המו"פ של ישראל; והפעם: מוטרולה סולושונס

לרגל 75 שנים למדינה נאיר בכל פעם זרקור לאחד ממרכזי הפיתוח של החברות הרב לאומיות והישראליות, שמרכיבות את אומת ההיי-טק ● והפעם: מוטורולה, שפועלת בארץ מקום המדינה ושפתחה כאן מרכז מו"פ לפני יותר מ-50 שנה

מייק פיטרסון, מנהל מרכז הפיתוח הישראלי של מוטורולה סולושנס.

מוטורולה סולושנס נמנית עם החברות הרב לאומיות שהחלו לפעול בישראל מיד עם הקמתה. זה התחיל עם נציגות שהוקמה על ידי משה בסין, יזם וחלוץ ציוני, בדירה קטנה בתל אביב, והמשיך עם הקמת החברה הבת מוטורולה ישראל ב-1964 ועם הקמת מרכז הפיתוח המקומי שלה ב-1972. בכל השנים האלה מוטורולה פועלת בארץ, ומשגשגת.

שם החברה האם: מוטורולה סולושנס – חברה בינלאומית וציבורית.

היכן ממוקם המטה שלה?
שיקגו, אילינוי, ארצות הברית.

מהו שם מרכז הפיתוח המקומי?
מוטורולה סולושנס ישראל.

היכן הוא ממוקם?
במגדל ToHa בתל אביב

כמה מרכזי פיתוח יש לחברה מחוץ לישראל?
לחברה ארבעה מרכזי פיתוח, בנוסף לזה הישראלי, שממוקמים בארצות הברית, פולין, דנמרק ומלזיה.

מהו מספר העובדים של החברה?
יש לה 19 אלף עובדים ב-60 מדינות, מהם 700 בישראל.

מהו היקף המכירות העולמי?
ההיקף עמד ב-2021 על 8.2 מיליארד דולר.

האם החברה מגייסת עובדים בישראל? כמה משרות פתוחות?
גם בתקופה זו, מרכז הפיתוח הישראלי של מוטורולה סולושנס מגייס עובדים חדשים. כרגע יש 8 משרות פתוחות, בעיקר לאנשי תוכנה. יצוין כי המרכז מאפשר לסטודנטים בתחום להתמחות ולהתנסות, וקיימות משרות שפתוחות גם להם.

מיהם המנהלים הבכירים?
מנכ"ל מוטורולה סולושנס ישראל הוא אברהם בן דוד ומנהל מרכז הפיתוח הישראלי – מייק פיטרסון.

מהם תחומי הפעילות של מרכז הפיתוח?
מרכז המחקר והפיתוח הישראלי של החברה הוקם ב-1972 כקבוצת המו"פ הראשונה שלה בישראל. כיום הוא מהווה מרכיב מרכזי באסטרטגיית הפיתוח הגלובלית של מוטורולה. המרכז מתמקד במכשירי הדור הרביעי (LTE) למשימות קריטיות; מערכות שליטה ופיקוד מקיפות לערים חכמות; רשתות לאזורי אסון; אבטחה; קישוריות למכשירים ביישומים תעשייתיים ופתרונות בהתאמה אישית. המרכז מתמחה בתחומים הבאים: מוצרי LTE ו-5G, בקרי IoT, ופתרונות וידיאו ואנליטיקה. כמו כן, הוא מעורב בפיתוח יחידות קצה, בהם הסמארטפון המוצפן של מוטורולה, שתומך ב-LTE וב-5G, למערכות הביטחון, מכשיר משולב רדיו לשימוש כוחות הביטחון בגרמניה, ועוד פרויקטים עבור מערכות ביטחון וצבאות.

בשנים האחרונות זכה מרכז הפיתוח הישראלי במכרזים שדרשו כושר המצאה לא שגרתי: בקרת אלחוט לקו המים הראשון שהקימה מקורות לירושלים, פיתוח מערכות שליטה ובקרה לחיל האוויר בפרויקט שהפך למודל לחיקוי עולמי, ועוד.

האם החברה דוגלת בשילוב עובדים ממגזרים שונים – ערבים, נשים, חרדים, להט"בים וכדומה?
כן. במרכז עובדים בשיתוף פעולה פורה נשים, חרדים.ות, צעירים.ות, ותיקים.ות, סטודנטים.ות ובני.ות מיעוטים.

כיצד פעילות החברה בארץ מייצרת אימפקט בישראל ובחו"ל?
המוצרים שלה מסייעים לגופים המצילים חיים ברחבי העולם לתקשר באופן אפקטיבי יותר, כדי להציל חיים. מטרתה העיקרית היא להציע פתרונות למצבי חירום ברגעים שבהם זה באמת משנה.

מהו החזון של החברה לרגל 75 שנה למדינת ישראל?
פיטרסון: "בישראל, הצוותים שלנו מתמקדים במיוחד במכשירי הדור הבא, בפתרונות וידיאו ותוכנה, בציוד לביש, בחיישנים חכמים, ובמערכות שליטה ובקרה לבטיחות הציבור והשווקים הארגוניים. אנחנו מבינים שבשנים הבאות סייבר הגנתי יהיה חלק מרכזי בכל פיתוח מוצר שנפנה לפתח. מכיוון שגופי החירום מאמצים יותר ויותר טכנולוגיות בפעילות השוטפת שלהם, ההגנה על האינפורמציה והוויזואליה חייבת להיות חמורה יותר. בישראל יש יתרון חזק בתחום הסייבר.

בנוסף, חשוב לי לציין, בתור מי שעבד שנים רבות בארצות הברית ובאסיה, שהצוות הישראלי שלנו מחזיק ביתרונות מאוד בולטים של כושר יזמות ורקע, שמחייב לדעת איך לעבוד בצוות ולהגיע להישגים תוך שיתוף פעולה. אני גאה שמרכז המו"פ שלנו בתל אביב הוא מרכיב מרכזי באסטרטגיית החדשנות הגלובלית של מוטורולה סולושנס".

לאתר מרכז הפיתוח הישראלי של מוטורולה סולושנס לחצו כאן.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מחמוד חמודי

    בני מיעוטים מאיזה מיעוט? אין אפילו ערבי אחד במוטורולה

  2. יצחק גלבוע

    מאחל לחברה המשך הצלחה כמו בעבר, גם בעתיד

אירועים קרובים