הנשיונל אינקוויירר איים לפרסם סלפי בעירום של ג'ף בזוס – מדוע?

אחרי הבגידה שנחשפה, הרומן הסוער והפרידה מהרעיה - הבעלים והמנכ"ל של אמזון, טוען שנסחט על ידי העיתון, שאיים לפרסם סלפי שבו הוא מעורטל כליל ● איך כל זה קשור לטראמפ ולסעודים?

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל ענקית הקמעונות אונליין אמזון, עושה לאחרונה גלי צונאמי בביצה האמריקנית. כעת הוא טוען שנסחט על ידי הנשיונל אינקוויירר שלדבריו איים בפרסום תמונת סלפי שלו בעירום מלא.

גירושים – סלפי בעירום – סחיטה – מאבקים פוליטיים

זה החל לפני חודש, כשבזוס, שהוא האיש העשיר בעולם כיום, ואשתו, מקנזי, הודיעו שהם מפרקים את הקשר שלהם אחרי 25 שנות נישואין בציוץ החתום על ידי שניהם. מיד לאחר מכן הסתבר שהגרושים הקרבים ובאים, שהצטיירו כידידותיים ומלאי הבנה, קשורים לקשר אחר שטיפח בזוס עם אשתו (בנפרד) של חבר קרוב, מגישת הטלוויזיה לורן סנצ'ז. התקשורת האמריקנית הוצפה בדיווחים צהובים על אסמסים ששלח אייל ההיי-טק בטעות למקורות אחרים ולא למאהבת שאליה התכוון לכתוב, ואשר חשפו את הפרשייה, לכאורה.

לנוכח המשבר והחשיפות המביכות הרבות שהיו כרוכות בו – כולל ספקולציות על הסכום העצום שבזוס עתיד להפסיד מהונו כתוצאה מגירושיו – כעת טוען מי שמנהל את הענקית השולטת ביד רמה בעולם הקמעונות האמריקני, לסחיטה. לא פחות. ועוד מצד גוף תקשורת אמריקני.

מי שבזוס מצביע עליהם כעל הסוחטים הם חברת התקשורת AMI והמנכ"ל שלה דיוויד פקר, שעומדים מאחורי הנשיונל אינקוויירר. לפי הטענות של בזוס, שהוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט, האינקווירר – שהיה הגורם שחשף לראשונה את הרומן שלו – איים לפרסם תמונות (כולל סלפי בעירום מלא עם טבעת נישואין על היד) והודעות פרטיות שלו, אלא אם כן בזוס יצהיר בפומבי כי הוא אינו מאמין ש-AMI והעיתון פרסמו את סיפור הבגידה ממניעים פוליטיים.

טראמפ שמח לאיד

למעשה הדברים שנאמרים רק בחצי פה הם ש-AMI, פקר והאינקוויירר – גופים שידועים כנאמנים במיוחד לנשיא דונלד טראמפ – עסוקים ברדיפה אחרי בזוס משום שהוא, כמגה-מיליארדר וכבעלים של הוושינגטון פוסט, אחראי על ביקורת קשה שהטיח העיתון שלו בטראמפ.

יצוין כי, כמו כדי לאושש סברות אלו, מיד אחרי שפרשיית הרומן הלוהט של בזוס הציפה את המדיה, טראמפ פרסם ציוץ בטוויטר שניכרה בו השמחה לאיד על גירושי מנכ"ל אמזון ועל החשיפה המאוד חודרנית לחייו האישיים מעל דפי ה-National Enquirer. "צר לי לשמוע את החדשות על ג'ף בזוס שחטף מהמתחרה, שהדיווח שלו, אני מבין, מדויק הרבה יותר מהדיווח בעיתון הלוביסטי שלו, באמזון וושינגטון פוסט", כתב טראמפ, ושב וחזר למעשה על קביעה שכבר הושמעה על ידו בעבר. "אני מקווה שהעיתון יגיע בקרוב לידיים טובות יותר ואחרות", הוא סיכם.

