מאות עובדים בגוגל ובאמזון נגד ישראל: קוראים לבטל את פרויקט נימבוס

העובדים טוענים במכתב אנונימי שפורסם בגרדיאן שהטכנולוגיה שהחברות יספקו לממשלה במסגרת הפרויקט יגיעו לצה"ל ו-"ישמשו לפגיעה ולהרג פלסטינים" ● "הטכנולוגיה נועדה לשרת ולהעצים אנשים בכל מקום – ומכירתה לישראל היא הפרה של ערכי הליבה הללו", כתבו

הסיבה למכתב: פעולות צה"ל בעזה. צילום ארכיון: BigStock

עובדים בגוגל ובאמזון ממשיכים במאבקם נגד שיתוף הפעולה של החברות עם ישראל: העיתון הבריטי גרדיאן פרסם היום (ד') מכתב אנונימי ששלחו 90 מעובדי גוגל ויותר מ-300 עובדים באמזון, שבו הם קוראים להן לבטל את פרויקט הענן הממשלתי נימבוס, שהן זכו בו. כמו כן, הם קראו לעובדים בחברות טכנולוגיה אחרות להצטרף אליהם.

לדברי העובדים, "אנחנו לא יכולים לתמוך בהחלטת המעסיקים שלנו לספק לצבא ולממשלה הישראליים טכנולוגיים שהם ישתמשו בה כדי לפגוע בפלסטינים".

במכתב מציינים העובדים כי הם באים מרקעים שונים, ומאמינים שהטכנולוגיה שהם מפתחים "נועדה לשרת ולהעצים אנשים בכל מקום". לדבריהם, החלטת גוגל ואמזון להשתתף במכרז נימבוס, וזכייתן בו, מהוות "הפרות של ערכי הליבה הללו". "מסיבה זו", כתבו, "אנחנו קוראים למנהיגי אמזון וגוגל לצאת מפרויקט נימבוס ולבטל את כל הקשרים שלהן עם הצבא הישראלי". העובדים ציינו כי הם שומרים על אנונימיות "מחשש לנקמה".

החתומים על המכתב מזהירים שבעקבות הזכייה במכרז נימבוס, גוגל ואמזון ימכרו לצה"ל ולממשלה "טכנולוגיות מסוכנות", ומציינים כי החוזים לביצוע הפרויקט נחתמו "בדיוק בשבוע שבו הצבא הישראלי תקף פלסטינים בעזה (הכוונה היא למבצע שומר החומות – י"ה) והרג 250 אנשים, בהם יותר מ-60 ילדים. הטכנולוגיה שהחברות שלנו התחייבו לבנות (במסגרת פרויקט נימבוס – י"ה) יהפכו את האפליה וההגליה השיטתיות שהצבא והממשלה של ישראל מבצעים לאכזריים יותר, ויגרמו להרג רב יותר של פלסטינים".

לדבריהם, צה"ל והממשלה יוכלו, באמצעות תוצרי המכרז, להמשיך ולאסוף "בצורה לא חוקית" מידע על הפלסטינים בעזה ולבצע פעולות ש-"הובילו לחקירות בחשד לפשעי מלחמה על ידי בית הדין הבינלאומי".

הם טענו שמכירת טכנולוגיות לישראל מנוגדת לכוונה להשתמש בטכנולוגיה על מנת להביא לעתיד טוב יותר, וכי "כדי שזה יקרה, החברות שאנחנו עובדים בהן צריכות להפסיק לחתום על חוזים עם גופים צבאיים בארצות הברית ומחוצה לה". הם מזכירים בהקשר זה פרויקטים שעליהן חתמו החברות עם מערכת הביטחון האמריקנית, שהמרכזי שבהם הוא מכרז הענן הענק של הפנטגון – JEDI.

לא הקריאה הראשונה של העובדים לחרם על הממשלה וצה"ל

גוגל ו-AWS, זרוע הענן של אמזון, הוכרזו בחודש אפריל האחרון כזוכות בפרויקט הענן הממשלתי הענק נימבוס, ששוויו עומד על 1.2 מיליארד דולר. השתיים מתכוונות לפתוח אזורי ענן ודטה סנטרים ייעודיים בישראל, וכך גם החברות שהפסידו, מיקרוסופט ואורקל – שפתחה את אזור הענן הראשון שלה בארץ היום. המכרז כולל מעבר של משרדי הממשלה וגופים ציבוריים נוספים לענן, ובכלל זה גופי ביטחון.

זו אינה הפעם הראשונה שבה עובדים בגוגל ובאמזון פרסמו קריאה למנהלי החברות שלהם לנתק את הקשרים עם ממשלת ישראל. הם עשו זאת גם בחודש מאי, סביב מבצע שומר החומות וההכרזה על שתי החברות כזוכות במכרז נימבוס.

תגובות

(10)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דרור

    וואו מאות עובדים, זה בטח נשמע ממש הרבה. רק שכחו לציין שבאמזון מועסקים יותר מ1.3 מיליון עובדים, שלוש מאות עובדים מתוכם זה כמו עובד אחד בחברה של 5000 אנשים.

  2. מפלגת ישראל ארץ ציוני

    אני רואה חצי מי העולם הזה צבועים נגד ישראל שישראל היא הכי טובה בעולם בצבא ובהכל וגועל נםש למדינות שנגדנו שיתביישו שיגידו תודה שיש להם חברות שישראל עשתה ויהודים

  3. תומר

    לציין שכל העובדים הם בטח פלסטינים או ערבים שנקלטו להייטק ולא פחות לחברות מובילות. אין להם מושג מהחיים ומדהים איך לא מפטרים אותם מגוגל או אמזון על מוערבות פוליטית בשם החברות.

  4. גדי

    יש לבטל את ההסכם עם אמזון וגוגל שכן עובדיהם עשויים לחבל במערכת ולשלב בה אלמנטים שיפגעו במערכת ברגעים בהם הם יחליטו. פרויקטים מסוג זה חיבים להיות באחריות המדינה ובאמצעות עובדים שעברו תחקירי בטחון ולא בידי שונאי ישראל מגוגל ואמזון.

  5. מגן דויד

    קומץ ערבים שעושה רעש, מה זה 90 בגוגל ו 300 באמזון, אספסוף של טרוריסטים. ואם היו להם ביצים זה לא היה אנונימי, ואז גם היו רואים שרוב השמות הם מוחמד

    1. הפטריוט מהדרום

      נעשה להם בנט?! התכוונת לרמות כמוהו? להתחזות לימני קיצוני, ואח"כ להתחבר לשמאל הקיצוני, ולאחים המוסלמים הפנאטים אנטישמים!?

    2. הפטריוט מהדרום

      האנטישמים הבולשביקים הנוצרים, מצאו שיטה: להיות נגד ישראל כאילו בגלל היחס (היחסית מצויין של ישראל לאויביה המוסלמים, לעומת העולם ושכנינו לאויביהם) לפלסטינים, ולא בגלל האנטישמיות הבסיסית שלהם נגד היהודים ומדינתם!

  6. זיו

    האם העובדים עוצרים את החברות שלהם מלעבוד עם רוסיה? סין? טורקיה? סוריה? אפגניסטן? והרשימה עוד ארוכה... ככה זה עם שמאלנים צבועים ואנטישמים...

  7. גדעון

    מענין אם עובדים מסורים אלו גם דרשו מהחברות שלהן לא להשקיע בארה"ב באנגליה צרפת וגרמניה. אם לא אז מוטב שיבדקו מה עשו מדינות אילו באפגניסטן ובכלל במדינות המזרח התיכון ואולי יחכימו.

אירועים קרובים