תם עידן: יבמ מתפצלת

יבמ מתכננת לרשום את GTS, יחידת שירותי תשתיות ה-IT שלה, כחברה נפרדת עד סוף שנת 2021 ● הענק הכחול העביר את המיקוד העסקי שלו לצמיחה בענן בשנים האחרונות, במטרה לפצות על האטת מכירות התוכנה והביקוש העונתי לשרתי המיינפריים שלו

מתפצלת. יבמ. אילוסטרציה: BigStock

בחלוף יותר ממאה שנות קיומה, יבמ (IBM) מתפצלת. בכוונת הענק הכחול לרשום את יחידת שירותי תשתית ה-IT שלה – המספקת שירותים ותמיכה טכנית בדטה סנטרים – כחברה נפרדת, עם שם חדש, עד סוף שנת 2021. מטרת המהלך היא להמשיך את המיקוד בענן, כמהלך המשך לרכישת הענק בסך 34 מיליארד הדולרים של רד האט, שנעשתה בשנה שעברה.

בשיחה עם אנליסטים אמר ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ, כי "נפרדנו מעולם הרשתות בשנות ה-90', נפרדנו מעולם המחשבים האישיים בשנות האלפיים, עזבנו את עולם המוליכים למחצה לפני כחמש שנים – מכיוון שכל התחומים הללו לא פעלו בהכרח במשולב באופן המניב הצעת ערך משולבת. יום ההודעה על הפיצול מהווה ציון דרך עבור החברה שלנו. אנו מגדירים מחדש את העתיד של יבמ והיכן נשים את המיקוד שלנו קדימה". בבלוג שלו קרישנה כתב כי "מדובר במהלך משמעותי ב-109 שנות קיומה של החברה".

ארבינד קרישנה, המנכ''ל החדש של יבמ. צילום: יח"צ

ארבינד קרישנה, המנכ"ל החדש של יבמ. צילום: יח"צ

הענק הכחול העביר בשנים האחרונות את המיקוד שלו לצמיחה בענן, וזאת במטרה לפצות על האטת מכירות התוכנה והביקוש העונתי לשרתי המיינפריים שלה. קרישנה החליף באפריל השנה את ג'יני רומטי, ששימשה בתפקיד משך שמונה שנים. הוא אמר כי לאחר הפיצול, מערך התוכנה והפתרונות של יבמ יהווה את רוב הכנסות החברה. מאז נכנסה רומטי לתפקיד המנכ"לית, בשנת 2012, הכנסות החברה חוו ירידות ב-27 מתוך 30 רבעונים, והרווח הנקי השנתי הצטמק. בשמונה שנים אלו מחיר המניה של הענק הכחול ירד ב-23% ושווי החברה ירד בעשרות אחוזים: מ-242 מיליארד דולרים – ל-138 מיליארד.

יבמ הודיעה כי היא צופה הוצאות של כמעט 5 מיליארד דולרים בשל ההכנות לפיצול האמור, ולאחריו.

החברה גם אמרה כי היא צופה ברבעון השלישי של שנתה הכספית להכנסות בסך 17.6 מיליארד דולרים, 

מה יהיה בחברה החדשה?

יבמ תפנה את חלק הארי של שירותי הטכנולוגיה העולמיים שלה – IBM Global Technology Services, או בקיצור GTS, לחברה חדשה, שתיסחר בבורסה, המכונה כיום NewCo. קרישנה ​והבטיח כי "בסופו של דבר נקבל שם". עד לסיום הפיצול, בסוף השנה הבאה, NewCo תהיה ספקית שירותי תשתיות מנוהלים הגדולה בעולם, עם הכנסות שנתיות של 19 מיליארד דולרים. על פי קרישנה, תהיה זו ספקית שירותי תשתיות מנוהלים הגדולה בעולם, בהיקף כפול מזו שאחריה. בראשונה בתולדותיה, תהפוך יבמ לכזו הממוקדת יותר בחדשנות – ולא בייעוץ.

NewCo, המתמקדת בניהול תשתיות ומודרניזציה שלהן, יוצאת לדרך החדשה ולה 4,600 לקוחות ארגוניים, יותר משלושה רבעים מהם – ארגוני פורצ'ן 100. היא לא תכלול את היבטי הענן ההיברידי של יבמ. הענק הכחול ימשיך לאחוז בשירותי התמיכה במיינפריים שלו, פלטפורמת Z, וכן ובפלטפורמת החומרה Power.

יבמ ו-NewCo יהיו נפרדות לחלוטין, הסביר קרישנה, "עם מודלים תפעוליים ופיננסיים משלהן, אך הן ימשיכו לפעול יחד באמצעות שותפויות אסטרטגיות. נראה שאנחנו נהיה הלקוחות הגדולים אחת של השנייה, או קרוב מאוד לזה. מנגד, ההפרדה תביא גם לחופש גדול יותר לשתף פעולה עם ספקים אחרים".

עוד על הפיצול: ראו פרשנות.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. "תהפוך יבמ לכזו הממוקדת יותר בחדשנות – ולא בייעוץ"

    איזה משפט הזוי. איזו בורות!

אירועים קרובים