מנכ"ל OpenAI סייע לסטארט-אפים שנפגעו מקריסת SVB

סם אלטמן, העומד מאחורי החברה שהביאה לעולם את ChatGPT, העביר לכמה חברות סכום כסף שיעזור להן לשלם משכורות, למרות נזקי הקריסה של הבנק ● נראה כי בכירים נוספים בתעשייה מסייעים פיננסית למי שנפגעו

סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI.

קריסת SVB, כך מדווחת התקשורת העולמית, הביאה לכך שבכירים בגזרת הטכנולוגיה בארצות הברית, חלקם משקיעי הון-סיכון מובילים, מיהרו לשלוח יד לכיסיהם העמוקים במטרה להציל סטארט-אפים שקריסת הבנק מעמק הסיליקון פגעה בהם. בדיווחים לא צוינו שמות המסייעים מלבד דמות בולטת מאוד ששמה בהחלט פורסם – סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI, החברה שהביאה לעולם את ChatGPT המהולל והמשבש, שעל עזרתו המרשימה דיווחה רויטרס.

הנפילה של SVB – בנק שהתמקד בהלוואות לסטארט-אפים – שחלה בסוף השבוע האחרון היא הגדולה ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2008, והיקף השפעתה על השווקים הגלובליים עדיין אינו ברור, אך הוא מהותי וניכר כבר כעת. צעד שהוא כבר גרם לה הוא סגירתו של "בנק הקריפטו" Signature Bank. שני המהלכים מעוררים דאגה רבה בשוק ההון ובמטרה להרגיע, הרשויות בארצות הברית הודיעו על תוכניות שיאפשרו למפקידי הפיקדונות ב-SVB לקבל חלק מהכספים שלהם בחזרה, וג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית, נשא נאום מיוחד, שבו הוא אמר כי המערכת הבנקאית האמריקנית בטוחה.  


דווקא מי שניצב כיום מאחורי החברה הלוהטת ביותר בהיי-טק הועלמי, OpenAI, ושעסוק כנראה עד צוואר בהצלחת כלי ה-AI המטורפים שלה, הוא השם הבולט בין המסייעים לחילוץ כמה יזמים מפגיעת SVB, על ידי מתן כספים מכיסו הפרטי, כך לפי רויטרס.

אלטמן בן ה-38 נחשב לדמות משמעותית בעולם ההשקעות. לאורך שנות פעילותו הוא שם את כספו על חברות גדולות כמו רדיט, Airbnb, פינטרסט, דרופבוקס ורבות אחרות. שוויו הנקי של היזם אינו וודאי, ומוערך בין כ-250 מיליון דולר ל-2 מיליארד ד' בדיווחים השונים. מה שוודאי הוא שאלטמן עשה הון כאיש עסקים, יזם, משקיע, מתכנת ובלוגר, אבל נראה שהחלטתו מ-2015 לפתוח את OpenAI, אז יחד עם אילון מאסק שפרש בינתיים מהיוזמה, הייתה מהמוצלחות שביצע. אמנם גם ל-OpenAI אין כעת הערכת שווי עדכנית, אבל כן ידוע כי ב-2021 הוערכה החברה – המתמחה ב-בינה מלאכותית ג'נרטיבית – כשווה כ-14 מיליארד דולר, ושבינואר השנה היא כבר הוערכה בכ-29 מיליארד דולר, על פי Semafor. ואולם יש לקחת בחשבון כי אחרי הערכת השווי הזו החברה זכתה בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר ממיקרוסופט, ושכלי הבינה המלאכותית המבריק שלה, ChatGPT, שולב בינתיים בשירותיהן של חברות רבות, ובעיקר בשירותי הענקית מרדמונד, מה שלבטח הקפיץ עוד בהרבה את שוויה הנוכחי.

ChatGPT - הצ'אטבוט המגה מצליח מבית OpenAI.

ChatGPT – הצ'אטבוט המגה מצליח מבית OpenAI.

מעביר את זה הלאה

"אני זוכר את המשקיעים שעזרו לי כשניהלתי סטארט-אפ ובאמת הייתי צריך את זה, ואני תמיד מנסה להעביר את זה הלאה", הסביר אלטמן לסוכנות הידיעות את ההגיון שבפועלו.

ואכן, לפי דיווחו של דוקטור גורסון, מנכ"ל Rad AI, לתקשורת באחרונה, אלטמן סייע לו ונענה לבקשת עזרה ממנו בלי להסס. "נגמרו לי האפשרויות, אז פשוט שלחתי לו מייל", תאר גורסון את שאירע. לדבריו, אלטמן הגיב בתוך זמן קצר, והציע לו סכום בעל שש ספרות שיספיק לחברה שלו כדי לשלם משכורות לעובדיה. את הכסף העביר אלטמן ל-Rad AI ללא תנאים, ורק ביקש מגורסון להחזיר לו אותו לכשיוכל, כך אמר לתקשורת המנכ"ל הנפעם.

Sam has been sending stuck startups money today with no docs, just saying “send me back whatever you can whenever you can”. What a legend 🥲


"סאם שלח היום לסטארט-אפים תקועים כסף ללא מסמכים, רק אמר 'שלחו לי בחזרה מה שאתם יכולים מתי שאתם יכולים'. איזו אגדה", צייץ בטוויטר אחיו של סם, ג'ק אלטמן, בשבת.

אלטמן עצמו צייץ ביום שבו חלה נפילת SVB: "משקיעים ששואלים 'איך אני יכול להיות מועיל': היום הוא יום טוב להציע כסף חירום לסטארט-אפים שלכם, שזקוקים להם ל(שם תשלום – ג"פ)שכר או כל דבר אחר. ללא מסמכים, ללא תנאים, רק לשלוח כסף. קשה לי לדמיין שמפקידים באמת מפסידים כאן כסף, אבל זה כל כך מלחיץ בינתיים…"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים