מיקרוסופט Vs גוגל: מנוע החיפוש בינג התחדש בתוסף ChatGPT

מיקרוסופט שיגרה את התחמושת ה"גרעינית" שלה והציגה לראשונה מתכונת משודרגת של מנוע החיפוש, בגרסה חזקה יותר עם הצ'אטבוט המגה-מדובר מבית OpenAI לשימוש חופשי ● האם הצעד יהפוך אותה למובילת תחום החיפוש?

מנוע החיפוש בינג במתכונתו החדשה, מחוזק ב-ChatGPT.

באירוע שנערך במטה מיקרוסופט אתמול (ב') הציג מנכ"ל החברה, סטיה נאדלה, את מנוע החיפוש בינג (Bing) בגרסה מעודכנת ומשודרגת, המגובה ב-ChatGPT מבית OpenAI. בנוסף הסביר נאדלה לנוכחים כיצד ה-AI עתידה לשנות את מנוע החיפוש בערך מהקצה אל הקצה, וכמובן לייעל אותו לטובת הגולשים. החברה גם הציגה באירוע דפדפן אדג' (Edge) מרוענן, הכולל פונקציות AI חדשות.

חוויית בינג החדשה שמביאה אלינו ענקית התוכנה תהיה זמינה כבר החל מהיום לכולם כ"תצוגה מקדימה מוגבלת" בשולחן העבודה, כך דיווח אתר The Verge. המגבלה המוזכרת משמעותה מספר שאילתות נתון שכל גולש יוכל להשתמש בהן נכון לכרגע, אך לפי החברה כבר כעת ניתן להירשם לגישה מלאה לשירות, שתיפתח בקרוב.

"כל יום אנחנו רוצים להוציא דברים חדשים"

סטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר מיקרוסופט. צילום: מיקרוסופט

סטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר מיקרוסופט. צילום: מיקרוסופט

"זה יום חדש בחיפוש. זו פרדיגמה חדשה לחיפוש", אמר נאדלה באירוע אתמול. "חדשנות מהירה עומדת לבוא. היום מתחיל מירוץ, מבחינת מה שאתם יכולים לצפות לו. אנחנו הולכים להתקדם מהר. מבחינתנו, כל יום אנחנו רוצים להוציא דברים חדשים. והכי חשוב – אנחנו רוצים שיהיו הרבה כיף לחדש בחיפוש", הבהיר המנכ"ל.

לפי מיקרוסופט, תחום החיפוש לא השתנה הרבה ב-20 השנים שחלפו מאז החלו חברות להשתמש במנועי חיפוש אלגוריתמיים. לפיכך, הוספת יכולות הבינה המלאכותית החדשות למשוואה הופכת את מיקרוסופט, לדבריה, לחזקה יותר מכל מתחרותיה.

"Bing סוקר תוצאות מרחבי האינטרנט כדי למצוא ולסכם את התשובה שאתה מחפש", הסבירה מיקרוסופט בפוסט בבלוג שלה. "לדוגמה, אתה יכול לקבל הנחיות מפורטות כיצד להחליף ביצים במרכיב אחר בעוגה שאתה אופה ממש באותו הרגע, מבלי לגלול בין מספר תוצאות".

מיקרוסופט אמרה כי יכולות החיפוש של בינג שופרו בארבעה תחומים מרכזיים. ראשית, החיפוש מופעל כעת על ידי גרסה חדשה של מודל השפה הגדול של OpenAI, שתספק תוצאות מדויקות ומהירות יותר, לדברי החברה. שנית, מיקרוסופט התקינה את מה שהיא מכנה 'מודל פרומתאוס', שעובד בשיתוף פעולה עם הטכנולוגיה של OpenAI, כדי לספק תוצאות בטוחות ולא זדוניות למשתמשים. שלישית, מיקרוסופט יישמה AI על אלגוריתם החיפוש המרכזי שלה, כדי לשפר את הדירוג הכולל של התוצאות המתקבלות. ולבסוף, דף הבית של בינג עבר מהפך כדי לספק חוויה "מאוחדת" יותר למשתמשים.

בינג המשודרג ביכולות ChatGPT.

בינג המשודרג ביכולות ChatGPT. צילום: מיקרוסופט

מיקרוסופט זהירות – גוגל מאחורייך

למיקרוסופט אין זמן. היא שרויה במאמצי-על להיות הראשונה לספק מנוע חיפוש מגובה בצ'אטבוט בינה מלאכותית חדשני, שידע להעניק לגולשים מעבר לסתם קישורים לאתרים רלוונטיים לשאילתות שלהם, יותר או פחות. לפיכך מיקרוסופט הוסיפה כבר כעת את ChatGPT לכלי החיפוש הלא ממש משגשג שלה, ועדכנה ש-בינג ישתמש ב-ChatGPT חדש, המיועד במיוחד לחיפוש. הענקית מרדמונד הסבירה כי שהגרסה המסוימת של ChatGPT היא מהירה יותר, מדויקת יותר ומותאמת במיוחד לחיפוש, באמצעות GPT-3.5.

כאמור, למיקרוסופט אין זמן לבזבז. מאז ש-ChatGPT הפציע לחיינו לפני חודשים ספורים בלבד הוא מחולל באזזז משבש בתחומים רבים, והחברה מרדמונד מושקעת בו בסכומי עתק המוערכים בכ-10 מיליארד דולר לפחות.

אלא שמאמציה של מיקרוסופט להיות הראשונה לנצל באופן מושלם את היכולות החדשות במוצריה, נתקלים בתחרות עזה בעיקר מטעם ענקית טק אחרת, זו שהכי מאוימת כרגע מהטקטיקה החדשה של מיקרוסופט – גוגל.

השבוע חשפה המתחרה ממאונטיין ויו את Bard, התשובה שלה ל-ChatGPT בתוך שירותי החיפוש, שמטרתה לשפר את Google Search בדיוק באותן יכולות חדשות של המתחרה הנחושה.

Bard – כלי הבינה המלאכותית השיחתית (Conversational AI) המופעל על ידי LaMDA (ר"ת Language Model for Dialogue Applications), מודל השפה של גוגל – עתיד אף הוא לשדרג את ביצועי מנוע החיפוש המצליח של החברה. בהודעה שנשלחה לתקשורת ושנחתמה בידי המנכ"ל סונדר פיצ'אי – שכותרתה "שלב חשוב נוסף במסע ה-AI שלנו" – פירטה גוגל אודות החידוש מטעמה.

ואולם, שלא כמו במקרה של מיקרוסופט, לגוגל עוד יארך זמן מה בטרם יגיע הפיצ'ר לשימוש הרחב של הגולשים. פיצ'אי עדכן כי החברה תאפשר החל מעתה לבודקים מהימנים להתנסות ב-Bard, וזאת לפני שהוא יהפוך זמין לציבור "בשבועות הקרובים".

בכל מקרה, הצהרת מיקרוסופט על בינג המשודרג לא עוכבה, והגיעה יום אחד בלבד לאחר ההכרזת גוגל על מענה משלה בתחום, ונראה כי לאור ההצלחה המסחררת של מחולל הטקסט והתכנים ChatGPT, חברות טכנולוגיה גדולות ממהרות כיום לפרוס טכנולוגיה דומה כדי להישאר במרוץ לחדשנות. השאלה כעת היא האם הזריזות של מיקרוסופט להיות החלוצה להטמעת ChatGPT בשירותיה תעניק לה גם את התואר המנצחת הגדולה במרוץ הזה – אם לאו. ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים