניות של יבמ יקבל מניה אחת של קינדריל על כל חמש מניות יבמ שהוחזקו. החלוקה של המניות צפויה להיערך בהמשך החודש ובתחילת נובמבר. לאחר חלוקת המניות, Kyndryl Holdings, Inc. תהפוך לחברה עצמאית הנסחרת בבורסה עם הסימון KD. יתרת 19.1% מהמניות הרגילות של קינדריל יישמרו על ידי יבמ לצורך החלפת חוב של יבמ.

אף שמניות יבמ ירדו מעט לאחר ההודעה על אישור הפיצול, האנליסטים אופטימיים לגבי המכירות וההכנסות העתידיות של יבמ בעקבות הפיצול, בשל היוזמות שלה להגביר את פעילותה בתחומי הענן והבינה המלאכותית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון אלקובסקי

    המון הצלחה ל Kyndryl חברה דינאמית ועובדים מקצוענים.

אירועים קרובים