ארה"ב: השעון של אפל הציל אישה נוספת

כמו סיפורים שכבר דווחו בעבר, גם במקרה של קימי ווטקינס צעירה בת 29 מסינסינטי, אוהיו, השעון החכם של אפל, ה-Apple Watch, התריע בפניה על קריש דם והציל אותה מההפרעה מסכנת החיים

שוב ושוב מוכיח את עצמו כמציל חיים. ה-Apple Watch.

השעון החכם של חברת אפל, ה-Apple Watch – הידוע בתכונות הבריאות והכושר שלו – ממשיך להוכיח את ערכו כשעון החכם הנמכר ביותר בעולם. יכולות ניטור המדדים השונים המדהימות שלו לא רק הצילו חיים בעבר, אלא שהן ממשיכות לעשות זאת.

הסיפור האחרון המדגים זאת אירוע באחרונה לאישה צעירה בת 29 בלבד מסינסינטי, אוהיו שבארה"ב, שגוללה את הפרשה ושיתפה את העולם באופן שבו ה-Apple Watch שלה התריע בפניה על הפרעה מסכנת חיים של קרישת דם, שהיא כלל לא הייתה מודעת אליה.

ה-Apple Watch של קימי ווטקינס ממש הציל את חייה. הכל החל, לדבריה, כשחשה לא טוב עם תסמינים כמו סחרחורת, קוצר נשימה וערפול חושים, היא ייחסה זאת לבעיות תזונה, והחליטה פשוט לנוח עד יעבור זעם. אלא ששנתה נקטעה על ידי התרעה חריגה שהשמיע ה-Apple Watch שלה. לאחר כ-90 דקות שינה, היא קיבלה התרעה מהשעון שהדופק שלה גבוה מדי ובאופו עקבי. באופן מפתיע, הדופק שלה עלה ל-178 פעימות לדקה, בדומה לזה של ספורטאי בביצועי שיא, או של מי שעוסק באימון אינטנסיבי, אבל הדבר קרה כשהיא, כאמור, בכלל ישנה.

ווטקינס פנתה מיידית לסיוע רפואי, והיא אובחנה בסובלת מתסחיף ריאתי אוכף (SPE), מצב חמור ביותר עם שיעור תמותה של 50%, הכולל קרישי דם החוסמים את שני כלי הדם המובילים לריאות. ד"ר ריצ'רד בקר, קרדיולוג מהמכללה לרפואה של אוניברסיטת סינסינטי, תיאר את SPE כתופעה בריאותית חומרה ומסכנת חיים יותר מכל קרישי הדם האחרים.

ווטקינס הביעה את הכרת התודה שלה, הודתה ל-Apple Watch שלה על שהציל את חייה ואמרה שהיא מקווה שהניסיון שלה יספק השראה לאחרים להשתמש במכשירים לבישים. כעת היא עוברת טיפול במדללי דם ומתמקדת בשיקום הכושר הגופני שלה.

השעון שכבר פרע את השטר בעבר מספר פעמים

התקרית השזו, כאמור, אינה המקרה הראשון שבו ה-Apple Watch מציל חיים – כפי שדיווחנו, ב-2021 ה-Apple Watch הציל אישה אמריקנית אחרת ממוות. השעון החכם שהאישה קיבלה במתנה מבעלה התריע על דופק גבוה במיוחד, מה שגרם לה לפנות לרופא, למרות שלא הבחינה שהיא סובלת מבעיות לב. הסתבר שכך ניצלה מסוג התקף הלב הקטלני ביותר שיש – מייצר האלמנות שמו.

באותה שנה קרה גם מקרה נוסף שבו ה-Apple Watch הציל בחור בן 25 מגורל אכזר. מזהה הנפילות איתר שברנדון שניידר הצעיר חווה נפילה קשה, הזעיק את אביו והציל את חייו משתי סיבות: ראשית, הוא שבר את גולגלתו והגעת האב אליו כמעט מיד סייעה למצבו שלא להחמיר, ושנית – סריקת CT שבוצעה גילתה עוד תופעה מסכנת חיים שטופלה מיד.

ואלו רק כמה דוגמאות לאופן שבו הטכנולוגיה של אפל שמגיעה למשתמשים במתכונת של שעון נאה, פשוט תורמת משמעותית לבריאות ולחיים של מי שמשתמש בה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים