עקב פרשיית ההשתנה בבקבוקים: אמזון עורכת סקר בקרב נהגיה

הענקית מסיאטל הכחישה בתחילה את הדיווחים שנהגי המשלוחים שלה נאלצים להתפנות באופן המאולתר והמביך, ואז חזרה בה והתנצלה על כך בחודש שעבר ● כעת החברה חילקה סקר לנהגים, ותהתה בו אם באמת אין במסלולם שירותים זמינים

מאות משלוחים ביום לנהג. משאיות המשלוחים של אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

אמזון (Amazon) חילקה באחרונה סקר בקרב נהגי ונהגות המשלוחים שלה, העוסק במנהגי הפסקות השירותים שלהם. בתגובה טענו הנהגים.ות כי מהסקר נשמטה שאלה אחת אקוטית.

נזכיר כי בתחילת אפריל דווח שענקית הטכנולוגיה מסיאטל נאלצה להתנצל בפני חבר הקונגרס האמריקני מארק פוקאן, על שהכחישה את טענתו שחלק מנהגיה נאלצים לעיתים להשתין לבקבוקים, עקב לחצי הזמנים שהם חווים בעבודתם.

פוקאן, הדמוקרט מוויסקונסין, צייץ בטוויטר (Twitter) כי "לשלם לעובדים 15 דולר לשעה לא הופך אותך ל'מקום עבודה מתקדם' כשאתה מחבל באיגוד העובדים וגורם להם להשתין בבקבוקי מים". הציוץ של פוקן הגיע בהתייחס להתנגדות ואף לחבלה, לכאורה, של הענקית מסיאטל במאמצי כמעט 6,000 עובדי מחסן הענק שלה באלבמה להתאגד, כדי לשפר את תנאי העסקתם. בינתיים נחשפו תוצאות ההצבעה, שהעידו כי מרבית העובדים אמרו לאו למהלך ההתאגדות, אבל הציוץ המסוים של פקאן חשף תופעה חמורה, מביכה ומקוממת – נהגי אמזון נאלצים להשתין לבקבוקים בזמן המשמרות שלהם. הנהגות נאלצות גם הן למצוא דרכים אלטרנטיביות להתפנות, בתוך שהן ממשיכות בדרכן לייעדן.

למרבית המבוכה, החשבון הרשמי של אמזון הגיב במהירות לטענת פוקאן וכתב: "אתה לא באמת מאמין לעניין של פיפי בקבוקים, נכון? אם זה היה נכון, אף אחד לא היה עובד בשבילנו". חבר הקונגרס ענה לשאלה רטורית זו לעניין, וכתב: "כן, אני מאמין לעובדים שלכם. אתם לא?"

תנאי עבודה קשים. המחיר הסמוי של החבילות מאמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

תנאי עבודה קשים. המחיר הסמוי של החבילות מאמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

"אישיו ותיק בענף"

בהמשך הגיעה ההתנצלות: "אנו חייבים התנצלות בפני המחוקק פוקאן", התוודתה החברה, שהבהירה כי "הציוץ (שלה – ג"פ) לא היה נכון. הוא לא התבונן באוכלוסיית הנהגים הגדולה שלנו, ובמקום זאת התמקד בטעות רק במרכזי ההגשמה שלנו". בנוגע למצב הנהגים.ות – החברה אמרה כי מדובר ב"אישיו ותיק בענף", כדי להסביר את העובדה שאכן נהגי המשלוחים שלה נאלצים מדי פעם להטיל את מימיהם אל בקבוק תוך כדי עבודה, כפי שהתבהר מעדויות רבות שפורסמו הן במדיה החברתית והן בתקשורת אחרי חשיפתו של פוקאן. הסיבה למעשה – אין לנהגי המשלוחים זמן או יכולת לעצור להתפנות כראוי בבתי שימוש.

כעת מסתבר, כאמור, שאמזון חילקה לנהגיה סקר בענייני הרגלי הפסקות השירותים שלהם. לפי דיווח של הביזנס אינסיידר, אמזון שאלה את נהגיה בסקר האם הם "מצליחים למצוא שירותים" תוך כדי העבודה והמשלוחים. אלא שארבעה נהגים – שדיברו באופן אנונימי עם האתר משום חשש, לכאורה, להכעיס את מעסיקתם העוצמתית – אמרו בתגובה כי השאלה המהותית אינה אם יש בדרכם אפשרות למצוא שירותים ולהתפנות בהם, אלא שהבעיה העיקרית שלהם, ממנה התעלמה אמזון בסקר, היא שאין להם מספיק זמן.

האינסיידר דיווח גם כי מספר נהגי משלוחים של אמזון שיתפו אתמול (ב') צילום מסך של הסקר עם המגזין, בו נראית השאלה: "האם אתה מצליח למצוא שירותים פתוחים לשימוש בזמן משלוחים?". לשאלה זו, כפי שמעיד הצילום, היו אמנם ארבע אפשרויות כתשובה, אך אף לא אחת מהן כללה את המענה "אין לי זמן לחפש שירותים, לעצור וללכת אליהם".

מסלולים מפלצתיים שגורמים גם לביטול הפסקת הצהריים

האינסיידר דיווח כי בעבר הציג תיעוד לכך שנהגי אמזון מרבים להשתין בבקבוקים, ואף לעשות צרכים נוספים ופחות נוזליים בשקיות. עוד הוא דיווח בעבר על כך שנהגות נאלצות להחליף תחבושות בזמן המחזור החודשי שלהן תוך כדי הנהיגה, בגלל מגבלות הזמן של העבודה.

"הם נותנים לנו מסלולים מפלצתיים", סיפר אחד הנהגים לאינסיידר. "אם נפגר ב- 10 דקות, אמזון תשאל את השולחים מדוע אנחנו מאחרים", אמר הנהג כדי להבהיר מדוע אין ביכולת הנהגים לעצור לשם התפנות בשירותים, או להפוגה מכל סוג שהוא.

אם בכל זאת התרשמתם מהעניין של אמזון בנהגים ומהסקר שהיא ערכה, אזי מסתבר שחלוקת שאלונים לעובדים היא כנראה עניין שבשגרה. רוברט לופיה, נהג של אמזון, צוטט בכתבה כאומר שהוא מקבל סקרים מהחברה כמעט בכל בוקר.

לופיה סיפר גם כי הוא אמור למסור מדי יום עבודה בין 350-400 חבילות. לדבריו, הקצב הרצחני הזה של העבודה גרם לו להפסיק את הפסקות הצהריים, שפשוט אין לו זמן בעבורן. "כן אנחנו עושים פיפי בבקבוקים מדי יום; זה חלק מהתפקיד", סיפר לופיה לאינסיידר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים