ביידן מנסה להרגיע: "המערכת הבנקאית שלנו בטוחה"

הנשיא האמריקני אמר בנאום לאומה שבעלי עסקים שהפקידו את הכספים שלהם ב-"בנק של ההיי-טק" SVB וב-"בנק הקריפטו" Signature "יכולים לנשום לרווחה" ● הוא קרא לחקירה מלאה של קריסת שני הבנקים

ממשיך לקדם את תעשיית השבבים האמריקנית. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, ניסה היום (ב') להרגיע את הטלטלה בשווקי ההון בעולם, ובעיקר בארצות הברית, בעקבות סגירתם של שני בנקים – "הבנק של ההיי-טק", SVB, ו-"בנק הקריפטו" Signature.

בנאום שנשא בבית הלבן שעה קלה לפני פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט התייחס ביידן למצב המערכת הבנקאית האמריקנית ואמר ש-"הודות לפעולה המהירה של הממשל שלי בימים האחרונים, האמריקנים יכולים להיות בביטחון שהמערכת הבנקאית שלנו בטוחה".

"הפיקדונות שלכם יהיו שם כשתצטרכו אותם", אמר ביידן לאזרחים. הוא ציין שהוא הנחה את הרשויות לדאוג לעסקים הקטנים שיש להם פיקדונות בבנקים שקרסו, כמו גם לעובדיהם. "העסקים האלה יכולים לנשום לרווחה בידיעה שהם יוכלו לשלם לעובדים ולשלם את החשבונות שלהם. גם העובדים המסורים שלהם יכולים לנשום לרווחה", ציין.

ביידן הוסיף כי המנהלים של הבנקים שקרסו – יפוטרו. "אם השליטה על בנק נלקחת על ידי ה-FDIC (הזרוע של הבנק המרכזי של ארצות הברית שמטפלת בפיקדונות – י"ה), האנשים שמנהלים את הבנקים האלה לא צריכים לעבוד בהם יותר", אמר.

הנשיא האמריקני קרא ל-"חקירה מלאה" של הגורמים שהביאו לקריסת SVB ו-Signature והאם ניתן להטיל את האחריות לכך על הבעלים והמנהלים שלהם. ביידן ציין כי "תחת הממשל שלי, אף אחד לא מעל לחוק". כמו כן, הוא אמר כי הוא יבקש מהקונגרס ומהרגולטורים לחזק את הרגולציה, כדי לוודא ש-"יהיה פחות סביר שייכשל עוד בנק כמו אלה שכשלו".

דאגה רבה בשווקים

סגירת SVB, ואחריו Signature Bank, עוררה דאגה רבה בשווקי ההון בעולם, ובעיקר בארצות הברית. שתי סגירות הבנקים קשורות זו בזו: הרגולטור האמריקני סגר את Signature כדי לצמצם ככל הניתן את ההתרחבות של המשבר בשוק הבנקאות לאחר קריסת בנק SVB.

משרד האוצר של ארצות הברית, הפד וה-FDIC הודיעו כי "אנחנו מודיעים על מזעור סיכונים דומה (לסגירת SVB – גב"ז) ל-Signature Bank. הבנק הניו יורקי נסגר היום על ידי הרשויות שם". בהודעה נמסר כי למפקידים בבנק זה תהיה גישה מלאה לפיקדונות שלהם, גם לאחר צעד הסגירה. "משלם המיסים לא יצטרך לשאת בהפסדים כלשהם (של הבנק – גב"ז)", ציינו. זאת, בהמשך לדברים שנאמרו בסנאט, שלפיהם "אין צורך לסייע לעשירי ההיי-טק".

רק 10% מבעלי הפיקדונות ב-SVB יוכלו למשוך את כספם במלואו

בתוך כך, ה-FDIC הודיעה אתמול שחלק מלקוחות בנק SVB יכולים להתחיל לקבל כספים במסגרת הסדר ביטוח הפיקדונות של הפד כבר היום, עם פתיחת המסחר בניו יורק. מדובר בפעולה מהירה מאוד של הבנק המרכזי, שהוא מבצע כדי לבלום את הפאניקה שהולכת ונוצרת בשוק ההון של ארצות הברית, וכדי ששוק המניות ושוק אגרות החוב בוול סטריט לא יפלו היום ובימים הקרובים.

במסגרת ההסדר של הפד עם SVB, כל מפקיד בבנק של עמק הסיליקון יקבל בחזרה את הפיקדון שלו, אך עד לתקרה של רבע מיליון דולר בלבד. על פי הערכות, יותר מ-90% מבעלי הפיקדונות בבנק מחזיקים בפיקדונות בסכומים שמעל לרבע מיליון דולר, כך שההפסד גדול למדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים