מאסק: "אתפטר כשאמצא מישהו טיפש מספיק לקחת את התפקיד!"

המצייצים הכריעו - בסקר ציבורי שערך הבעלים עצמו - בעד פרישתו של מאסק מתפקיד מנכ"ל טוויטר ● מאסק הבטיח כי יציית להחלטה ואמש הודה שהחיפושים אחר מחליף מתרחשים ● ומה חושב גייטס על ביצועי הניהול של מאסק?

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

בחלוף כחודשיים בלבד מכניסתו לנעלי הבעלים והמנכ"ל – אילון מאסק מחפש מחליף שינהל במקומו את טוויטר.

הכל התחיל בראשית השבוע (א') כשסקר שיצר מאסק בחשבון הטוויטר הפעיל מאוד שלו שאל האם עליו לעזוב את תפקידו כמנכ"ל הפלטפורמה המצייצת. כותב הסקר גם הבטיח לציית להחלטת המצביעים. אחרי שרוב המשתמשים הצביעו בעד – 57.5%, שהם כ-17.5 מיליון אנשים, השיבו בחיוב ו-42.5% שללו את הרעיון של עזיבת כס המנכ"ל – נותר למאסק לעמוד בהתחייבותו.

אבל חלפו עוד יומיים תמימים, שהם זמן נצח בקצב ההתרחשויות הטוויטרי בעידן מאסק, עד שהבוס שב והתייחס לסוגיה וסופסוף הבהיר האם בכוונתו לעמוד בהבטחתו.

מאסק לא סיפק בסקר מסגרת זמן לפרישה מהמנכ"לות ולא ציין יורש אופציונלי, אך תוכן ציוצו מאתמול (ג') הבהיר כי ייתכן שהפרישה ומינוי מחליף לתפקיד יארכו עוד זמן לא מבוטל, אם יתרחשו בכלל.

איל הטק התזזיתי צייץ, כאמור, אתמול הבהרה ראשונה בנוגע לכוונותיו לעתיד: "אתפטר מתפקיד המנכ"ל ברגע שאמצא מישהו טיפש מספיק לקחת את התפקיד!", כתב, "לאחר מכן, אני רק אריץ את צוותי התוכנה והשרתים".

התייחסותו זו של מאסק לתכונות המנכ"ל המבוקש מצביעה למעשה על כך שהוא אינו מאמין שמועמד ראוי או בכלל מעוניין יצוץ בעתיד הקרוב.

שכח שהוא גם מנכ"ל של טסלהה? המייסד והמנכ"ל שלה, אילון מאסק.

שכח שהוא גם מנכ"ל של טסלהה? המייסד והמנכ"ל שלה, אילון מאסק. צילום: BigStock

לחץ לפרוש ממנכ"לות טוויטר

לפי המדיה העולמית, אפשר שמאסק – שהוא כידוע גם מנכ"ל טסלה, SpaceX וחברות דומיננטיות אחרות – מעוניין לצאת מנעלי הבוס בטוויטר בשל הביקורת שספג על ניהולו את החברות האחרות שלו. המבקרים טענו נגדו כי בזמן שברשת החברתית הניהול מטעמו מתמקד בעדכוני מדיניות שנויים במחלוקת, במקרה של טסלה הוא מתאפיין בעיקר בהיעדרו. הקברניט רב התארים נאלץ כנראה להקדיש חלק ניכר מזמנו לטוויטר, והותיר את ענקית המכוניות החשמליות שלו נטושה במקצת. בשבוע שעבר, מניית טסלה ירדה מתחת ל-155 דולר – שפל של שנתיים בשוויה. עקב כך, בעל המניות הגדול ביותר של החברה קרא לדירקטוריון לנקוט בפעולה בנוגע להיעדרות המנכ"ל.

בוול סטריט נשמעות קריאות ברורות כלפי מאסק לפרוש ממשרת המנכ"ל המי יודע כמה, שהחליט לאייש ברכש החדש שלו טוויטר. בשבועות האחרונים, מאז שהחברה והרשת החברתית שלה עברו לידיו בתמורה ל-44 מיליארד דולר, ושמאסק החל לאחוז במושכות השירות, גבר הלחץ מצד משקיעי טסלה שהוא יתפנה בחזרה לעיסוקיו הקודמים וישוב לנהל את יצרנית המכוניות החשמליות. אפשר גם שהמשקיעים היו מעוניינים כי יזם הטק יפסיק לחבל בשמו הטוב, שאפשר כי נפגע בשל הניהול הכאוטי, המשונה והדרקוני של הפלטפורמה.

כבר בנובמבר אמר הבעלים החדש שבכוונתו לאתר בסופו של דבר מישהו שינהל את הנרכשת. "אני מקווה לצמצם את הזמן שלי בטוויטר ולמצוא מישהו אחר לנהל את טוויטר לאורך זמן", אמר מאסק בפני בית משפט בדלאוור, ארה"ב, כפי שצוטט בזמנו ב-CNBC. ביום א' מאסק הסביר, בתגובה לציוץ של משתמש אחר, כי אין לו יורש על הכוונת וש-"אף אחד לא רוצה את התפקיד שיכול באמת לשמור על טוויטר בחיים".

ואולם כעת, ועל פי CNBC, אשר ציטט אנשים שמכירים את הנושא, הבעלים והמנכ"ל המולטי-מיליארדר של טוויטר אכן מחפש מישהו שיחליף אותו כראש חברת המדיה החברתית.

כשהאויב המיתולוגי מותח ביקורת גם

ביל גייטס, סוג של נמסיס בעבור מאסק, מתח גם הוא באחרונה ביקורת על סגנון הניהול של מנכ"ל טוויטר הנוכחי, אותו הגדיר במושג הלועזי 'Seat of your pants'. על פי מילון קיימברידג', משמעות המונח היא שהאדם "עושה את מה שהוא עושה תוך שימוש רק בניסיונו האישי ובביטחון בשיקול הדעת שלו בלבד".

מייסד מיקרוסופט מאמין שהבעיות הנוכחיות של טוויטר חושפות גישה חד-צדדית לבעיות בפלטפורמה.

בראיון שהעניק גייטס לפייננשל טיימס, בין יתר הנושאים שנדונו, דיבר גייטס על מנהיגותו של מאסק בטוויטר. גייטס גרס כי הקיטוב ברשת החברתית המצייצת החמיר בחודשים האחרונים, ואמר בין השאר: "אני בהחלט סבור שהמצב בטוויטר הוא שמעורר את העניינים. במקום מערך אובייקטיבי של צעדים שננקטו על ידי קבוצה מגוונת של אנשים, אנו רואים גישה חד-צדדית".

לא מתלהב מסגנון הניהול של מאסק את טוויטר. ביל גייטס.

לא מתלהב מסגנון הניהול של מאסק את טוויטר. ביל גייטס. צילום: לוקאס קובוץ, הנציבות האירופית, מתוך ויקיפדיה

כזכור, מאז שמאסק אימץ לחיקו את טוויטר, החברה פיטרה מאות עובדים ובמקביל, מאסק החליט לבקש 'עזרה' מעובדיו בחברות האחרות שלו. כך למשל, אחרי שפיטר את ראש הצוות המשפטי של החברה, עורך דינו הפרטי אלכס ספירו, שאותו מינה מיד עם העברת הבעלות, סולק על ידיו ממשרתו אחרי זמן קצר בה, וכעת טוויטר נשענת על סיוע הצוות המשפטי של טסלה.

גייטס הסביר לטיימס כי אינו יודע בדיוק ממה נובעת הבעיה בטוויטר, אך קבע בראיון שרשתות חברתיות חייבות להיות קשובות להפצת מידע מוטעה ולהפצת אלימות דרכן ולמגר את התופעה מקרבן. מאסק, לעומת זאת, החליט לנהל את הרשת החברתית המצייצת עם הרבה פחות צנזורה ולפי הדיווחים, אחרי שפיטר את כל ראשי מחלקת מיתון התוכן וחלק מעובדיה, אכן הפלטפורמה הוצפה ביותר דיבור שטנה וביותר מידע מוליך שולל.

יצוין כי מאסק טען באחרונה, בהקשר לנושא מיתון התוכן, כי ממשלת ארה"ב שילמה לטוויטר מיליונים בעבר כדי לצנזר מידע לבחירתה. המנכ"ל צייץ אתמול מחדש פוסט בנושא בנו של ג'ו ביידן, האנטר ביידן, שהכפיש את פלטפורמת המדיה החברתית והוסיף אליו מסר: "הממשלה שילמה לטוויטר מיליוני דולרים כדי לצנזר מידע מהציבור".

מאסק מנסה להציג באחרונה דרך התייחסות לפרסומים ששמם "תיקי טוויטר" כיצד השירות נוהל באופן כושל ועתיר אינטרסים בעבר, ואיך הוא, מאידך, משנה את טוויטר לכדי שירות "לכולם" בו לא יושתקו קולות וידוכאו רעיונות שמקורם בעיקר בצד הימני של המפה הפוליטית.

כעת נותר רק להמתין למנכ"ל חדש שימונה בידי מאסק ולראות איך והאם ישתנה אופי הניהול החדש שמנהיג איש הטק חסר המנוח – אם לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים