מאות עובדי גוגל יהודים דורשים מענקית הטכנולוגיה לתמוך בפלסטינים

במכתב ששלחה הקבוצה המכונה Jewish Diaspora in Tech למנכ"ל, סונדר פיצ'אי, עקב מבצע "שומר החומות" צוין כי על החברה להגביר את התמיכה בפלסטינים, ובמקביל לגנות את ישראל ולעצור חוזים מולה, למשל עם צה"ל

אליו מוען המכתב. סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית. צילום: וויקיפדיה

מבצע "שומר החומות", והשלכותיו, הביאו לכך שקבוצה של עובדי גוגל (Google) יהודים, המונה מאות אנשים, שלחה באחרונה מכתב למנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי, ובו קריאה להגביר את התמיכה בפלסטינים, ובמקביל לעצור חוזים מול ישראל.

הדברים מגיעים על רקע ההפצצות הקשות של צה"ל בעזה, שהגיעו עקב מתקפות הטילים על ישראל, עליהן חתום החמאס.

הקבוצה המכונה Jewish Diaspora in Tech, התייחסה להמשך הפעילות של צה"ל ולהסלמה בתוצאותיה, וביקשה מפיצ'אי להוציא הודעה בגנות אלו, וכן לגנות את התנהלות הצבא מול רצועת עזה, ולהפגין מודעות לסכנות הנשקפות לאוכלוסיה הפלסטינית בעקבות המצב.

באתר המהווה מעין דף נחיתה של ההקבוצה נכתב כהסבר לעקרונותיה: "אנו קהילה של בני הגולה היהודית העובדת בתעשיית הטכנולוגיה. על ידי גיוס גישתנו ומשאבינו אנו מבקשים לפעול בסולידריות עם כל העמים בחזית המאבק באלימות שמקורה בעליונות לבנה ובלאומנות".

המכתב – שעליו חתומים 250 עובדים יהודים והן "גוגלרים בעלי ברית", כפי שדיווח לראשונה The Verge – גם דחק בגוגל להקים קרן סיוע לפלסטינים שנפגעו, לפי הניסוח, מאלימות צבאית.

כאמור, קבוצת Jewish Diaspora in Tech מבקשת מהענקית ממאונטיין וויו לבדוק את כל החוזים העסקיים של אלפבית (Alphabet) – החברה האם – כדי לעצור חוזים שכרוכים בהפרת זכויות העם הפלסטיני, למשל כמו החוזים מול צה"ל. כמו כן התבקש פיצ'אי לסטל תרומות ארגוניות לגורמים ישראלים, ובמידת הצורך להפסיקם, בתוך דגש על החובה לסיום חוזים עם מוסדות התומכים בפגיעה בזכויות הפלסטיניות.

Jewish Diaspora in Tech

Jewish Diaspora in Tech

הפצרה להוציא הצהרה בגנות המתקפות של ישראל

קבוצת העובדים שלחה את המכתב בערוצים הפנימיים של החברה, והפצירה בפיצ'אי להוציא הצהרה בגנות המתקפות של ישראל, כולל לבצע אקט של "הכרה ישירה בפגיעה שנגרמה לפלסטינים על ידי האלימות צבאית וכנופייתית הישראלית".

עוד צוין במכתב כי "הפלסטינים מושפעים באופן גורף מהאלימות הקולוניאלית הצבאית המתרחשת באזור". החתומים גם כתבו לפיצ'אי: "אנא שים לב לבקשות שמסגרו גוגלרים פלסטינים, ותן לקולם יותר מרכז, בהמשך".

המכתב קורא גם לגוגל ולמנהליה להגן ולתמוך בחופש הביטוי, ומדגיש כי ביקורת על ישראל אינה אנטישמית. "אנו מבקשים מהנהגת גוגל לדחות כל הגדרה של אנטישמיות הגורסת כי ביקורת על ישראל או על הציונות היא אנטישמית", המשיכו והפצירו הכותבים לפיצ'אי. "אנטי-ציונות איננה אנטישמיות והמיזוג הזה פוגע בחיפוש אחר צדק עבור פלסטינים ויהודים כאחד, על ידי הגבלת חופש הביטוי והסחת דעת ממעשי האנטישמיות האמיתיים".

גוגל לא הגיבה לחדשות אלו לעת עתה.

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ziggy

    האג'נדה של החמאס שבשבילי הם כל הפלשתינים בעזה הוא השמדת מדינת ישראל. מצידי שהם יתבוססו במיץ של הזבל. שקל לא הייתי מעביר להם כי הגל מושקע בנשק שמופנה נגד מדינת היהודים.

  2. avik

    עובדי גוגל יהודים תומכים בפלשתינים - כנראה שהם שבעים, מדושנים ואין להם דאגות. אני מעריך שאם יפלו במקום מגוריהם טילים, הם יתקפלו מהר מאוד ליעד בטוח. מה להם ולמדינת ישראל ???

  3. חשון

    השתגעו על כל הראש החבר'ה הללו. אולי שצה"ל וכיפת ברזל לא ימנעו נפילת רקטה על משרדי גוגל, נראה מה תהיה דעתם אז...

  4. בלה דינוג

    בתנ"ך כתוב: "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו". חבורה של לוקי עיוורון מקלדת.. שאינם מבחינים בין תוקפן לקורבן. ואומרים לרע טוב ולטוב רע.

  5. Joshua

    איזה כיף לשבת בגולה ולהטיף מוסר. אוטואנטישמייות במירעה

  6. רותי

    זה שהם עברו ברית מילה, לא אומר שהם יהודים!!!!?

אירועים קרובים