בכלל, בשנים האחרונות, מאז שנכנס לתפקידו, מקפיד טראמפ לפרסם אינספור טוויטים שבהם הוא עסוק בבזוס, בוושינגטון פוסט ובכך שהוא ואמזון "לא משלמים מסי אינטרנט" – מושג שכלל אינו קיים – ועוד הכפשות.

לכוד והרוג למען טראמפ?

למעשה, טראמפ אינו חשוד כמושך בחוטי הסחיטה והלחץ האחרונים על בזוס. פקר, לפי הסברות שנשטחות במדיה האמריקנית, השתמש בחשיפה של האינקוויירר אודות פרשיית האהבים של בזוס כדרך לתקן את קשרי הידידות עם הנשיא. אלו היו מתוחים מאז שבשנה שעברה הסכים AMI לשתף פעולה עם התובעים הפדרליים של משרד המשפטים, שחקרו את התערבותו למען טראמפ לפני הבחירות. מלבד פרסום דיווחים חיוביים בלבד על טראמפ במהלך מסע הבחירת של 2016, פקר, לפי החשדות, הבטיח למצוא, לקנות ולהחניק סיפורים שליליים אודות המועמד, במסגרת הסדר שכונה "לכוד והרוג". בדצמבר האחרון הגיע AMI להסכם עם המשרד בכדי להימנע מתביעה.

בפוסט בבלוג שפרסם בזוס ב-Medium ביום ה' האחרון נכתב בין השאר כי פקר ו-AMI "נכנסו לאחרונה לעסקת חסינות עם משרד המשפטים הקשורה לתפקידם במה שמכונה 'לכוד והרוג' – תהליך מטעם הנשיא טראמפ וקמפיין הבחירות שלו. מר פקר וחברתו נחקרו אף הם על פעולות שונות שנקטו בשם ממשלת סעודיה".

בפוסט טען מנכ"ל אמזון בנוסף כי AMI פועל "בשירות הממשלה הסעודית" וצירף קישור לדיווח בניו יורק טיימס שבו פורסם כי פקר עוסק בקידום עסקים בסעודיה.

בהקשר לסברה שהוא נלחם בטראמפ כתב בזוס כי "הבעלות שלי על וושינגטון פוסט היא מסובכת בשבילי. זה בלתי נמנע שאנשים חזקים מסוימים שחוו סיקור חדשותי בוושינגטון פוסט יסיקו בטעות שאני האויב שלהם.

מייסד אמזון הוסיף וכתב: "לא ידעתי הרבה על כל זה עד לפני כמה שבועות, כאשר הודעות טקסט אינטימיות ממני פורסמו ב-National Enquirer. העסקתי חוקרים בכדי ללמוד כיצד התקבלו טקסטים אלה, ולקבוע את המניעים לפעולות הבלתי רגילות הרבות שננקטו על ידי האינקוויירר. כפי שמתברר, יש עכשיו כמה חקירות עצמאיות שבודקות את העניין הזה".

אם לא אני אז מי

"כל מבוכה אישית ש-AMI עלול לגרום לי היא משנית, כי יש כאן עניין הרבה יותר חשוב. אם במעמדי אני לא יכול לעמוד בפני סוג כזה של סחיטה, כמה אנשים יכולים?", כך כתב בזוס.

בזוס למעשה מעלה בפוסט שלו את האפשרות כי AMI ופקר הפרו את הסכם החסינות שלהם עם משרד המשפטים באיומיהם ובהמשך התנהלותם נגדו ופרו-טראמפ, ובסוף השבוע דווח כי הרשויות הפדרליות אכן בודקות את הנושא.

לדברי בזוס, ההתפתחויות האחרונות מעצימות את המוניטין שהרוויח AMI מזה זמן רב כ"גורם שממנף ועושה שימוש כבנשק בזכויות יתר עיתונאיות, בתוך שהוא מסתתר מאחורי הגנות חשובות ומתעלם מהעקרונות והמטרות של עיתונאות אמיתית".

"כמובן שאינני רוצה שהתמונות האישיות יפורסמו, אבל אני גם לא אשתתף בפרקטיקות המוכרות שלהם של סחיטה, טובות הנאה פוליטיות, התקפות פוליטיות ושחיתות. אני מעדיף לקום, לחשוף הכל, ולראות מה יזחל החוצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים