אחרי SVB: בנק אמריקני נוסף נסגר – השני בכמה ימים

הרגולטורים בארה"ב החליטו לסגור את בנק הקריפטו Signature Bank, כדי למנוע את החרפת המשבר במערכת הבנקאית ● בעלי הפיקדונות ב-SVB יוכלו למשוך לפחות חלק מהסכום ו-HSBC רכש את הזרוע הבריטית שלו ב-1 פאונד בלבד

עוד בנק שנסגר. Signature Bank.

אפקט דומינו? נראה שהמשבר בשוק הבנקאות בארצות הברית גדול יותר ממה שחשבו בתחילה, משום שלאחר שלפני כמה ימים קרס ונסגר SVB, "הבנק של ההיי-טק", אמש (א') סגרו הרשויות בארצות הברית בנק נוסף – Signature Bank. בנוסף, ה-FDIC, שהיא הזרוע של הבנק המרכזי של ארצות הברית שמבטחת פיקדונות, הודיעה כי חלק (קטן) מבעלי הפיקדונות בבנק SVB יוכלו למשוך את הפיקדונות שלהם.

Signature Bank נחשב ל-"בנק קריפטו", שכן מבוצעות תחת כנפיו עסקאות רבות במטבעות וירטואליים. זהו "בנק הקריפטו" השני בגודלו, לאחר סילברגייט, שהודיע בשבוע שעבר על סגירת מערכת העברת התשלומים במטבעות וירטואליים הפופולרית SEN. הבנק מסר בהודעה זו כי הוא בוחן את המשך דרכו.

סגירת Signature Bank קשורה להתמוטטות בנק SVB: הרגולטור האמריקני עשה זאת כדי לצמצם ככל הניתן את ההתרחבות של המשבר בשוק הבנקאות. משרד האוצר, הפד וה-FDIC הודיעו כי "אנחנו מודיעים על מזעור סיכונים דומה (לסגירת SVB – גב"ז) ל-Signature Bank. הבנק הניו יורקי נסגר היום על ידי הרשויות שם". בהודעה נמסר כי למפקידים בבנק זה תהיה גישה מלאה לפיקדונות שלהם, גם לאחר צעד הסגירה. "משלם המיסים לא יצטרך לשאת בהפסדים כלשהם (של הבנק – גב"ז)", ציינו.

רק 10% מבעלי הפיקדונות ב-SVB יוכלו למשוך את כספם במלואו

בתוך כך, ה-FDIC הודיעה אתמול שחלק מלקוחות בנק SVB יכולים להתחיל לקבל כספים במסגרת הסדר ביטוח הפיקדונות של הפד כבר היום, עם פתיחת המסחר בניו יורק. מדובר בפעולה מהירה מאוד של הבנק המרכזי, שהוא מבצע כדי לבלום את הפאניקה שהולכת ונוצרת בשוק ההון של ארצות הברית, וכדי ששוק המניות ושוק אגרות החוב בוול סטריט לא יפלו היום ובימים הקרובים.

במסגרת ההסדר של הפד עם SVB, כל מפקיד בבנק של עמק הסיליקון יקבל בחזרה את הפיקדון שלו, אך עד לתקרה של רבע מיליון דולר בלבד. על פי הערכות, יותר מ-90% מבעלי הפיקדונות בבנק מחזיקים בפיקדונות בסכומים שמעל לרבע מיליון דולר, כך שההפסד גדול למדי.

מי ירכוש את SVB?

בינתיים נמשכים המאמצים למצוא רוכש ל-SVB. על פי דיווחים, רויאל בנק אוף קנדה, הבנק האמריקני PNC והחברה הלונדונית רויאל גרופ, שנשלטת על ידי מיליארדרים מאיחוד האמירויות, הביעו עניין ברכישת SVB או חלקים ממנו. גם שמו של אילון מאסק הוזכר בהקשר זה. כך או כך, HSBC, הבנק הגדול ביותר באירופה ואחד הבנקים הגדולים בעולם, הודיע כי רכש את הזרוע הבריטית של SVB תמורת פאונד אחד בלבד.

מי שירכוש בסופו של דבר את SVB, בהנחה שיימצא אחד שכזה, לבטח ירצה גב פיננסי חזק. HSBC נחשב לבנק חזק, אך נראה כי במגעים לרכישת הזרוע הבריטית של הבנק של עמק הסיליקון הוא קיבל ביטחונות ממשרד האוצר הבריטי ומ-Bank of England – הבנק המרכזי של המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים