רואים המון ציוצים ממאסק בטוויטר? האלגוריתם תוכנן לשם כך

האם ציוצי הבעלים קודמו בשל קנאה בביידן? ● לפי דיווחים, מהנדסי החברה קיבלו הורה לתכנן את האלגוריתם לחשיפת יתר של מאסק, אחרי שציוץ הסופרבול של הנשיא משך יותר תשומת לב ● וגם: מתי יהיה לחברה מנכ"ל חדש?

פשוט לקח ממשתמש את שמו בפלטפורמה. אילון מאסק, הבעלים והיו"ר של X.

אם נדמה היה לכם שהפיד שלכם בטוויטר כולל באחרונה אינסוף ציוצים שכתב ופרסם אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל של החברה – אתם כנראה צודקים. ואולם ככל הנראה שלא מדובר בבעיה באלגוריתם או בצירוף מקרים, אלא במצב שיצר מאסק בעצמו, אחרי שדחף את עובדיו לדאוג שהפוסטים שלו ייראו יותר.

לפי דיווחים, מהנדסי החברה קיבלו הורה לתכנן את האלגוריתם לחשיפת יתר של מאסק, אחרי שציוץ הסופרבול של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן משך יותר תשומת לב מפרסומי הבוס.


הכל התחיל כשציוץ תמיכה של מאסק בפילדלפיה איגלס, שהועלה במהלך גמר הסופרבול, "הפסיד" 9.1-29, במונחים של מיליוני צפיות, בהתמודדות הווירטואלית מול ציוצו של הנשיא ביידן, על אף שליזם הטק התזזיתי יש יותר עוקבים – 129 מיליון למאסק ולביידן "רק" 37 מיליון. מאסק, כנראה לנוכח חוסר העניין היחסי בציוץ שלו, מחק את הפרסום מאחור יותר, אבל ככל הנראה המצב גרם למולטי-מיליארדר המתוסכל לפעול במהירות ולהנחות את הצוות ההנדסי של טוויטר "לתקן את הבעיה" כבר באותו ערב, על ידי בניית מנגנון שיבטיח לו נראות הכי משמעותית שאפשר.

אתר Engadget דיווח כי כ-80 עובדי טוויטר קיבלו ממאסק משימה מיידית לחקור את הסיבות האפשריות להיקיפי החשיפה אליו, המתמעטים בשירות, בתוך בחינת האפשרות שהרבה אנשים פשוט חסמו והשתיקו את הבעלים הדעתן, שהיה מאוד פעיל בשירות חודשים האחרונים מאז שרכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר. עם זאת, על פי הדיווח, הצוות שגויס בדק גם בעיות טכניות פוטנציאליות לגיטימיות, מכיוון שציוצים ממשתמשים שהפוסטים שלהם בדרך כלל מצליחים ונחשפים אמורים להיות מקודמים אוטומטית במערכת.

עקב המהלך, לפי הדיווחים השונים בעולם, בלילה אחד, האלגוריתם של טוויטר שונה כדי להגדיל באופן מלאכותי את הנראות של הציוצים מבית מדרשו של מאסק בקנה מידה גבוה, גם בהשוואה לסטנדרטים המקובלים ברשת המצייצת. מטרת המהלך הייתה להבטיח שה"בוס" יחשף בהרחבה ושתכניו יקבלו מיקום גבוה יותר מאלו של כל אחד אחר. אחרי כן, לפי הערכה של The Verge, יותר מ-90 אחוז מעוקביו של מאסק ראו את הציוצים שלו בשלושת הימים האחרונים, ואלו הגיעו לממוצע של 50 מיליון לייקים וצפיות פר ציוץ.

במהלך השבועות האחרונים, מאסק היה אובססיבי לגבי המעורבות הנמוכה שמפגינים המשתמשים בפרסומים שלו בפלטפורמה. לפני שבוע דיווח Platformer שאחד ממהנדסי המחשבים שהעז לומר למנכ"ל שהחשיפה לציוצים שלו הולכת ופוחתת בגלל שהעניין בו ספציפית פחת – פוטר.

מעניין לגלות שמאסק גם העלה בעקבות התסכול ציוץ ובו תמונת שתי נשים, די חשופות, שהאחת מהן, הלובשת חולצה שעליה כתוב "הציוצים של אילון" מאלצת את האחרת, שעל חולצתה הכיתוב "טוויטר", לשתות בכוח נוזל מסוים.

מתי יוחלף מאסק במנכ"ל חדש?

יצוין כי מאסק אכן איבד גובה בהרבה אופנים מאז שרכש את טוויטר בסכום העתק 44 מיליארד ד' בשלהיי אוקטובר האחרון. מאסק, מסתבר, קבע שיא שלילי ב'ספר השיאים של גינס' עבור האדם שהפסיד הכי הרבה כסף בהיסטוריה. הוא הצליח לאבד מהונו העצום כמעט 200 מיליארד דולר לאורך 2022. הסיבה העיקרית להפסדים, מעבר לסכום הרכישה המופרז, היא המניות של טסלה, שצנחו צניחה חופשית פשוט. עקב כל עלו מאסק איבד את מקומו כמוביל בטבלת עשירי תבל וצנח למקום השני.

עוד "הפסד" שניתן לזקוף "לזכותו" של הבוס החדש בטוויטר הוא העובדה שמשתמשי הפלטפורמה לא ממש מעוניינים בו כמנכ"לה. למעשה, בדצמבר, חודשיים בלבד לאחר שרכש את החברה ונכנס גם לנעלי המנכ"ל שלה, ערך מאסק סקר בעמוד שלו ברשת המצייצת, ובו שאל את העוקבים אחריו האם הוא צריך לעזוב את תפקיד המנכ"ל, מאסק הבטיח לעשות את מה שהעוקבים יחליטו, ואלה הכריעו ברוב גדול בעד העזיבה שלו – 57.5% השיבו "כן" ו-42.5% – "לא".


לעולם לא היה ברור האם מאסק יעמוד בהבטחתו, אולם כעבור יומיים ממועד עריכת הסקר, זמן נצח בקצב ההתרחשויות הטוויטרי בעידן מאסק, הבוס החדש שב והתייחס לסוגיה וסופסוף הבהיר האם בכוונתו לעמוד בהבטחתו. הוא הצהיר אז כי ייתכן שהפרישה ומינוי מחליף לתפקיד יארכו עוד זמן לא מבוטל, אם יתרחשו בכלל, כשצייץ הבהרה ראשונה בנוגע לכוונותיו לעתיד: "אתפטר מתפקיד המנכ"ל ברגע שאמצא מישהו טיפש מספיק לקחת את התפקיד! לאחר מכן, אני רק אריץ את צוותי התוכנה והשרתים".

אתמול (ד') שב הנושא לרגע לכותרות, אחרי שמאסק אמר כי יוכל אולי למנות את יורשו בתפקיד מנכ"ל טוויטר עד סוף 2023, אך קודם כל יהיה צורך "לייצב" את חברת המדיה החברתית שבבעלותו. "אני חושב שאני צריך לייצב את הארגון ופשוט לוודא שהוא נמצא במקום בריא מבחינה כלכלית ושמפת הדרכים של המוצר מונחת בצורה ברורה", אמר מאסק באירוע World Government Summit שנערך בדובאי. "אני מניח שלקראת סוף השנה הזו אמור להיות עיתוי טוב למצוא מישהו אחר לנהל את החברה, כי אני חושב שהיא צריכה להיות בעמדה יציבה לקראת סוף השנה הזו", הצהיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים