עסקת ענק: יבמ רוכשת את רד-האט תמורת 34 מיליארד דולר במזומן

העסקה הגדולה ביותר שיבמ ערכה אי פעם והשנייה בגודלה בשוק ה-IT העולמי ● הרכישה של יבמ משקפת לרד האט שווי מניה של 190 דולרים, 64% יותר ממחירה הנוכחי בשוק

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ וג'ים ווייטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד-האט. צילום: יבמ

עסקת ענק עולמית: יבמ תרכוש את ענקית הקוד הפתוח רד האט תמורת 34 מיליארד דולרים במזומן, כך הודיעו אמש (א') שתי החברות.

רד האט היא חברת הקוד הפתוח הגדולה בעולם והיא נמנית על המפיצות של מערכת ההפעלה הפתוחה לינוקס. זו העסקה הגדולה ביותר שיבמ ערכה אי פעם, והשנייה בגודלה בשוק ה-IT העולמי אחרי רכישת Dell את EMC. שווי השוק של רד האט בנאסד"ק עומד על 20.5 מיליארד דולרים. למרות זאת המניה שלה צללה,מ-175 דולרים ביוני ל-116 דולרים כיום. זאת, על רקע אכזבה של המשקיעים מהביצועים שלה. הרכישה של יבמ משקפת לרד האט שווי מניה של 190 דולרים, משמע 64% יותר ממחיר השוק.

רד האט תצטרף לחטיבת הענן ההיברידי של יבמ, שם היא תפעל כיחידה עצמאית. בהודעת החברות נמסר כי "רד האט תשמור על עצמאותה ועל הנייטרליות שלה עם מחויבות למורשת הקוד הפתוח, עצמאות בפיתוח המוצר ובאסרטרגיית ההליכה לשוק, ותרבות הפיתוח הייחודית שלה. יבמ מחוייבת לכך שרד האט תמשיך לתרום לקהילת הקוד הפתוח, ולפעילותה שם".

ג'ים ווייטהרסט, מנכ"ל ונשיא רד האט, יצטרף להנהלת יבמ הבכירה וידווח ישירות לג'יני רומטי, מנכ"לית ויו"רית יבמ העולמית. אנליסטים ציינו כי הרכישה תסייע ליבמ במאבקה לקבלת נתח שוק בעולם הענן.

לשתי החברות יש שיתוף פעולה ביניהן זה עשרים שנה. יבמ הייתה מאמצת מוקדמת של מערכת ההפעלה הפתוחה לינוקס ושיתפה פעולה עם רד האט להכניס לינוקס לארגונים. באחרונה שיתוף הפעולה נסב סביב הטמעת פתרונות קוברנטיס וענן היברידי ללקוחות הארגוניים. פעילות זאת משקפת ליבמ עסקים שנתיים בהיקף 19 מיליארד דולרים. שתי החברות הן גם התורמות הגדולות ביותר של שורות קוד פתוח לקהילה.

עוד נמסר כי שתי החברות ימשיכו לטפל ולבנות את השותפויות של רד האט, לרבות אלו עם ספקיות הענן הגדולות – AWS, שירותי הענן של אמזון, אז'ור, הענן של מיקרוסופט, גוגל קלאוד ועליבבא.

"רכישה משנת-משחק"

רומטי אמרה כי "רכישת רד האט היא משנת-משחק. היא משנה את כל שוק הענן. יבמ תהפוך לספקית הענן ההיברידי המובילה, ותציע לארגונים את פתרון הענן הפתוח שימנע מהם להינעל על ידי ספק יחיד. כך, נציע לארגונים את הערך המלא מהענן לעסקיהם".

לדבריה, "רוב הארגונים עשו רק חמישית מהצעדים הנדרשים להם בענן. הם בעיקר עסוקים בלשכור כוח מחשוב ובלקצץ בהוצאות. ה-80% מהצעדים הבאים שלהם יהיו על לא לנעול את הערך העסקי האמיתי שלהם, שיניב צמיחה. זה הפרק הבא בענן. הוא מצריך מעבר של האפליקציות הארגוניות לענן ההיברידי, עם יכולות טיפול בעוד נתונים, ומיטוב כל חלק בעסק – משרשרת האספקה ועד המכירות".

וייטהרסט אמר כי "קוד פתוח הפך לברירת מחדל עבור בחירת פתרונות מחשוב חדשניים לארגונים. אני גאה מאד בתפקידה של רד האט להגעה למצב זה, של הפיכת קוד פתוח למציאות ארגונית בשטח".

לדבריו, "ההצטרפות שלנו ליבמ תעניק לנו יכולת רבה יותר לגדול, עם יותר משאבים לצמוח ולהשפיע יותר בעולם הקוד הפתוח, כבסיס לשינוי הדיגיטלי שארגונים נדרשים לו. כך, נוכל להגיע ליותר קהל. כל זאת, בעוד אנו שומרים על התרבות הארגונית הייחודית שלנו ועל המחוייבות המוחלטת לחדשנות שבעולם הקוד הפתוח".

מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח של רד-האט ישראל

מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח של רד-האט ישראל.

רד האט הוקמה לפני 25 שנים. מרכז הפיתוח שלה ברעננה הוקם על בסיס הרכישה של רד-האט את קומרנט הישראלית ב-2008. בראש מרכז המו"פ עומדת מיקי קנת והמרכז מונה 200 מהנדסים, כולם עוסקים בפיתוח תשתיות לעולם החדש – מחשוב ענן, וירטואליזציה וקונטיינרים. המרכז הוא אחד משלושת מרכזי המו"פ של רד-האט. לפני עשור גם הוקם משרד המכירות של רד האט בישראל, לו עשרות עובדים ובראשו עומד דן טולדנו, מנהל אזורי ישראל, יוון וקפריסין.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן ארבל

    עכשיו אני מבין את המודל העסקי של חברות הקוד הפתוח... וברצינות, כעובד IBM לשעבר, אני מאוד מקווה שהם יצליחו לחזור לראש הטבלא בתחומים שהם עובדים עליהם כל-כך קשה.

אירועים קרובים