האם ביל גייטס התפטר מדירקטוריון מיקרוסופט בגלל רומן עם עובדת?

הודעת בני הזוג גייטס על גירושיהם הציפה עיסוק בסיבות לפרידה ● בשבוע שעבר נודע כי מלינדה סלדה מקשרי בעלה עם עבריין המין המפורסם ג'פרי אפשטיין ● כעת צצה סברה לסיבה נוספת, מביכה ומטרידה, להפרדת הכוחות של זוג הנדבנים המגה-עשירים

הולך ומסתבך? ביל גייטס. צילום: וויקיפדיה

התקשורת העולמית עוסקת באחרונה בהרחבה בניסיון לברר מה עומד מאחורי הגירושים המתוקשרים של צמד הנדבנים המולטי-מיליארדרים, מלינדה וביל גייטס, שהוא כמובן המייסד המיתולוגי של מיקרוסופט (Microsoft). אחרי שקשריו של גייטס עם המיליארדר ועבריין המין ג'פרי אפשטיין הועלו כעומדים מאחורי הפרידה המפתיעה, לאחר 27 שנות נישואין, כעת צצים גם דיווחים על רומן אסור עם עובדת מיקרוסופט.

כזכור, בשבוע שעבר בישרו בני הזוג גייטס על גירושיהם. הם עשו זאת באמצעות הודעה די לאקונית, שפורסמה ברשתות החברתיות, ובה כתבו: "לאחר מחשבה מעמיקה והרבה עבודה על מערכת היחסים שלנו, החלטנו לסיים את נישואינו". למעשה השניים נהגו ממש בדומה לזוג אחר מהזירה הטכנולוגית, ג'ף בזוס ורעייתו דאז מקנזי סקוט, כשבישרו לעוקביהם ולעולם כי הם מתגרשים אך ישמרו על קשרים תקינים ברוח טובה. אלא שגם במקרה הזה – ממש כפי שאירע למנכ"ל ומייסד אמזון (Amazon) ולגרושתו הטריה – סודות נסתרים החלו לצוף על פני השטח גם אצל הגייטסים, מה שמאיר באור אחר את קשריהם בשנים האחרונות, ואת הסיכוי להמשך שיתוף פעולה ביניהם בעתיד.

כעת גם נודע כי בעתירת הגירושין של מלינדה, שהוגשה בקינג קאונטי שבוושינגטון, צוין כי הנישואין "נשברו באופן בלתי הפיך".

מלינדה וביל גייטס בימים טובים יותר. צילום: קג'טיל רי, מתוך ויקיפדיה

מלינדה וביל גייטס בימים טובים יותר. צילום: קג'טיל רי, מתוך ויקיפדיה צילום: קג'טיל רי, מתוך ויקיפדיה

קשר לא ראוי שנמשך שנים?

אלא שמעבר לעיסוק בזוגיות השבורה של הגייטסים, עולים עכשיו דיווחים שאפשר שמעידים על כך שהענקית מרדמונד ידעה על הקשר או קשרים של גייטס עם עובדת או עובדות החברה, ואף ניסתה לחקור את הנושא, אלא שגייטס פשוט בחר לפרוש מדירקטוריון מיקרוסופט, ככל הנראה כדי לנסות להניח לפרשה לחמוק מתחת לרדאר. באופן לא מעט מטריד, גם המקרה הזה מזכיר פרשה אחרת – כשהאיש המוכר כממציא האנדרואיד, אנדי רובין, "פרש בשקט" מגוגל (Google), גם כן עקב חשיפת קשר לא ראוי עם עובדת החברה.

גייטס, כזכור, עזב את תפקיד מנכ"ל מיקרוסופט, והוחלף על ידי סטיב באלמר, בינואר 2000. ביוני 2006 הודיע על התחלת תהליך פרישתו מתפקיד יו"ר החברה, כדי להתמקד בפילנתרופיה. בסוף יולי 2008 עברו סמכויותיו במלואן למחליפו בתפקיד, והוא נותר חבר הנהלה. בפברואר 2014 הודיע גייטס כי הוא פורש מתפקידו כיושב ראש מועצת המנהלים, ואילו במרץ 2020 דווח כי גייטס יפרוש גם מחברות בדירקטוריון החברה. כל אלו נתפשו בציבור כתהליכים אבולוציוניים שגרתיים שבהם יזם ותיק ומאוד עשיר פונה לעסוק בעניינים אחרים.

אלא שהתקשורת האמריקנית חשפה בימים האחרונים שעובדת מיקרוסופט לשעבר, מהנדסת במקצועה, ניהלה "מערכת יחסים מינית לאורך שנים עם מר גייטס", כך על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, המתבסס על מקורות אנונימיים אשר בקיאים בפרטי הפרשה.

ידעה על הרומן וחקרה אותו. מיקרוסופט. צילום: BigStock

ידעה על הרומן וחקרה אותו. מיקרוסופט. צילום: BigStock

דובר של מיקרוסופט אישר כי אכן החברה קיבלה מכתב בעניין ב-2019, לפיו גייטס "יזם מערכת יחסים אינטימית עם עובדת החברה בשנת 2000", כך דיווחה רשת CNN. הדובר גם אמר שמועצת המנהלים של מיקרוסופט שכרה בעת חשיפת העניין משרד עורכי דין חיצוני לביצוע חקירה "יסודית" סביב הסברה שגייטס, המייסד המיתולוגי והכל כך מוערך בתעשיית ההיי-טק, ניהל קשר לא ראוי עם העובדת כשהיה חלק מההנהלה הבכירה של מיקרוסופט. אלא שלפי הדיווחים, כאמור, גייטס פשוט התפטר ביוזמתו מהדירקטוריון לפני שהחקירה הסתיימה והגיעה לכדי מסקנות. דוברו של גייטס אמר ל-ג'ורנל כי עזיבתו של היזם והנדבן המפורסם את חבר המנהלים אינה נובעת מהקשר שלכאורה היה לו בעת ההיא, או מהחקירה בנדון.

המקור ששוחח עם הג'ורנל הדגיש עם זאת כי "היה רומן לפני כמעט 20 שנה שהסתיים בבהלה. החלטתו של ביל לעבור מחבר המנהלים לא הייתה קשורה בשום פנים ואופן לעניין זה. למעשה, הוא הביע עניין לבזבז זמן רב יותר על הפילנתרופיה שלו כבר מספר שנים קודם לכן".

יצוין כי כתבה של הג'ורנל מסוף השבוע בנוגע לגייטס עקבה אחרי דיווח קודם של הניו יורק טיימס, בה נאמר כי גייטס "רדף אחרי נשים שעבדו אצלו במיקרוסופט ובקרן ביל ומלינדה גייטס" בכמה הזדמנויות. הטיימס ציטט "אנשים בעלי פתיחות וידע ישיר בנושא", אך לא סיפק את שמות הדוברים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Shimco

    ביל הדביל מתחיל לשלם על הוירוס שהזיק לכל העולם הלא הוא הקורונה,נחכה לעוד פרסומים גם על כך, יתמו חטאים מן הארץ, ורשעים עוד אינם

אירועים קרובים