סוף תקופה: ביל ומלינדה גייטס התגרשו רשמית

מי שנחשבו לזוג חזק וחיובי, וכצמד פילנתרופים ידוע, כבר לא נשואים יותר, אבל מסתבר שיש לפחות דבר אחד שהם רוצים להמשיך לעשות יחד ● ומה בנוגע לחלוקת ההון המשותף העצום, בשווי כ-130 מיליארד דולר ולמשמורת על הילדים?

התורמים הכי דומיננטיים בעולם. מלינדה פרנץ' וביל גייטס.

הם היו נשואים 27 שנים וגידלו יחד שלושה ילדים, אבל אחרי יום האתמול (ב'), ביל גייטס, בן ה-65, ומלינדה, בת ה-56, הם גרושים רשמית.

בתחילת מאי בישרו בני הזוג גייטס לעולם על גירושיהם הקרבים ובאים, והפתיעו רבים שסברו שמדובר בפאוור-קאפל אמיתי. כך סתם, בלי סימנים על פני השטח, השניים בחרו לפרסם הודעה די לאקונית ברשתות החברתיות, ובה כתבו: "לאחר מחשבה מעמיקה והרבה עבודה על מערכת היחסים שלנו, החלטנו לסיים את נישואינו". הם הוסיפו והבהירו: "אנחנו כבר לא מאמינים שנוכל לגדול יחד כזוג בשלב הבא של חיינו".

מסמכי הגירושין הוגשו כבר במאי לבית משפט בוושינגטון, אבל רק כעת הגירושין הסתיימו, והשניים הפכו לאנשים חופשיים, כך דיווחה רשת CNN. העיתונות העולמית מדווחת גם כי השופט האחראי חתם על מסמכי הגירושין, שחשפו מספר פרטים מעניינים.

כך למשל, למרות הון העתק של הזוג (השווה כ-130 מיליארד דולר), לביל ומלינדה לא היה חוזה נישואין, אלא חוזה שהתייחס לפרידה העתידית, ושנחתם קודם לכן. חוזה זה מסדיר בפירוט את אופן חלוקת הנכסים והרכוש של בין בני הזוג לשעבר, אולם מכיוון שההסכם לא הוגש לבית המשפט, בסופו של דבר לא ברור כיצד  יחולק ביניהם הונם העצום.

על פי פורבס, הגשות מטעמם ל-SEC, רשות ניירות הערך האמריקנית, הסגירו את העובדה שמלינדה כבר קיבלה מביל מניות בשווי 3.3 מיליארד דולר.

בנוגע למשמרות על הילדים – לא ביל ולא מלינדה יקבלו אותה. למעשה סוגיית המשמורת על שלושת הילדים לא רלוונטית, משום שמדובר בבוגרים שעברו את הגיל שבו יש צורך במשמורת חוקית עליהם.

כזכור, אחרי ההודעה על הפרידה החלו לצוץ דיווחים ושמועות על אורח חיים די נהנתי של ביל בצעירותו, על רומן עם אישה או נשים שניהל בהיותו האיש הבכיר במיקרוסופט, עניין שלא הוכחש אלא אושר על מטעם נציגי גייטס, וגם על קשריו הלא ממש מחמיאים עם הפדופיל ג'פרי אפשטיין.

למרות כל הפרשות האלו, שהעיבו בדיעבד על קשרי מלינדה וביל ושואלי היו חלק מהסיבות להפרדת הכוחות של השניים, ולמרות גירושיהם הרשמיים, כעת מסתבר שהם בכל זאת יישארו מחוברים בשנים הקרובות, ולא רק בשל ילדיהם המשותפים – הגייטסים הגרושים רוצים להמשיך ולנהל יחד את קרן ביל ומלינדה גייטס גם בעתיד לבוא.

קקרן ביל ומלינדה גייטס הפכה לקרן הפרטית הגדולה בעולם, והיא עוסקת בעיקר בפילנתרופיה בשלל תחומים, בעיקר במאבק בעוני ובמאמצים לקידום הבריאות העולמית. יצוין עם זאת כי על אף שבני הזוג אמרו שהם מחויבים לנהל יחד את הקרן לאחר הגירושין, הקרן הודיעה בחודש שעבר כי מלינדה תתפטר בעוד שנתיים מתפקידה, אם יתברר שהיא וביל לא יכולים לעבוד יחד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים