מקפידה על התדמית: טסלה עסוקה בהעלמת פוסטים מרושעים על מאסק

מחלקת טסלה אנרג'י - האמונה על תחום האנרגיה הנקייה של יצרנית המכוניות החשמליות - מנקה גם "לכלוך" אחר לגמרי ● אנשיה נשלחו לסרוק את הרשתות החברתיות בחיפוש אחרי תכנים שמבקרים את הבוס המפורסם, או תלונות של לקוחות, ומבקשים להסירם

מחולל מחלוקות ושוכר עובדים לנקות אחריו. אילון מאסק. צילום מסך מדף הטוויטר של מאסק

אנשי צוות בטסלה אנרג'י, חטיבת האנרגיה הנקייה של יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, עובדים במשרה מלאה במשימה מפתיעה, שאולי קשורה לניקיון, אבל לא לזה שבו עוסקת היחידה בהגדרה. העובדים עסוקים, או אולי רק עסקו בעבר, באיתור ביקורות ותלונות משתמשים באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. מטרתם של המועסקים בכך היא לסלק התייחסות שלילית לטסלה מהמרחב הקיברנטי, כשאחד הנושאים הספציפיים שהם מחפשים הוא ביקורת מרושעות או קטלניות על המייסד ומנכ"לה של החברה, אילון מאסק.

על פי דיווח חדש של הביזנס אינסיידר – המתבסס על דבריהם של שני עובדים לשעבר בחברה, שביקשו להישאר אנונימיים – תשעה מעובדי היחידה עוסקים אך ורק בחיפוש פרסומים ותכנים במדיה החברתית, המופנים נגד מאסק. בנוסף, לפחות 20 עובדים מצוותים לחיפוש תלונות של לקוחות טסלה אונליין, ובמיוחד באתרי ביקורות באינטרנט, במטרה לנסות לעזור למתלוננים, ואז לבקש מהם להסיר את התכנים הביקורתיים שפרסמו.

מתלוננים אונליין וזוכים למענה מהיר במיוחד

טסלה אנרג'י

טסלה אנרג'י

האינסיידר ציין כי דיווחי העובדים לשעבר, ששניהם עזבו את טסלה השנה, עולים בקנה אחד עם מודעת דרושים ש-טסלה אנרג'י פרסמה בינואר האחרון, ובה ציינה שהיא מגייסת "מומחי שירות לקוחות". במודעה נכתב במפורש כי המועמדים יתייחסו ל"הסלמות ברשתות החברתיות" בהקשר למאסק.

אחד העובדים, מנהל לשעבר בטסלה אנרג'י, סיפר לאינסיידר כי מדובר בניסיונות גיוס לצוות ייעודי, שעבד באיתור תלונות וביקורת ברשתות החברתיות. "הם בעצם רק יחפשו את טסלה_אנרג'י#, אילון#, או פשוט כל מה שקשור לטסלה, לאנרגיה ולאילון".

המנהל לשעבר שדיבר עם האינסיידר ציין גם כי "פרסום ברשתות חברתיות היה לפעמים דרך מהירה יותר עבור לקוחות להביא את החברה לטיפול בתלונות, מאשר להיעזר בשירות לקוחות".

באינסיידר שוחחו גם עם לקוח של טסלה אנרג'י, שביקש שלא להזדהות, ושאמר כי החברה שלו קיבלה ייעוץ לנהוג בדיוק כך ממנהלת הפרויקט שלה, כשנתקלה בבעיות בחוזה הגג מול טסלה אנרג'י, ולכן העדיפה להלין אונליין כדי לזכות למענה מוצלח יותר ומהיר יותר.

"היא אמרה לי להיכנס לאינטרנט ולהתלונן… בטוויטר או בפייסבוק, כי היא אמרה שהדבר היחיד שהחברה הזו שומעת הוא הסנטימנט של המדיה החברתית", סיפר הלקוח.

טסלה לא הגיבה בינתיים לדיווחים בתקשורת. לפי גיזמודו, עם זאת, ייתכן שהחברה פרקה בכלל את מחלקת היח"צ שלה אוקטובר האחרון, אם כי אז אין הסבר למודעת הדרושים המוזכרת באינסיידר, שפורסמה כאמור בינואר.


מאסק מטריל קבוע ומודה: "אני חופר את הקבר של עצמי"

מאסק, כידוע הוא יזם טכנולוגי מפורסם, מולטי מיליארדר רב כשרונות והמצאות, שחלק מגאונותו בא לידי ביטוי גם בנוכחותו המסעירה, מטרילה ובלתי נלאית ברשתות החברתיות.

מי שעוקב אחריו יודע כי השקפותיו בנושאים רבים, החל מחלל ועד מטבעות קריפטו, לא ממש קוהרנטיות ולרוב מבלבלות.

עד כדי כך מבלבלות התבטאויותיו, שבעבר הסתבך מאסק עם המשקיעים שלו, ונאלץ להתפטר מתפקיד יו"ר טסלה. בנובמבר 2018 הגיעה ענקית המכוניות החשמליות להסכמה עם ה-SEC האמריקנית, שמאסק יחדול מהובלת דירקטוריון החברה שייסד, וישאר רק מנכ"לה. הסנקציה הזו מטרם הרשות לניירות ערך הגיעה עקב ציוץ של מאסק שהצהיר על תכניות להפרטת החברה ואז ציוץ אחר שבישר שהדבר לא יקרה. פרסומים אלו הביאו להטעיית המשקיעים ולחשדות שהדברים נעשו במכוון על ידי המיליארדר, כך קבעה ה-SEC. מאסק גם שילם על המהומה שייצר – 20 מיליון דולר קנס לו אישית וקנס זהה לטסלה. הכל בגין ציוץ מוליך שולל, לכאורה.

בעיני רבים הדבר מעורר ביקורת, והמבקרים מטיחים את כעסיהם על מאסק ברשת. והוא מבין זאת היטב. ממש באחרונה הודה מייסד טסלה ו-SpaceX בטוויטר – הזירה החביבה עליו ביותר מבין פלטפורמות המדיה החברתית – כי הוא מודע לכך שיש לו חלק עצום בכל המחלוקות שבהן הוא מעורב לעתים קרובות.

בתגובה לציוץ שבו צוין שכמעט בלתי אפשרי להרחיק את מאסק ממחלוקות, הודה היזם שהוא לפעמים חופר את קברו שלו בעצמו.

Pope of Muskanity, דף המוקדש למאסק ולעניינים הרבים סביבו, צייץ אתמול (א'): "כמה קשה

 זה לאילון מאסק להימנע ממחלוקות". היזם הדרום אפריקני התייצב בפוסט והגיב עליו. הוא כתב: "אם כי אם להיות הוגן, אני חופר את הקבר לעצמי הרבה פעמים", והוסיף אימוג'ים צוחקים עד דמעות למילותיו.

בהודעה המקורית של Pope of Muskanity נכלל קליפ ממשחק הווידאו הפופולרי, סופר מריו. הקליפ מציג את הדמות של מריו שצריך לעבור דרך מגוון אתגרים ומכשולים קשים כדי לנצח, כאנלוגיה למאסק כנראה.

מכל אלו נותרות שאלות לא ממש פתורות – אם מאסק מעורר שערוריות בכוונה במדיה החברתית, מדוע לו להעסיק צוות שינפה את המגיבים אליהן, וינסה להשתיקם? וגם – האם מאסק מעוניין לעורר מהומות, אך בתנאי שאלו רק יגבירו את ההתלהבות ממנו ומעסקיו?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים